BasBQ
Beef en Steak

nieuwe heatermeter, boston butt, pulled pork, BGE MiniMax

raymonidas

Vuurmaker
Berichten
66
Na de problemen -hopelijk- te hebben opgelost met het niet passen van de blower op mijn BGE MiniMax (zie foto's, goed idee van AVR) gisteren de Boston Butt gerubt en ingepakt om vandaag tot PP te verwerken. Dit met behulp van https://manneneten.nl/pulled-pork-op-de-big-green-egg/ .
Gedurende de dag zal ik dit bericht updaten en foto's plaatsen in het album op Google. Helaas lukt het niet om de foto's hier rechtstreeks te plaatsen, dus een link naar de map. Tot op heden werkt de oplossing erg goed. Het setpoint is 120graden en de temp blijft omstreeks 123 graden, dus ik ga de pit probe even wat terugzetten naar -3graden denk ik. Toch hierna maar even in kokend water kalibreren......

Link naar het album: https://photos.app.goo.gl/pk5WesTqOVtPpqMZ2

De temp probe ingesteld op ET-72/73 Maverick Industries, temp. is gelijk met wat de Thermapen aangeeft.

qT21wMQ8SJacZJ8nyGDWT8cZuQTMF2231lMUiW4TG3CKYn3l4Jnb2kUT9bDocpSLI48F-9GMK-leD1mn4X8R5FI0pNQiXisa30BMljrTVoomzRXCVEud8boxdbsZIfrQVmmUOtIs6fw=w1294-h970-no


fq7O_OswEWiw_QvDSI_sUbZPXht7f4pKvRL0tBewFDESGv7bP_qksem456JZBv0doKkHc-lZbOy_gXVsyY9E-XCTQL-fUGzX09IqHbYgZcGfec004qlu8bw9nzn0pf7-g2WZRfiLGCM=w728-h970-no


EOptRiRsM9iOm9cVznuG_cene7CXyY-7F_cjCry7em9zLqpaS8WKLvGOI5Xa1rA1iG0tBJufZIX4gVV8rTmuWD6k__QVYrP4--adLuUPls_OCrMmn63dIsIIqjKihr3j_h7HjNHVDDk=w728-h970-no


MjaNIkusSH8qf2MGSNiOPAZpyO37CHWSmYQTVLZT9DoZ7AufaYziX7J1IeN8G2jQNyv3bb-Cytfj0F4JmWSJB6uEveF7JWJzP1kK9_tdVNT0hc90PvYDmAQZktAnhLCVG8Pp2_TqT6g=w728-h970-no


r7TsWKazzkVQ0kxngGf1KQ-XH1g8z0k3bYXl6AykjO-ohLfU5UL_dF3St649mDChjaAz5mEre4iWpV6xjBGWgcIEMngLpIg4YpHMEUSuNUnCqgy4G0Rs9FCTBOwZOmm9xgDHolPK3m0=w728-h970-no


81WqjdJc1Y8DcgRoyGDZ_ctma46UUWXq8sEl8NNmTA4CTRNPMzdKkJtZb8i3exlpH22Ydwh2k5mRRX4mOaz2pEi7YXZ9A9CHeOGcDCDXXzH_z_N24QcG-SDZxCqGn6tdywzEaiJ66DI=w1294-h970-no
 
Tapatalk werkt goed om foto's te plaatsen, ik blijf het volgen, suc6 vandaag
 
Ben zo vrij geweest om je foto's gelijk in je openings post te plaatsen, dat maakt het volgen wat makkelijker.

Succes!
 
Mooi dat je na al die narigheid met je temperatuur het lek nu boven hebt en kan beginnen aan datgene waar je bbq voor bedoeld is, mooie en lekkere gerechten bereiden.
Veel succes vandaag.  ;)
We kijken uit naar de plaatjes.
 
BensBQ zei:
ziet er goed uit, succes! om je photo's hier te plaatsen vanuit google photo moet je eerst ff uitloggen op google of zoals hier boven gezegd van tapatalk ;)

hmmm grafiekje in de map op Google gezet, uitgelogd maar komt niet tevoorschijn hier. Tapatalk heb ik forum aangemaakt, maar zie geen mogelijkheid om daar foto's te plaatsen.
 
Als je in Tapatalk naast je reactie balk op het +je drukt krijg je de mogelijkheid om een foto te maken of toe te voegen vanuit je galerij


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Je plaatst de foto?s in een map op Google photo, klik op delen (rechts boven in) dan verschijnt er een scherm waar links onder ?link ophalen? staat, kopieer die link, uitloggen op Google, open dan een nieuw tabblad en plak je link, druk dan op enter. Klik met de rechter muis knop op de foto en selecteer linksadres kopi?ren en plaats dat in het icoontje ?voeg afbeelding toe? tussen img][/img


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Voor mij als totale digibeet is dit abakadabra. :D
Ik verzamel alle bbq foto's in een mapje in afbeeldingen op m'n pc. (Wil ze toch bewaren)
Vanuit daar naar de fotosite van IMGUR waaruit ik ze op een voor mij simpele manier naar het Forum kan overzetten.
Werkt ook prima. :)
 
