BasBQ
Beef en Steak

Saltstone Surf&Turf

 
 
 

Cigar Joe

Vuurmaker
Berichten
60
Vorige weekend was het lekker een paar dagen raak met grillen en mooi voedsel maken, helaas geen tijd om het meteen te plaatsen. De kip tandoori plaats ik later nog, promise.

Omdat ik een paar zoutstenen had liggen werd ik getriggert door de foto opdracht en begon mijn brein te draaien wat daarmee te doen, twee steaks, twee baarzen wellicht? Echter was er reeds een fraaie zeevruchten plank bereidt door Sander72. Op een of andere manier kwamen mijn gedachten bij een gerecht van mijn vrouw: Scallops with Black Pudding. Dat leek me wel wat op de Q, het zout heeft dan ook veel effect, maar omdat je het kort gaart begon ik me zorgen te maken over de timing van het draaien en mijn gebrek aan ervaring met koken op een zoutplank om te beginnen. Dat kan vast anders meende ik, tenslotte heb ik twee stenen!

Afijn, hier de stappen en het resultaat. Yumm Yumm!

Eerst de stenen langzaam laten opwarmen, gelijk met de kamado. Wat zijn ze nog lekker maagdelijk schoon..

item.JPG


Mijn vrouw maakt haar passende pea-mint sauce, dat gaat zo prachtig samen..

item.JPG


Dan het snijwerk. Helaas kon ik geen goede bloedworst vinden die ik zelf op dikte kon snijden, dat was namelijk nodig voor mijn plan, dus werd het een mooie vette Branbantse metworst.

item.JPG

item.JPG

item.JPG


Omdat de courgettes iets langer moeten gaan die eerst even apart, om en om, op de zoutsteen.

item.JPG


Het idee is namelijk om de prote?ne te sandwichen tussen de gloeiend hete zoutstenen voor een mooie garing in one go!

Eerst plaatsen..

item.JPG


Steen erop..
item.JPG

item.JPG


Courgettes kunnen nog even mee on-top, toch een leuk plaatje..

item.JPG

item.JPG


Done!

item.JPG


Snel opmaken..

item.JPG


En aan tafel!

item.JPG


Errug lekker. Die doen we nog een keer  :)
 
Ziet er lekker uit
 
Wat mooi en origineel... zoutplank sandwich!
 
Ziet er heerlijk uit. Ben heel benieuwd hoe die courgette smaakte. Daar zal de smaak wel onwijs intrekken. Heel leuk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

 
Mooie invulling van de foto challenge. Nog niet eerder gezien dat er 2 planken op elkaar gaan. Grappig bedacht
 
Dat lijkt me erg lekker. Dank voor de inspiratie
 
Dat is een hele leuke, vooral de dubbele zoutsteen vind ik goed bedacht.
 
Mooie run. En die coquilles lijken me heerlijk op de BBQ.
Ik heb helaas verzaakt deze ronde. Had ook zin om coquilles te maken op de zoutsteen. Gelukkig hebben we jou plaatjes ter inspiratie.
 
Wat een leuk idee en mooi uitgevoerd en opgemaakt  :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan