BasBQ
Beef en Steak

P.P. niet meer in de vriezer dus aan de slag

 
 
 

Hans

BBQ Junkie
Berichten
5.554
Hallo mede stokers.  ;)

Omdat ie zo lekker is/was ging hij ook weer snel op dus weer aan de slag.
Gisteren tijdens het boodschappen doen liepen we (heel toevallig) :D langs de slager.
Vrij nieuw in de buurt en nog onbekend voor ons dus dacht 'k zal eens kijken of ie wellicht een stukje procureur had liggen.
Niet op de plank meneer was zijn antwoord op m'n vraag, maar als U even geduld heeft wil er wel even een voor U uitsnijden,hoe zwaar had u gedacht.
Nou, twee twee en halve kilo of zoiets vind ik wel mooi als U dat heeft, doe maar dan.
Wat denk je, komt er uit de koeling een behoorlijk stuk voorgevel van een varken (zo te zien voor mij want ik ben geen slager) en hij begint te snijden tot er een heel mooi stuk procureur overblijft van 2? kg.
Leuke ervaring om dat eens te zien.
Thuis gekomen gelijk injecteren en in de rub voor de volgende dag.
Zo gezegd zo gedaan.
Van morgen vroeg uit de veren (voor mijn doen) en aan de gang.
06.00 uur op de Q en 19.00 uur pas klaar ondanks het in pakken, vrij lang vond ik.
Maar hij was weer heerlijk en nog 3 zakjes voor in de vriezer.

Een paar plaatjes van het gebeuren.

o2OISVGl.jpg


ZJCCNcHl.jpg


GacBzJll.jpg


OIVgU5hl.jpg


ow658wCl.jpg


Leuk dat jullie meekeken.

 
Mooie portie pulled pork, ik vind het een mooie kleur bark.
 
@ Brecht
@ KamadoNovice

Ik denk dat de mooie kleur van de Bark o.a. te danken is aan de rub en glas?  (recept wedstrijd P.P. van Noskos)
Waar ik nog steeds heel blij mee ben. :)
Gebruik het regelmatig.
 
Goed bezig!
Heb 1,2kg procureur in de vriezer liggen. Iemand enig idee hoe lang dat ongeveer zou moeten duren?
Toch binnenkort maar eens aan PP wagen. Kamado gisteren voor 't eerst aangehad.
 
Tommybear1979 zei:
Goed bezig!
Heb 1,2kg procureur in de vriezer liggen. Iemand enig idee hoe lang dat ongeveer zou moeten duren?
Toch binnenkort maar eens aan PP wagen. Kamado gisteren voor 't eerst aangehad.

Moeilijk exact te zeggen geen  procureur is gelijk maar bij een dome temperatuur van ? 110 gr.C zou ik toch op een uurtje of 8 a 9 tellen
Veel plezier en succes bij het grillen van de procureur. ;)
 
Bij een hele procureur, 3,5 kilo ongeveer, een uur of 8-9.

Deze is een flink stuk kleiner, niet meer doen de volgende keer! #foei Daardoor zal het wat sneller gaan. Maar dat zal niet in de helft van de tijd gebeuren. Ik denk een uurtje of zes op 120?C. Als je het wedstrijdrecept aanhoudt.
 
Ik dacht voor eerste procureur niet meteen voor een hele te gaan. Maar begrijp dat dit not-done is? :blush:
 
Het is een groot stuk vlees dat er lang in ligt. Dan kunnen alle processen van het gaar worden rustig verlopen. Nu gaat dat toch wat anders omdat het sneller gaat en je resultaten anders uit kunnen pakken.

Daarbij is het net zoveel werk om een hele of een halve te maken, is het zo lekker en kun je met wat overblijft zo veel doen, dat het zonde is om geen hele te doen Is ook brandstof technisch voordeliger
 
Altijd het rooster vol voor pp, kwestie van een mooi rendement te halen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

 
Brecht zei:
Altijd het rooster vol voor pp, kwestie van een mooi rendement te halen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

En zo is dat, 't is toch altijd weer sneller op dan de denkt. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan