BasBQ
Beef en Steak

McSalad 2.0

 
 
 

marcus

Kooltjesharker
Berichten
142
Helaas moeten wij er toch ook echt even aan geloven. Het heeft niets te maken met goede voornemens maar het past allemaal niet meer. Dus hebben we een paar maanden water drinken en op het eten letten in het vooruitzicht.  :-S

Daar hebben de kinderen geen boodschap aan dus die blijven onverminderd aandacht vragen zodra ze zo'n gele M voorbij zien komen onderweg, en af en toe moet je daar aan toegeven.
En zo geschiedde het dat ik toch heb gedaan wat ik jaren bezworen heb nooit te zullen doen. Ik heb een McSalad besteld. En verrassend genoeg viel dat niet tegen. Een mooie aanleiding om zelf eens aan de slag te gaan.

We hebben een paar kipfilets en kippendijen gehaald.
De kipfilets zijn gemarineerd in Cointreau, gembersiroop, laos, zout en honing.
Voor de kippendijen hebben we een marinade gemaakt van Gyoza saus (een soort soyasaus), kurkuma, kerriepoeder, chilipoeder, pittige gerookte paprikapoeder, knoflook, zout, een scheut Zoladkowa Gorzka en een beetje Noskos BBQ saus. Zoladkowa Gorzka is een Poolse vodka waarvan wij de flavoured uitvoering altijd op voorraad hebben. Lijkt in niets op vodka, en wie je hem ook voorschotelt is verslingerd. Hij doet het ook erg goed in eten  :D

540.jpg


Na een dagje marineren zijn ze samen met wat zoete puntpaprika's indirect op de BBQ gegaard en op hitte afgemaakt.

540.jpg


De salade is opgebouwd uit een jonge bladsla / veldsla mix, de puntpaprika's in reepjes gesneden, ei, kaassnippers, stukjes mandarijn, stukjes appel, een gedroogde bessenmix, croutons en een notenmix van onder andere cashew, walnoot en macadamia.

540.jpg


Laten we voorop stellen dat het bedenken, maken en beschrijven van dit alles niet gemakkelijk is geweest als ras carnivoor. Ik moet echter eerlijk zeggen dat het gewoon erg lekker was. Het voordeel is dat je behoorlijk ongestraft je buik rond kunt eten van sla, en de kip erbij maakt het ook behoorlijk draaglijk  ;).


 
 
Ziet er heerlijk uit Marcus, ik ben gewoon eerlijk, groenvoer hoort er gewoon bij om de smaak te vervolmaken.
Dit is niks om je voor te schamen, ik zou apetrots zijn.
Als ik bij de Indo ga eten wil ik altijd sajoer lodeh erbij en sambal boontjes heerlijk de combi van de sajoer en de boontjes met het vlees en nasi goreng, ga spontaan watertanden.
 
Zo, ik denk dat je nu zonder problemen een gele M voorbij rijden kan.
Alleen zal er nu wel van achter en naast het "gezeur" komen van. Wanneer maak je die salade weer???

Dit ziet er 10 keer beter uit en schat zo in dat hier 100 keer meer smaak aan zit....


Verstuurd met Tapatalk

 
Lekker. Goede salade gaat er altijd in.  :)
 
Ziet er lekker uit... en op de todo voor dit jaar gezet

(Maar bij keuze, ga ik toch voor een ribeye )
 
Lekker hoor.
Ook hier gaat ie op de todo lijst.
Dank voor de inspiratie
 
Gezonde en lekkere hap hoor, ik denk dat zo'n maaltijd er bij ons ook wel in zou gaan. ;)
 
Als je die heerlijke salade in zo'n lelijk plastic bekertje met dekseltje stopt heb je een Super Creatieve uitwerking!  :p

Ik lust zo'n lekker saladetje hoor!
 
Heerlijk die maaltijdsalades. Ik vind een maaltijd ook pas compleet met de groentes erbij.
Ik ben zelf alleen geen fan van fruit in m'n eten. Maar de directie hier thuis wel. Ga dit zeker een keer maken. Bedankt voor de inspiratie.
 
Wat een leuk idee! Ook maar weer eens wat meer gaan maken inderdaad, met wat kip of bacon erdoor vaak nog best wel lekker ook!
 
Sander72 zei:
Als je die heerlijke salade in zo'n lelijk plastic bekertje met dekseltje stopt heb je een Super Creatieve uitwerking!  :p

Ik lust zo'n lekker saladetje hoor!
T is toch kurk geworden...
 
Bram zei:
Heerlijk die maaltijdsalades. Ik vind een maaltijd ook pas compleet met de groentes erbij.
Ik ben zelf alleen geen fan van fruit in m'n eten. Maar de directie hier thuis wel. Ga dit zeker een keer maken. Bedankt voor de inspiratie.
Geen fruit? Dat maakt hier de salade wel. Lekker een beetje zuur erbij!
 
Ziet er lekker uit dat slaatje en een beetje groenvoer bij het eten is altijd lekker. En als carnivoor eet je indirect toch altijd een beetje groenvoer want daar zijn de beestjes toch groot van geworden.

Verstuurd vanaf mijn LG-K420 met Tapatalk

 
Leuk en lekker idee! Ziet er heerlijk uit en ga ik ook snel proberen te maken!
 
ziet er goed uit hoor, niks mis met een beetje sla.
 
Terug
Bovenaan Onderaan