BasBQ
Beef en Steak

Carnavals ontbijtje

 
 
 
 

BensBQ

Gemarineerd
Berichten
1.775
Voor de fotowedstrijd van deze maand heb ik gekozen voor een ontbijtje.
Ik denk dat een stevig ontbijtje er wel in kan dus om wat uit te proberen de kamado opgestookt naar zo'n 200?C.
Om het toch nog enigszins een gezond tintje te geven maakte ik toast van jawel...bietenbrood.

zLiDoySPO43nqELYtDNy63L0s_n6TRUWQpgRuTXNPeFXXJ_S2KYsPj8J3No7sGLIbZ7hEDRZ456nglxnrjEMaT9R8EWt0F5lFEdA5IcuP8N1rwFjpI_khKzmh7bQ1EqZlLKUlqFMzw=w657-h369-no


Beetje roosteren en draaien.

dqlRAsPzHqHMKq7_L7XyBv4FpP53I1I8PRhvgrgOxE1RoR3IAPHp6EI9sD7PKLufL7id8ztFYDqFYTsYigXjnWB11CQ-EaBUFhmDS__o1JcrCDgxTS-s-sRXQJLXkLKfnF84lbHW7g=w1168-h657-no


Zodra de sneetjes brood waren geroosterd was het de beurt aan de bonen en het spek.

rSm5NU7iq9gpcOjKmyKcgR13lPiK-oQFG_fFeSWP1NMxMKzz6oYC1Q_TWwpkkhLeNidoaKPgznQC4gpQuqKH6bncqjuKxJcD7eRGDM3HNBpRaV4EUGh85L_8hTOdlQVzHj6-aa4mHQ=w1168-h657-no


Zodra het spek een beetje geslonken was kon ik ze omdraaien en vervolgens mochten ze met z'n allen in ??n pannetje en de worsten mochten in de andere pan waar het vetje nog inzat van het spek.

rPMYJ6PZbJZYr7YNhZ8EYGWyyR8dw6zfKQQDBdnzZpnTWBfQ1GtlCJ2VrNBnXKdCLDgFBI1mrXhMh2OfJJtazqu9-P_Tlb7hbIV4hoySJ6BxA48gEJxlOTbnMrVQSszJIFX9flcVSQ=w1168-h657-no


Bonen regelmatig roeren, worsten draaien, spek eruit en de plakken smalle bloedworst erin.

NMfFgAG7W29iMsHjgn-8toKjHk5MBMmAPRXuLZ80XNJ2ZAXoz9pz1IJD-zsVYw3PdGFZBuIc4VnaHB94Trzxe3-uACacgn6-N4AcKqAk5yedxlXPZ-72FxNWI59yznJQvx5ZhKJc0A=w1168-h657-no


Zodra de bloedworst naar de andere pan kon, gingen we de eieren bakken.

3dnwXbtVhxhr4d_mU2-4l3KNa6Vxa9i2Rk039ATYAPW1dElIXNHBKWVX17_TZd8344t4iK2BKU1uDLtzThlib8bhB6fmuzlOkV4e-dNo2bKlFM4LUAp48kukT9m1BGYtp3OwEmycBA=w1168-h657-no


En natuurlijk werd het tijd om een bordje op te gaan maken. Wat boontjes op een bietenbrood toast, eieren ook op ons kleurrijke toast, de worstjes erbij, de plakken bloedworst, het uitgebakken spek...en natuurlijk een lekkere cappuccino :)
Ik zou zeggen eet smakelijk ;)

kCGNWvxyS5DJ-ETSCDl5vbpAKIn5EPor3345R1A-1wxlgtrJE6Td9tS1K8pnoa4zs4RcEDs2eu2gSCN6bWz8OJLWaLRCAsRP9pH0DSojSK6BanI4aumR5NTd-gf1DCKKyDqIs1rTlw=w1168-h657-no
 
Nou Ben, jij kan er tegen aan.
Da's wat je noemt een stevig ontbijtje ;)
Ik denk dat ik daar de rest van de dag wel mee door zou kunnen komen  :D
Alaaf, alaaf.
 
Hans zei:
Nou Ben, jij kan er tegen aan.
Da's wat je noemt een stevig ontbijtje ;)
Ik denk dat ik daar de rest van de dag wel mee door zou kunnen komen  :D
Alaaf, alaaf.

Haha, wat denk je als de carnavallers zo'n 'ontbijtje' pakken, Bram's 'burgertje' in de middag en afsluiten met zo'n 'stoofpotje' van jou...pfffff
 
BensBQ zei:
Hans zei:
Nou Ben, jij kan er tegen aan.
Da's wat je noemt een stevig ontbijtje ;)
Ik denk dat ik daar de rest van de dag wel mee door zou kunnen komen  :D
Alaaf, alaaf.

Haha, wat denk je als de carnavallers zo'n 'ontbijtje' pakken, Bram's 'burgertje' in de middag en afsluiten met zo'n 'stoofpotje' van jou...pfffff

Hoe lang duurt carnaval ook al weer?
Daarna zeker en vast naar de di?tiste  ;):D
 
Zo dan! Kampioenen ontbijt, goed hoor! Mooi om over de foto's heen de voortgang van de bonen die inkoken te zien trouwens.
 
Dat ziet er goed uit Ben. Daar zou ik de ochtend wel op kunnen draaien
Tijdens de carnavalsdagen gaan de kroegen in ons Dorp (Prinsenbeek) vanaf 10:00u open. Het is dan ook vrij snel daarna vollenbak. Dan zou een stevig ontbijt niet misstaan.

@Hans
Vanaf 11-11 is het carnaval
 
Seauhee, lekker hoor!
 
Bram zei:
Dat ziet er goed uit Ben. Daar zou ik de ochtend wel op kunnen draaien
Tijdens de carnavalsdagen gaan de kroegen in ons Dorp (Prinsenbeek) vanaf 10:00u open. Het is dan ook vrij snel daarna vollenbak. Dan zou een stevig ontbijt niet misstaan.

@Hans
Vanaf 11-11 is het carnaval

Dank je Bram, moet zeggen dat het idd een prima ontbijtje is, hier (IJsselstein) word ook carnaval gevierd (hoe het hier dan heet weet ik ff niet) maar doe daar zelf niet aan mee
 
Lekker hoor Ben, dat lust ik wel :)
 
Daar wordt ik wel vrolijk van na een avond stappen.
 
Dat zou er als ontbijt zeker ingaan. En daar hoeft het geen carnaval voor te zijn.  :p
 
Zo hee. Stevig ontbijtje hoor.
Of ik dit in de ochtend naar binnen krijg is sterk afhankelijk van de gezelligheid de avond ervoor  :p
Maar als het lukt ben je de rest van de dag het mannetje.
 
Bietenbrood grappige touch. Wel een ontbijtje waar je flink voor moet werken om dat weg te krijgen. Leuke rapportage
 
Zie nu pas op de foto voor de inzending je eigen mok staan ben. Mooi man, eigen merchandise en logo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan