BasBQ
Beef en Steak

Flames&Flavour

 

mvdslot

Vuurmaker
Berichten
80
Beste q?ers

Heeft er iemand ervaring met de houtskool van flames&flavour.

Zo ja zouden jullie dan je mening hierover wille geven en daarbij de variant willen vermelden

Ik kijk uit naar jullie reacties


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik gebruik de cuban marabu van ze. Ik ben er tevreden over.
 
Lowietje72 zei:
Ik gebruik de cuban marabu van ze. Ik ben er tevreden over.

Ok fijn om te horen. Ik heb zelf de Flames & Flavour West-Afrikaans Hardhout nu binnen gekregen, ben wel nieuwsgierig hoe deze het doet ten opzichte van Dammers houtskool


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Hoe zijn de ervaringen van de gebruikers inmiddels? Ik heb ook een zak liggen en ga hier het eens mee proberen maar aangezien het effectief de eerste en enige zak is tot nu toe heb ik echt 0 vergelijkingsmateriaal... :-S
 
Ik heb de west-afrikaans hardhout variant weleens gehad.
Deze vond ik eigenlijk qua zuinigheid vergelijkbaar met rode quebracho black ranch, maar dan zonder veel gruis, ?n een minder "zware" geur/smaak.
Voor ff snel grillen in een kamado totaal niet geschikt, daar is de houtskool te hard voor (zijn andere typen beter voor geschikt).
Ik vond dit wel fijne houtskool, en eigenlijk de enige reden dat ik deze niet meer heb is dat ik liever gewoon houtskool bij de lokale bbq shop haal.
 
dennis zei:
Ik heb de west-afrikaans hardhout variant weleens gehad.
Deze vond ik eigenlijk qua zuinigheid vergelijkbaar met rode quebracho black ranch, maar dan zonder veel gruis, ?n een minder "zware" geur/smaak.
Voor ff snel grillen in een kamado totaal niet geschikt, daar is de houtskool te hard voor (zijn andere typen beter voor geschikt).
Ik vond dit wel fijne houtskool, en eigenlijk de enige reden dat ik deze niet meer heb is dat ik liever gewoon houtskool bij de lokale bbq shop haal.

Dank, en voor het snellere / hetere (Pizza) werk, wat zou je dan aanbevelen?
 
Pizza ging prima trouwens, als ie eenmaal gaat gaat ie ook lekker lang.
Ik moet er wel bij zeggen, ik heb deze houtskool nooit in een starter gemikt, dus hoe dat gaat kan ik niks over zeggen.
 
Ik was best tevreden over de houtskool, inmiddels wel overgestapt naar black ranch maruba kuba houtskool, deze vind ik persoonlijk minder rook meegeven




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik had tijd lang combi W-Afrikaans en Z-Afrikaans. De West Afrikaanse brandt een stuk langer en gebruikte ik voor low and slow. Ik vond ze veel gruis afgeven en ben inmiddels weer overgestapt op Dammers. Die biedt hij trouwens ook voor mooie prijs aan (per twee ?41,98 incl. gratis verzending).
 
Veel gruis? Of as?
Beide herken ik eigenlijk niet overigens.

Dammers (of black ranch acacia bijvoorbeeld) is mooi spul, snel aan, in een kamado in korte tijd een mooie hoeveelheid aan, daardoor ideaal voor grillen, maar ik merk dat ik daar nogal wat meer van nodig heb in langere sessies, dat is dan weer jammer.
Wat dat betreft zou het wel wat zijn om met twee verschillende houtskolen te werken, maar ik heb nooit zin om de q leeg te halen om er dan andere brandstof in te doen; wat dat betreft zit zo'n marabu er mooi tussenin.
 
De online prijzen voor houtskool en met name Dammers vind ik best hoog.
Ik betaal 12,95 euro per 10 kilozak ex btw dat is 15,67 euro incl. btw (bij de Zegro in Rotterdam, helaas daar heb je net als Makro,Sligro,Hanos een pas voor nodig)
prijsverschil is 25% = bij aankoop 2 zakken Dammers bij Houtskool.nl (Het enige voordeel van de aanbieding bij Houtskool.nl is dat je bij aanschaf van 2 zakken geen verzendkosten betaalt)
 
Ewald zei:
De online prijzen voor houtskool en met name Dammers vind ik best hoog.
Ik betaal 12,95 euro per 10 kilozak ex btw dat is 15,67 euro incl. btw (bij de Zegro in Rotterdam, helaas daar heb je net als Makro,Sligro,Hanos een pas voor nodig)
prijsverschil is 25% = bij aankoop 2 zakken Dammers bij Houtskool.nl (Het enige voordeel van de aanbieding bij Houtskool.nl is dat je bij aanschaf van 2 zakken geen verzendkosten betaalt)

Was niet helemaal volledig, wellicht is het mogelijk om direct bij Dammers houtskool te kopen, ik weet uit eigen ervaring uit het verleden dat dit kon.
Het betreft dan wel meerdere zakken denk ik. denk niet dat Dammers zit te wachten op iemand die 1 zak komt halen.
Wij betaalden bij Dammers in Abcoude in 2011 10,50 euro voor 10 kilo kokosbriketten die waren toen in de winkel al 15 euro houtskool was volgens mij toen 10 euro per 10 kilo
alles inclusief btw
 
Gingen de zakken houtskool van Dammers rechstreeks, niet per pallet ofzo? Of haal ik dit met iets anders door de war....
 
SilverFox zei:
Gingen de zakken houtskool van Dammers rechstreeks, niet per pallet ofzo? Of haal ik dit met iets anders door de war....

Dat zou best wel eens kunnen, toen ik daar was om 30 dozen briketten te halen was een BBQ team bezig een Bus (transporter oid) vol te stouwen met zakken houtskool.
Ik heb helaas geen opslagcapaciteit anders had ik wel gaan informeren bij Dammers wat de mogelijkheden zijn.
Qua distributie heb je ook wel een uitdaging, zelf op laten halen drukt de kosten en handelingen. Dus kun je niet heel NL en BE bedienen
 
Terug
Bovenaan Onderaan