BasBQ
Beef en Steak

Overloaded fries

 
 

Jowi

Kooltjesharker
Berichten
169
Mijn eerste poging tot deelname aan de fotochallenge deze maand. Gevalletje meedoen is belangrijker dan winnen, maar ik wil het jullie niet onthouden.

Zaterdag heb ik een aangename kennis gemaakt met loaded fries. Ik heb hiervoor het recept uit smokey goodness deel 3 als uitgangspunt genomen.

Uiteraard begonnen met friet op de bbq.
4ba0833d2e000ad3da60c3f40cea517f.jpg

Vervolgens een bierkaassaus gemaakt met Hertog Jan en Chedarkaas.
a3fd77cb815bea198b9f8df2ee008605.jpg

b548dcf64854ddc730d87177f6606b36.jpg

De friet, left over pulled-pork en de kaassaus in de skillet en afgewerkt met bbq saus en jalapenopeppers.
d8372f431c0f9ac75a96b0ff6abbfd19.jpg


Conclusie: beslist vaker maken, maar dan wel de patat eerst frituren, vind ik toch lekkerder


 
Zoiets moet ik ook zeker eens gaan maken. Jouw variant ziet er smakelijk uit!
 
Ziet er goed uit Jowi, erg lekker met PP, die pepertjes erbij lijken me ook erg lekker.
Ik ben het alleen niet met jouw strekking eens dat friet uit de friteuse lekkerder is dan van de Q, iets anders ja, maar niet lekkerder.
Misschien wat meer oefenen ermee, wij zijn al op het punt dat we Friet van de Q lekkerder vinden. ik zie dat jouw frieten op elkaar liggen op de Q, de friet moet echt in 1 laag liggen en niet op elkaar anders worden ze niet allemaal egaal krokant, nog een truuk, hussel ze eerst door eendenvet voordat je ze afbakt (alternatief: plantaardige olie) wil je ze echt romig zacht van binnen, zo doe ik het tegenwoordig: smelt wat eendenvet in een schaal, hussel daar je friet door.
zet de schaal 10 minuten op de Q bij 200 gr.C haal de schaal van de Q en hussel de friet met wat zout nog een voorzichtig door.
leg de friet in 1 laag op een gaatjesschaal en bak af tot goudbruin bij 200 gr. C of hoger (45-50 min)
 
Ziet er tamelijk goed uit Jowi!  B-)

Ach, stel nou dat die frietjes in de frituur smakelijker worden omdat ze knapperig zijn, als je ze daarna bedelft onder de PP en de kaassaus worden ze natuurlijk in no time weer slap... da's wellicht juist de charme van deze bereiding. Zo ook een kapsalon.

Ik vind dat jij dit projectje erg mooi hebt uitgevoerd, succes met de wedstrijd!
 
Achteraf denk ik dat ik de frietjes iets langer op de bbq moet had laten liggen. Toen ze er af kwamen waren ze niet heel knapperig, en idd kaassaus helpt niet. Het maakt het wel lekkerder!!
 
Jowi zei:
Achteraf denk ik dat ik de frietjes iets langer op de bbq moet had laten liggen. Toen ze er af kwamen waren ze niet heel knapperig, en idd kaassaus helpt niet. Het maakt het wel lekkerder!!

Redenen genoeg dus om het nog een keer te maken, er zijn zoveel variaties en recepten te vinden op het grote web.
 
Mooi gerecht. Ziet er toch heel smakelijk uit. Kaas met bier moet goed zijn :)
En handige tips.
Nu kijken waar ik eenden vet kan regelen. We hebben nog niet echt een eenden trek op de jacht.
 
Ziet er lekker uit, lijkt mij alleen wel veel moeite voor zon pannetje als de frietjes alleen al 50 minuten zouden moeten.

Zou ik de frietjes gewoon bij de snackbar op de hoek halen 🤭 (bij gebrek aan friteuse)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Dat noemen we toch geen moeite? Spelen met vuur is hobby :) Voor een doordeweekse snackavond zou ik er ook niet aan beginnen maar in het weekend als er tijd genoeg is heb ik er geen moeite mee. Frietjes op de Q, biertje erbij en rustig genieten.
 
Mooi gedaan Jowi dat is een smakelijke pannetje overloaded fries geworden :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan