BasBQ
Beef en Steak

Pittige kidneybonensalade

 
 
 

Dominique

BBQ Junkie
Berichten
6.790
IMG_0594.jpg


IMG_0593.jpg


Maak dressing van
1 fijngesnipperd rood uitje
2 tenen knoflook uit de pers
6 EL versgeperst citroensap
4 EL olijfolie
1 EL suiker
1 TL djinten gemalen ( komijn)
3/4 TL cayennepeper
1 TL zout.
Meng dit dooreen, en laat een kwartiertje op kamertemperatuur op smaak komen.


Kook intussen
1/2 cup diepvries maiskorrels, spoel ze af, en laat uitlekken.


Meng voor de salade door elkaar.


1 blik kidneybonen, afgespoeld en uitgelekt
1/2 cup mais, gekookt, afgespoeld en uitgelekt
2 trostomaten, ontvelt, zonder zaadjes en sap, in stukjes
1 rode paprika in stukjes
6 EL fijngesneden peterselie ?f 3 EL fijngesneden koriander, of een mengsel van beiden, wat je lekker vind.


doe in grote schaal, en meng de dressing erdoor. laat een paar uur in koelkast staan zodat de smaken lekker kunnen intrekken.


Ik was eerst van plan er nog feta doorheen te doen, maar het was al smaakvol genoeg zo, dus dat heb ik achterwege gelaten. Maar dat is een kwestie van smaak.Maar vandaar dat het wel op de foto staat. ;)
 
Ziet er lekker uit ga ik ook eens maken, [mijn vrouw] bedoel ik.
 
dat ziet er lekker uit Dominique
 
riona zei:
Ziet er lekker uit ga ik ook eens maken, [mijn vrouw] bedoel ik.

Waarom jij niet zelf? Daar ben ik nieuwsgierig naar. Mag jij de keuken niet in, alleen buiten achter de Q? ;)
 
Ik houd wel van een goede salade dus deze gaat op het todo lijstje
 
Zou het verschil maken als je de paprika eerst roostert? Dan komt de BBQ er ook nog aan te pas ;)
 
Geen idee Dennis, dan word de paprika wel weer extra zoet/zacht. En dat met die bonen, die ook al een beetje zacht zijn, weet ik niet of het fijn is. Daarom heb ik ook geen mais uit blik genomen, vind ik ook zacht/zoeter dan mijn smaak is.
Maar als jij het uitprobeert, kom ik wel proeven ;) ik ben ook de lastigste niet. ( dat is een leugen, Dominique, foei) ;)
 
Ooohh!! Dat lijkt me lekker!
Binnenkort in Huize Edwin! Zeker weten.  :D

Dank voor dit recept.
 
Lekker ik zoek al een tijdje naar een lekkere salade voor als ik burritos of tortillas maak. Kan er toch nog een bbq aan ;)? Ga ik zeker eens proberen.
 
Wij houden hem erin, hebben we net besloten!
 
Dominique zei:
Wij houden hem erin, hebben we net besloten!
Heb je recept even goed doorgelezen scheelt niet zo heel veel van hoe ik het maak. Zelf doe ik door de dressing nog wat gembersiroop en wat chilisaus.
 
Eddeped zei:
Dominique zei:
Wij houden hem erin, hebben we net besloten!
Heb je recept even goed doorgelezen scheelt niet zo heel veel van hoe ik het maak. Zelf doe ik door de dressing nog wat gembersiroop en wat chilisaus.

word het dan niet erg zoet?

 
Dominique zei:
Eddeped zei:
Dominique zei:
Wij houden hem erin, hebben we net besloten!
Heb je recept even goed doorgelezen scheelt niet zo heel veel van hoe ik het maak. Zelf doe ik door de dressing nog wat gembersiroop en wat chilisaus.

word het dan niet erg zoet?

Ik doe dan geen suiker meer door de dressing maar het geeft een lekkere gemberbite
 
O, ok. Weer iets wijzer geworden, dank je!
 
Het is niet mijn bedoeling om je receptje over te nemen hoor. Het is tenslotte jou draadje.
 
Leuk recept ga ik binnen kort eens proberen, ben alleen wel bang dat ik de enige ben van ons vieren die dit gaat eten omdat er allemaal "vieze" dingen in zitten zoals bonen en "prapika".


BTW leuk custom eifoon hoesje heb jij Dominique ;)
 
Eddeped zei:
Het is niet mijn bedoeling om je receptje over te nemen hoor. Het is tenslotte jou draadje.

O, zo ervaar ik het niet hoor, ik vraag toch zelf ook door? Ik ben oprecht geinterresseerd, no problem :)
 
Nosmo zei:
Leuk recept ga ik binnen kort eens proberen, ben alleen wel bang dat ik de enige ben van ons vieren die dit gaat eten omdat er allemaal "vieze" dingen in zitten zoals bonen en "prapika".


BTW leuk custom eifoon hoesje heb jij Dominique ;)

Lastige eters dus bij jou?
Goed hoesje he? Was een of andere actie op de interwebzzzz. Ik vind hem super!
 
Terug
Bovenaan Onderaan