BasBQ
Beef en Steak

Pre kerst bbq met de schoonfamilie (t-bone, picanha en lamsrack)

 

Smokerb

Stoker
Berichten
295
Zaterdag een vroege kerstviering met 2* t bone 500gr, lamsrack 800gr en een picanha van 900gr gehad op de smoker. Voor alles geldt dat ik ze nog nooit eerder op de bbq heb gehad dus was wel even spannend, was natuurlijk wel de bedoeling om kwaliteit te leveren. Vlees was mijn verantwoordelijkheid, de rest niet dus kon me mooi op het vlees focussen.
picanha en t bones alleen voorzien van peper en zout, de lamsrack voorzien van rozemarijn en knoflook.
alles is reverse sear bereid op 110 graden en vervolgens afgegrild op m'n wga, dat was logistiek het makkelijkst.

helaas weinig foto's, toen ik de lamsrack en t bone aan het snijden was hadden ze de picanha al bijna op en ben ik zelf ook maar lekker gaan eten(gelukkig was er wat voor me apart gehouden) :)

garing heel mooi egaal door de lage dome temperatuur, was best een beetje trots :D

transport.jpg

bbq.jpg

vlees.jpg

Kotelet_geheel.jpg

picanha_geheel_insnijden.jpg

kotelet.jpg


picanha had al behoorlijk lang gerust, was super mals en sappig maar toch liep er nog wel redelijk vocht uit.
picanha_geheel.jpg

picanha.jpg




de betreffende DIY bbq: http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=12335.0
 
Lekker hoor!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Heerlijk!
Terecht een trots gevoel👍🏻
 
Om nom nom!
 
Wat een heerlijke foto's
 
Terug
Bovenaan Onderaan