BasBQ
Beef en Steak

Gevulde paprika volgens BBG

 
 
 
 

Nosmo

Gerijpt
Berichten
3.741
Ik ben niet zo'n complete menu's van de BBQ kok, mijn bijgerechten komen meestal niet van de Q, maar voor de fotowedstrijd wilde ik het toch wel eens proberen. Het leek me ook wel een leuk gerechtje om m'n nieuwe mini skillet in te wijden.

Dit recept komt uit het boek van Big Bob Gibson,

Beetje ui, beetje bacon en een beetje look, zo kun je alles wel lekker maken ;)
BBGpaprika1.jpg


Eerst de bacon in de skillet.
BBGpaprika2.jpg


Dan de uien, gevolgd door de knoflook.
BBGpaprika3.jpg


Als het allemaal een beetje bruin is gaan er kidney bonen, ketchup, BBQ saus, Worcherster saus, bruine suiker en maple siroop bij.
BBGpaprika4.jpg


Even laten pruttelen en dan de halve paprika's vullen, en ongeveer 45 minuten op de Q met wat rookhout
BBGpaprika5.jpg


De kaas is een toevoeging van mezelf.
BBGpaprika6.jpg


Als ze klaar zijn serveren met een beetje cr?me fraiche.

Volgende keer doe ik er ook nog wat tabasco door en gebruik ik geen kidney bonen meer maar gewone bruine bonen. Kidney bonen blijven te hard.
 
lijkt me een heerlijk recept Piet, gaat op mijn to-do lijste voor heel erg binnenkort  :)
 
Heel lekker Piet, Kidney Beans zijn sowieso steviger dan bruine bonen (misschien even 'nuken' van te voren)
 
Frits zei:
Heel lekker Piet, Kidney Beans zijn sowieso steviger dan bruine bonen (misschien even 'nuken' van te voren)
wat is "Nuken" Frits?
 
Leo zei:
Frits zei:
Heel lekker Piet, Kidney Beans zijn sowieso steviger dan bruine bonen (misschien even 'nuken' van te voren)
wat is "Nuken" Frits?

Even voorkoken, of in de manjetron.... Denk ik. Maar dat helpt niet, kidneys blijven stevig, tenzij in veel sauce. Maar dat zie ik niet in dit recept. Ik hou juist daarom van kidneybonen, maar smaken verschillen ;)
 
Dominique zei:
Even voorkoken, of in de manjetron.... Denk ik. Maar dat helpt niet, kidneys blijven stevig, tenzij in veel sauce. Maar dat zie ik niet in dit recept. Ik hou juist daarom van kidneybonen, maar smaken verschillen ;)

Er zit vrij veel vocht bij van de ketchup en BBQ saus en zo, maar dat zie je niet zo op de foto terug.
 
O, toch wel veel sauce? Ok, dan is het dus een kwestie van smaak, denk ik. Het ziet er wel erg gezellig en lekker uit btw. :)
 
Ziet er wel lekker uit, ik ga het recept even opzoeken in het boek.
 
Terug
Bovenaan Onderaan