BasBQ
Beef en Steak

Mediterraans broodje op m'n OTG 47

 
 
 

Hans

BBQ Junkie
Berichten
5.554
Hallo mede stokers.

Nu de dagen weer korter worden de zon zich minder laat zien en de regen makkelijk valt denken we graag terug aan onze vakanties in Itali? de mooie lente dagen het lekkere eten de prima wijn.
Een van de dingen die wij erg lekker vonden was het heerlijke broodje bij de lunch een broodje met zongedroogde tomaatjes, olijven en wat rozemarijn takjes.
Dat hebben we thuis dus veel gemaakt, in de oven natuurlijk.
Hoe maak je het anders?
Wel, in een eerder topic stelde Ewald dat alles wat je in de oven maakt ook op de BBQ kon (leuke gedachte, dank voor het idee)
Maar natuurlijk ook een uitdaging voor ons.

Kwamen twee vragen bij me boven, is de OTG 47 in staat om gedurende langere tijd temperaturen boven de 200 gr +
constant vast te houden en kan de terracotta plantenschaal die ik ook bij m'n appeltaartje gebruikte voor een indirecte zone daar wel tegen?
Het antwoord is dus JA!
Het is een smaakvol broodje geworden en met een plakje Pecorino (schapen kaasje) uit Toscane een ware delicatesse.

Graag laat ik jullie de foto's zien.

WK9UNw4l.jpg


OUAVd2pl.jpg


rGzRevQl.jpg


lJeCdVll.jpg


mnAzZ9Hl.jpg


ZTnEyBYl.jpg


C4H9WLRl.jpg


gokPwjfl.jpg


xP5w01zl.jpg


Bedank dat jullie meekeken en ik zou zeggen, gewoon een keer doen 't is een leuke ervaring.

Grts,      Hans.
 
Kijk en dat zijn nu de leuke dingen in het leven, mooi broodje geworden TOP.
En inderdaad ALLES wat in de oven kan kan ook op de BBQ ..... en meer.
Het leuke hiervan is dat je bij de keuze van je recepten (gerechten) niet alleen aangewezen bent op BBQ recepten
maar ook andere recepten kunt omvormen naar een BBQ recept (gerecht).
Ik zie mijn BBQ dan ook als een houtgestookte oven, eigenlijk een houtgestookte Combi Oven want naast de ovenfunctie heb je er ook een houtgestookte gril bij.
 
Dank voor je enthousiaste reactie, 't is idd een behoorlijke verruiming van je mogelijkheden op de Q.

grts,  Hans
 
Lekker hoor
 
Vakanties in Itali?, heerlijk eten en drinken, veel zon en zee plezier en zeer aantrekkelijke mannen, alleen maar goede herinneringen  :)
Dit is een zeer aantrekkelijk broodje geworden met een heel mooi kaasje van Fattoria la vialla  ;) zelf heb ik daar nog nooit besteld maar volgens onze kattenfokster hebben ze daar zeer smaakvolle producten.
Zoals Ewald al aangeeft kunnen alle ovengerechten ook op de bbq, wij gebruiken de oven dan ook alleen nog maar om ons vlees veilig te stellen ivm onze katten en als opbergplaats voor onze gietijzeren skillets.
Misschien kun je het recept plaatsen want dit wil ik ook wel eens maken.
 
Jet zei:
Vakanties in Itali?, heerlijk eten en drinken, veel zon en zee plezier en zeer aantrekkelijke mannen, alleen maar goede herinneringen  :)
Dit is een zeer aantrekkelijk broodje geworden met een heel mooi kaasje van Fattoria la vialla  ;) zelf heb ik daar nog nooit besteld maar volgens onze kattenfokster hebben ze daar zeer smaakvolle producten.
Zoals Ewald al aangeeft kunnen alle ovengerechten ook op de bbq, wij gebruiken de oven dan ook alleen nog maar om ons vlees veilig te stellen ivm onze katten en als opbergplaats voor onze gietijzeren skillets.
Misschien kun je het recept plaatsen want dit wil ik ook wel eens maken.

Hoi Jet.

