BasBQ
Beef en Steak

Hallo allemaal!

Rickert

Vuurmaker
Berichten
65
Hallo iedereen!
Ik ben Rick en ik houd van barbecue?n!

Ieder jaar houden wij bij ons thuis met een paar man tijdens oud en nieuw een gezellige bbq.
Biertje, vleesje grillen, biertje, jullie kennen het vast wel.
Een jaartje of vijf geleden komt een maatje van mij met gruwelijk lekkere bier-carbonades aanzetten, dat veranderde alles.
Ineens voelde ik mij een beetje uitgedaagd, nu kon ik natuurlijk niet meer komen aanzetten met het standaard speklapje.
Het jaar daarop maakte ik ?evap?i?i, een succesnummer, daar wordt nog steeds naar gevraagd  :D
Zo liep dit een beetje uit de hand, want ook mijn andere vrienden voelden zich ge?nspireerd en is nu iedere bbq een sterrenmaal!

Ik barbecue misschien een keer of zes, zeven per jaar, maar we zorgen er tegenwoordig dus wel voor dat, iedere keer wanneer de briketten aan gaan, het ook ?cht weer iets bijzonders is.

Ik ben ook erg benieuwd naar jullie ervaringen en recepten en kijk er naar uit om ze te lezen!

Vooralsnog de groeten vanachtereen merkloos kogeltje, maar hopelijk dit (nieuw)jaar nog vanaf een heuse kamado.

Aangenaam en de groeten!
Rick
 
Hartelijk welkom Rick, veel plezier bij het genootschap.
We kijken uit naar de verhalen en plaatjes van je specialiteiten ;)
En wat dat kogeltje betreft, het hoeft niet altijd zoveel geld te kosten je kan toch wel dansen al is het niet met de bruid. ;)
Er komen hier best wel veel lekkere gerechten voorbij ook op simpele bbq's.  ;)
 
Welkom Rick. En ik hoop dat je de kamado toch wel meer dan 8keer per jaar gaat gebruiken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

 
Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Bedankt allemaal voor het warme welkom!

@Hans
Ik weet dat een kamado geen noodzaak is om lekker te bbq-en, m'n Jamaicaanse kip-rum spiesen met mango zijn daar getuige van  ;)
Maar low en slow is nu toch wat lastiger en het bolletje begint nu toch na een jaar of acht aardig door te roesten.
En toen we een paar weken terug bij een maatje een heerlijke porchetta gemaakt hadden op zijn nieuwe Grill Guru ging het toch wel kriebelen!

@Brecht
Dat gaat vast goed komen, ik heb pas mijn buiten aangepakt en zelf een lekker ruime hoekbank gemaakt, nu is het geen Russisch roulette meer om te gaan zitten.  ;)
 
Rickert zei:
Bedankt allemaal voor het warme welkom!

@Hans
Ik weet dat een kamado geen noodzaak is om lekker te bbq-en, m'n Jamaicaanse kip-rum spiesen met mango zijn daar getuige van  ;)
Maar low en slow is nu toch wat lastiger en het bolletje begint nu toch na een jaar of acht aardig door te roesten.
En toen we een paar weken terug bij een maatje een heerlijke porchetta gemaakt hadden op zijn nieuwe Grill Guru ging het toch wel kriebelen!

@Brecht
Dat gaat vast goed komen, ik heb pas mijn buiten aangepakt en zelf een lekker ruime hoekbank gemaakt, nu is het geen Russisch roulette meer om te gaan zitten.  ;)

Helemaal gelijk Rick zo'n kamado is een fijn duurzaam stukje gereedschap, heerlijk om mee te werken, zeker de wat duurdere.
Ik snap je kriebels.
Aan de andere kant m'n kogeltje gaat al zo'n kleine 20 jaar mee en ik hoop dat ie het nog even uithoud maar ik kijk ook wel eens verlangend naar al dat mooie keramiek  ;) :)
 
Hoi Rick,
welkom bij het Genootschap
 
Welkom Rick, veel plezier en inspiratie hier!

Jamaicaanse rum dinges? Vertel!
 
Welkom .
 
Welkom Rick


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
 
Terug
Bovenaan Onderaan