BasBQ
Beef en Steak

Aller eerste keer onze Joe in gebruik, kippen op stok!

 

Suus76

Sprokkelaar
Berichten
27
Het was nogal lastig om de temperatuur te laten zakken, hij ging in een heel rap tempo naar de 250 graden Celsius en uiteindelijk hebben we alle kleppen dicht moeten gooien om hem te temperen, volgende keer start ik hem langzamer op, volgens mij is stijgen van de temperatuur een heel stuk eenvoudiger als het laten zakken er van .

21rsrj1.jpeg


Anyway, twee flinke kippen (2 kilo elk) aan t spit en draaien maar, rubje van Noskos ( dank voor het delen van al je recepten en kennis!) en na 1 uur en een kwartier prachtig gaat op 78 graden kerntemperatuur.
 
Mooie kipjes.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

 
Heerlijke kippen, gaat er bij ons ook wel in. ;)
 
Mooi speelgoed die Joetisserie! En mooie kippies
 
Kippetjes lekkerrrrr :)
 
Mooi speelgoed. En wat een resultaat. Niet teveel last gehad van vlammen door het druipende vet?
 
b.asv zei:
Mooi speelgoed. En wat een resultaat. Niet teveel last gehad van vlammen door het druipende vet?

Nee eigenlijk helemaal geen last van gehad, het overgrote deel van de houtskool lach achterin de Firebox opgestapeld en niet direct onder de kipjes. Wel heb ik nu grote alu lekbakken gekocht ( intratuin had de grote maat) om de boel schoner te houden
 
Heb inmiddels ook een Joetisserie en nog niet kunnen gebruiken maar bij mij zitten er volgens mij maar 2 klemmen bij? Heb jij extra klemmen bijgekocht?
 
Mooi hoor. Toch wel een mooie bbq die kamadojoe, zeker met de joetisserie  :).
 
b.asv zei:
Heb inmiddels ook een Joetisserie en nog niet kunnen gebruiken maar bij mij zitten er volgens mij maar 2 klemmen bij? Heb jij extra klemmen bijgekocht?

Nee wij hebben de big Joe, en dus ook de big joetisserie, daar zitten dubbele klemmen bij
 
Netjes hoor! Bij voldoende liquide middelen komt er bij mij ook een Big Joe 2...
 
Terug
Bovenaan Onderaan