Met die mannen heb ik niet zo'n ervaring  :D !
Maar voor de rest ben ik het helemaal met je eens.
Wij bestellen toch met enige regelmaat bij de Fattoria vooral de heerlijke wijnen en pasta en niet te vergeten die lekkere koekjes.
Maar de naam van deze firma die uitsluitend biologische producten uit Toscane levert via internet heb ik niet genoemd omdat ik dacht dan weer reclame te maken  ;) :D.

Het recept heb ik uit een boekje dat ik gewonnen heb van de vrienden loterij (dacht ik) , ik zal een poging wagen om het later in dit topic in te voegen.

Grts,    Hans.

Zoals afgesproken het recept.

jpDzERql.jpg


De zongedroogde tomaatjes naar smaak toevoegen, wij hebben ongeveer 50 gr gebruikt uit een zakje "Pomodori Secchi"van Albert Hein.

 
@ Jet, nog even een toevoeging op het recept.

Wij hebben i.p.v. Oregano Rozemarijn gebruikt, blaadjes van 3 takjes fijn gehakt.
 
Bedankt voor het plaatsen van het recept dit gaan we zeker maken, alleen klein probleempje Ewald lust absoluut geen zwarte olijven maar groene olijven wel dus dan maar groene i.p.v. zwarte.
 
Het zal wel heel anders smaken dan maar kan ook wel lekker zijn. :-?
Succes en plezier met het bakken. :)
 
Hans, je gaat helemaal los joh  :)
Geweldig dat je je ervaringen deelt met ons. Dit zorgt voor inspiratie.
(nu nog de tijd....)
 
Ridevi71 zei:
Hans, je gaat helemaal los joh  :)
Geweldig dat je je ervaringen deelt met ons. Dit zorgt voor inspiratie.
(nu nog de tijd....)

Ja, leuk he.
In m'n werkzame leven had ik hier ook niet aan moeten denken (druk, druk, druk.  :D)
 
Hans zei:
Ridevi71 zei:
Hans, je gaat helemaal los joh  :)
Geweldig dat je je ervaringen deelt met ons. Dit zorgt voor inspiratie.
(nu nog de tijd....)

Ja, leuk he.
In m'n werkzame leven had ik hier ook niet aan moeten denken (druk, druk, druk.  :D)

wrijf het er maar in..... :(
 
Ridevi71 zei:
Hans zei:
Ridevi71 zei:
Hans, je gaat helemaal los joh  :)
Geweldig dat je je ervaringen deelt met ons. Dit zorgt voor inspiratie.
(nu nog de tijd....)

Ja, leuk he.
In m'n werkzame leven had ik hier ook niet aan moeten denken (druk, druk, druk.  :D)

wrijf het er maar in..... :(

Sorry Rick, het was niet m'n bedoeling om je verdrietig te maken, ik wilde alleen maar bevestigen wat je reeds opmerkte, de tijd vinden om leuke dingen te doen is wel eens moeilijk.
We zijn zo druk bezig met allerlei zaken dat het doen van leuke dingen er wel eens bij in zal moeten schieten  (helaas). :(
Maar in de tijd dat je wel in de gelegenheid bent om iets te doen met de hobby's geniet je er dan ook des te meer van. :)

Grts,      Hans.       
 
Ewald zei:
Kijk en dat zijn nu de leuke dingen in het leven, mooi broodje geworden TOP.
En inderdaad ALLES wat in de oven kan kan ook op de BBQ ..... en meer.
Het leuke hiervan is dat je bij de keuze van je recepten (gerechten) niet alleen aangewezen bent op BBQ recepten
maar ook andere recepten kunt omvormen naar een BBQ recept (gerecht).
Ik zie mijn BBQ dan ook als een houtgestookte oven, eigenlijk een houtgestookte Combi Oven want naast de ovenfunctie heb je er ook een houtgestookte gril bij.
Ewald +1

Mooi gemaakt Hans!
 
Dank je wel Ceriel 't was leuk om te doen :)
 
Haha. Ik ben niet zo snel verdrietig hoor  <:p

Alleen als ik dit soort gerechten, experimenten en heerlijke recepten voorbij zie komen wil ik het allemaal ook maken en proeven.
En ja, dan heb ik tijd tekort met al dat heerlijks hier op het forum.

Maar daarin ben ik vast niet de enigste hier  B-)
 
Je hebt gelijk Rick m'n todo lijst wordt ondanks verwoede pogingen hem in te korten steeds maar weer langer :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan