TerrasXXL Vuur en Rook

Auteur Topic: fridge smoker.  (gelezen 207 keer)

Little foekje

• Vuurmaker
fridge smoker.
« Gepost op: 11 juli 2018, 23:12 »
beste bbq/diy fanaten.

na mijn offset smoker en mijn asador kruis (zal daar nog een klein topic over maken) begint het al weer te kriebelen.

na dat we met familie en vrienden zijn wezen vissen kwam t aan bod wat een mooie rook kast zou zijn. me zus had al een mooie aangeschaft, maar ik zou ik niet zijn als ik alles lekker kritisch bekijk

toen kwam ik het volgende tegen en ik wou graag weten of mensen hier er enige ervaring mee hebben.
maar t idee momenteel is om een mooie old school 50s  "Amerikaanse" koelkast te kopen en die om te bouwen tot rook kast.

dus zijn hier mensen die dit hebben gedaan en evt tips hebben dan hoor ik het graag. ik houd jullie op de hoogte als er vooruitgang is (ben nog zoekende)

groetjes.

Bart1978

• Kooltjesharker
  • *
Re: fridge smoker.
« Reactie #1 Gepost op: 12 juli 2018, 07:50 »
Klinkt als een leuk project. Ik volg deze post! Helaas kan ik je geen informatie geven over de ombouw maar zie de vorderingen tegemoed!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Barbecook snow 2.0, Tepro Biloxi smoker

Ceriel

• Beheerder
  • BBQ Junkie
  • *
  • *
  • *
  • *
  • Achterhoek
    • Ceriel's Grill & BBQ
« Reactie #2 Gepost op: 12 juli 2018, 20:39 »
Een gewone koelkast gaat het niet lang volhouden als smoker vanwege de vele plastic onderdelen. Als rookkast voor koudroken zou wel kunnen
Proud member of Backcorner BBQ

Steven & Me count:

Ceriel's Grill & BBQ

Little foekje

• Vuurmaker
« Reactie #3 Gepost op: 12 juli 2018, 21:51 »
dat snap ik ceriel. vandaar ook de "50s" koelkast. deze zijn van staal zowel binnen als buiten. enkele randjes zullen van een plastic materiaal zijn maar die vervang je, eveneens als de deur bekleding zeg maar.

Little foekje

• Vuurmaker
« Reactie #4 Gepost op: 12 juli 2018, 21:56 »
ben momenteel een beetje me huiswerk aan t doen en kwam op een leuke site. in amerika blijkt dit wel een dingetje te zijn. hier een mooie build
van:

naar :

[
« Laatst bewerkt op: 12 juli 2018, 21:59 door Little foekje »

Travelling Crow

• Kooltjesharker
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 12 juli 2018, 23:57 »
Dat ziet er idd gaaf uit

Gr. Mike
Weber 57 & Cadac Meridian in BBQ meubel, Weber 47 & Smokenator