TerrasXXL Vuur en Rook

Auteur Topic: Caliber Pro Kamado  (gelezen 1597 keer)

Rickert

• Sprokkelaar
  • Gardening - Cultivating a piece of land to bbq :)
Re: Caliber Pro Kamado
« Reactie #15 Gepost op: 04 juli 2018, 22:20 »
Dat ziet er ruig uit, veel plezier!

Juulvh

• Vuurmaker
« Reactie #16 Gepost op: 09 juli 2018, 15:34 »
Wat een stoer ding! Veel plezier ervan!

Het zal wel door de foto komen, maar de binnenkant van de deksel lijkt op jou foto helemaal dicht te zijn, terwijl er op de buitenkant wel een mechanisme zichtbaar is. hoe zit dat?

Hari-Bo

• Stoker
  • Kokenmetvuur.nl
    • kokenmetvuur.nl
« Reactie #17 Gepost op: 09 juli 2018, 17:51 »
Wat een stoer ding! Veel plezier ervan!

Het zal wel door de foto komen, maar de binnenkant van de deksel lijkt op jou foto helemaal dicht te zijn, terwijl er op de buitenkant wel een mechanisme zichtbaar is. hoe zit dat?

Dat klopt geen fout op de foto, de margrietschijf heeft een indirecte opening dit soort systemen zie je ook terug in ovens ipv een directe opening.
Caliber Pro Kamado, 2x WSM 47, Cobb Premier, BGE Large, BGE Minimax, Oklahoma Country Smoker 13 inch, Traeger Pro Series 22, Broil King Keg 5000.

Neem eens een kijkje op mijn barbecue blog!  Kokenmetvuur.nl

svda

• Vuurmaker
  • Baron's Smoking BBQ
    • Baron's Smoking BBQ
« Reactie #18 Gepost op: 13 juli 2018, 08:40 »
Wat zijn nu de kosten hiervan?
Owner of www.facebook.com/baronssmoke

Grill Guru Classic, ,Weber performer, WSM 47CM, WSM 57CM, Weber smokey joe, Heatermeater 6.2

Hari-Bo

• Stoker
  • Kokenmetvuur.nl
    • kokenmetvuur.nl
« Reactie #19 Gepost op: 13 juli 2018, 09:23 »
Wat zijn nu de kosten hiervan?

Prijzen zijn hier te vinden https://www.prokamado.nl  :D
Caliber Pro Kamado, 2x WSM 47, Cobb Premier, BGE Large, BGE Minimax, Oklahoma Country Smoker 13 inch, Traeger Pro Series 22, Broil King Keg 5000.

Hari-Bo

• Stoker
  • Kokenmetvuur.nl
    • kokenmetvuur.nl
« Reactie #20 Gepost op: 03 oktober 2018, 20:24 »
De Caliber Pro Kamado heb ik inmiddels alweer een paar maanden in gebruik. Nog steeds naar alle tevredenheid, de afwerking is echt weer een ander niveau vergeleken bij mijn Broil King Keg of de Big Green Egg. Het grootste minpunt momenteel is dat er geen heat deflector beschikbaar is, indirect is alleen mogelijk met de aparte kolenmand waardoor de hittebron alleen aan de zijkant zit. Maar dat is toch anders als een heat deflector. Daarom zelf maar aan het meten geslagen en bij de lokale metaalboer het ontwerp laten uitwerken.

Na mijn hersenspinsels gedeeld te hebben is dit het resultaat. Een heat deflector van RVS 304 met een dikte van 5mm. En meteen twee halve manen voor de divide and conquer oplossing zoals de Kamado Joe.

Vandaag de eerste testrun gedaan met een zelfgemaakte pizza met bloemkool bodem. Het nam bijna een uur in beslag om de heat deflector voldoende te vervarmen voor de pizza steen, en daarna bleef deze netjes 250 graden en geen last van stralingswarmte. Hieronder het resultaat van de eerste run. Al met al een mooie oplossing en nu is deze Kamado helemaal perfect.  :D

Hans

• Gerijpt
  • *
« Reactie #21 Gepost op: 04 oktober 2018, 07:50 »
Mooi gedacht en een prima oplossing.
Even een vraagje, wat is de afstand ± tussen je deflector en je rooster met steen?
Ik kan genieten van een goede BBQ. party :-)

Hari-Bo

• Stoker
  • Kokenmetvuur.nl
    • kokenmetvuur.nl
« Reactie #22 Gepost op: 04 oktober 2018, 11:36 »
Even een vraagje, wat is de afstand ± tussen je deflector en je rooster met steen?

De afstand is ongeveer 4-5cm en wat mij betreft voldoende, door de dikte van het hitteschild krijg je geen last van stralingswarmte en ik doe er nooit een lekbak onder. Dus ik zie geen reden om dit aan te passen. Maar verlagen zou mogelijk kunnen zijn.

Hans

• Gerijpt
  • *
« Reactie #23 Gepost op: 04 oktober 2018, 14:02 »

De afstand is ongeveer 4-5cm en wat mij betreft voldoende, door de dikte van het hitteschild krijg je geen last van stralingswarmte en ik doe er nooit een lekbak onder. Dus ik zie geen reden om dit aan te passen. Maar verlagen zou mogelijk kunnen zijn.

Dank voor je antwoord :)
Ik kan genieten van een goede BBQ. party :-)

Frits

• Beheerder
  • Forum Meubilair
  • *
« Reactie #24 Gepost op: 04 oktober 2018, 17:48 »
Hele blitse barbecue zo te zien. 

Hari-Bo

• Stoker
  • Kokenmetvuur.nl
    • kokenmetvuur.nl
« Reactie #25 Gepost op: 04 oktober 2018, 18:10 »
Hele blitse barbecue zo te zien.

Niet alleen dat maar ook zeer functioneel, paar voordelen tegenover de BGE L die ik heb.
  • Zuiniger verbruik.
  • Top isolatie, houdt extreem lang temperatuur vast.
  • Kwaliteit materiaal, ook onderstel.
  • Enorm licht, vergeleken met mijn BGE L 70 vs 35KG.
  • Zonder risico op transport nemen.
  • Geïntegreerd rotisserie spit

Oftewel dit is een blijvertje in mijn barbecue collectie.  :D Binnenkort al ik hier een uitgebreide review van maken.

Het BBQ Genootschap

« Reactie #25 Gepost op: 04 oktober 2018, 18:10 »