U5kCLE7zO2YK8_O69bwDw3Y8hHkckhZWb42h7gsKmsijr0VR5loumcyTyI7NeruMChLkKxMZ6UDriF8rnS5JG52CADl1zXy4DxPYMiAqKA1rjKsAEsosz6YC3sat3-RDCEfpBCDA_2g=w1390-h951-no
 
avr zei:
Als je in Tapatalk naast je reactie balk op het +je drukt krijg je de mogelijkheid om een foto te maken of toe te voegen vanuit je galerij


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Ben er al weer te lang mee bezig, ga het weer deleten. Je kunt ook teveel van dit soort accounts hebben he :)

Heb het truukje met Google nu door en dan is het mooi genoeg, jullie kunnen meekijken en daar gaat het uiteindelijk om.
Ben blij met de heatermeter zoals het nu gaat. De temperatuur in het vlees loopt gestaag op, hoewel de rechte lijn nu wat gaat krommen. Dat is logisch, want het temperatuurverschil met de pit wordt ook minder.

So far so good....
 
Na een uurtje of zes begon de temp toch weer teveel te zakken en ik vermoedde dat de houtskool op was geraakt. Aangezien er binnen 3 graden een actie moest komen, met weer enkele uren sudderen daarna, toch maar wezen kijken.
De houtskool bleek bijna op te zijn. Weer bijgevuld, aangestoken met de soldeerbrander en gaan! Nog 3 graden en dan insmeren met glace. Daarna door tot 82 graden.
sLDGST5BlsD21pkOS7KYuOp4WOkOa0WV2tBTsLc-WhjA7rxh-xKLVAEKCs6VXUj7bXLwOID3dVjXtWnbPWY8FKpD7QwnLYkqiCxc9FQCiUVZ6HmIZJS5659rbu5Kh3O0vRO67NcUYNA=w377-h296-no
 
Veel plezier!
 
Benieuwd naar de laatste stand van zaken.
 
De sessie werd gisteren onverwacht onderbroken, omdat de houtskool op was na een kleine 7 uren. Een hele lange sessie met de minimax op 120graden of meer kan dus niet zonder 'toezicht'. Beetje jammer, maar alles heeft nu eenmaal zijn beperkingen. Dus de volgende keer daar rekening mee houden met kleinere stukken houtskool, lagere temperatuur of gewoon ff bijvullen. De large zien te krijgen is ook wel een goede optie  ;). Ik heb een gave tafel gemaakt waar bij twee leveranciers wel belangstelling voor is. Dus miss kan ik alle gegevens ruilen voor een large.... :-D.

Anyway, de Boston Butt is goed gelukt. En ik ben ook heel blij met de heatermeter in combinatie met de windtunnel. Werkt perfect.

Nu hier wat foto's.
Het kant en klare pulled vlees heb ik niet meer kunnen fotograferen, omdat wij de hele dag gewacht hebben op de PP. Ons in leven hebben gehouden met een paar kopjes koffie, kopje soep en een plakje ontbijtkoek. Dus toen het doorgesneden en licht geroosterde Turkse brood bedekt werd met Cole Slaw en daarop de PP met wat overgebleven BB saus en berghoning zal de situatie wel duidelijk zijn. Zoiets als sprinkhanen op een korenveld :-D  :-D  B-). Vandaar de laatste foto van het schouderblad wat wij in de Boston Butt vonden. Maar het was heel goed binnen te houden.
Na de glace met barbecuesaus en berghoning
htTW5lfb_CBrLzPelv93MTuGbyoAWZSx-aFNjhu4NqlvXyz5SrotkGtI-gjlHdenSJx317FxYtN7nGenCGNkiha3yQBgkXXmqSN4IjXu9E1ArghtZKhRAFkBBSt7a_mlr2k6MKuhbBQ=w951-h1267-no

Met 82graden uit het ei gekomen en na een half uur in folie was dit het resultaat:
6RfPDApRJduSH1F8aY4E0WUXPKQJI5Yk1bJ_WRRxwcJd3EaM-6j3n0iVe6ZdLsl_brMR9j_z7Htvvro7GuJ_K7tmJL6BwtZ4oWEdih4gekor3rL2zwKMPBA4SMMm6vcJf3DAyxgadjg=w1602-h1202-no

Nadat de sprinkhanenplaag over was vonden we dit schouderblad....
RvMKXPanNmjzjnhoGHEeojOCoyJ3-pmo4zFBsI9-VdkxILLNDc_mQOnEWHSo6bf7qgqQ9XPTmdu9IjqgVdJSznnjlMW4eEVA_dDSPMFCEymutimEL5N9ubIYZ7zudYK7Yi9a_DkaPgM=w951-h1267-no

Het simpele maar briljante idee van AVR ga ik verder uitwerken. Want de windtunnel kan alleen geplaatst worden als de blower is gemonteerd en het is een kwetsbaar dingetje van alu folie. Maar het werkt perfect en is DE oplossing voor de HM in combinatie met de BGE MiniMax.

Allemaal bedankt voor het meedenken en we zien elkaar vast weer hier terug!! Fijne week verder.

Met een vriendelijke groet van Raymond
 
Mooi dat het gelukt is, volgende keer zou ik hem wat verder laten doorgaren tot min 88 tot 90gr, je kunt je ook nog tijd besparen door hem bij zo'n 70gr in te pakken in alufolie, scheelt je een paar uur, maar gezien de problemen die je hebt gehad een mooie prestatie , ziet er in ieder geval heerlijk uit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan