BasBQ
Beef en Steak

Ervaring met semi permanente partytent?

 

jojk

Sprokkelaar
Berichten
34
Vanwege redenen wil ik liever geen houten/vaste overkapping maken in mijn achtertuin, maar wil wel graag een semi-permanent dak boven m'n hoofd voor m'n barbecue. Zeker de komst van een bbq tafel zonder hoes maakt die wens urgent(er).

Nu leek het mij wel een idee om een kleine partytent te kopen, zoals https://www.partytentenshop.nl/partytent-25m-x-25meter/partytent-25mt-antraciet-easy-up--incl-gratis-accessoires

Heeft iemand enig idee of dit even uit gaat houden en waar ik op moet letten? (Behalve een uitslaande brand...) Of zijn er andere mogelijkheden die naast relatief goedkoop ook relatief eenvoudig te realiseren zijn?
 
Deze tent heb ik ook gehad, dit is geen tent die je het jaar buiten kunt laten staan...
het frame is van dun staal en niet heel erg windvast, het doek is dun.
Als je per s? een partytent wilt zou ik kiezen voor de goedkoopste (geen easy-up), en deze vervangen als het nodig is.
 
beetje partytent 3x3 koop je onder de 100 euro, als ie moet blijven staan hoef je hem maar 1x op te zetten dus hoef je niet op het systeem te letten.
Maar zoals Ceriel al aangeeft, die zijn niet gemaakt om lang te laten staan hoor. veel Wind kunnen ze niet hebben, of je moet hem goed vastsnoeren en altijd goed dicht maken (zodat er geen wind in kan slaan).
Vraag me ook af hoe lang het doek/zeil het uithoud als het lang aan het weer wordt blootgesteld.

 
Dank voor de informatie, daar was ik al een klein beetje bang voor. Zijn er nog andere oplossingen of zit je dan toch vrij snel aan een full-on overkapping?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ten eerste, de reactie hierboven... De meeste daken van tenten zijn niet geschikt om een hittebron onder te zetten, nu zal dit geval van een barbeque wel meevallen, mits je niet altijd high en fast met open deksel bezig bent...

Niet om vervelend te doen... Maar een partytent in wat voor goedkope of luxe dure vorm dan ook is in geen geval een vervanging voor een overkapping.

Leuk om de loungeset onder te zetten en er onder te zitten, maar houdt er rekening mee dat bij jaarrond op laten staan je elk jaar je dak zult moeten vernieuwen. Breek je de tent elk seizoen op en af, houdt er dan rekening mee dat het frame hier niet mooier op wordt. Als je dan een degelijke goede tent hebt gekocht kan zo een nieuw dak zomaar 100-150 EUR kosten.

Nogmaals niet om vervelend te doen maar ik zit in de tuinbranche en krijg wekelijks klanten die dmv partytent goedkoop een overkapping willen realiseren omdat men niet met hout en bijbehorend kostenplaatje aan de gang wilt.

Dus wil je het goedkoop, zoals eerder aangedragen gewoon een goedkoop ding neerzetten en elk jaar een nieuwe kopen. Koop je een een mooie luxe dan erop letten dat de daken hiervoor een jaar later en nog een jaar later nog verkrijgbaar zullen zijn.

Wil je het gewoon goed doen, dan een echte overkapping neerzetten ;-) ik kan natuurlijk niet in ieders portemonnee kijken maar mijn mening is dat een parasol of partytent schaduwdoek etc gebruiken als overkapping ipv zonwering gewoon prutsen is...
 
MaartenVG zei:
Ten eerste, de reactie hierboven... De meeste daken van tenten zijn niet geschikt om een hittebron onder te zetten, nu zal dit geval van een barbeque wel meevallen, mits je niet altijd high en fast met open deksel bezig bent...

Niet om vervelend te doen... Maar een partytent in wat voor goedkope of luxe dure vorm dan ook is in geen geval een vervanging voor een overkapping.

Leuk om de loungeset onder te zetten en er onder te zitten, maar houdt er rekening mee dat bij jaarrond op laten staan je elk jaar je dak zult moeten vernieuwen. Breek je de tent elk seizoen op en af, houdt er dan rekening mee dat het frame hier niet mooier op wordt. Als je dan een degelijke goede tent hebt gekocht kan zo een nieuw dak zomaar 100-150 EUR kosten.

Nogmaals niet om vervelend te doen maar ik zit in de tuinbranche en krijg wekelijks klanten die dmv partytent goedkoop een overkapping willen realiseren omdat men niet met hout en bijbehorend kostenplaatje aan de gang wilt.

Dus wil je het goedkoop, zoals eerder aangedragen gewoon een goedkoop ding neerzetten en elk jaar een nieuwe kopen. Koop je een een mooie luxe dan erop letten dat de daken hiervoor een jaar later en nog een jaar later nog verkrijgbaar zullen zijn.

Wil je het gewoon goed doen, dan een echte overkapping neerzetten ;-) ik kan natuurlijk niet in ieders portemonnee kijken maar mijn mening is dat een parasol of partytent schaduwdoek etc gebruiken als overkapping ipv zonwering gewoon prutsen is...
+1
 
RvH6511 zei:
MaartenVG zei:
Ten eerste, de reactie hierboven... De meeste daken van tenten zijn niet geschikt om een hittebron onder te zetten, nu zal dit geval van een barbeque wel meevallen, mits je niet altijd high en fast met open deksel bezig bent...

Niet om vervelend te doen... Maar een partytent in wat voor goedkope of luxe dure vorm dan ook is in geen geval een vervanging voor een overkapping.

Leuk om de loungeset onder te zetten en er onder te zitten, maar houdt er rekening mee dat bij jaarrond op laten staan je elk jaar je dak zult moeten vernieuwen. Breek je de tent elk seizoen op en af, houdt er dan rekening mee dat het frame hier niet mooier op wordt. Als je dan een degelijke goede tent hebt gekocht kan zo een nieuw dak zomaar 100-150 EUR kosten.

Nogmaals niet om vervelend te doen maar ik zit in de tuinbranche en krijg wekelijks klanten die dmv partytent goedkoop een overkapping willen realiseren omdat men niet met hout en bijbehorend kostenplaatje aan de gang wilt.

Dus wil je het goedkoop, zoals eerder aangedragen gewoon een goedkoop ding neerzetten en elk jaar een nieuwe kopen. Koop je een een mooie luxe dan erop letten dat de daken hiervoor een jaar later en nog een jaar later nog verkrijgbaar zullen zijn.

Wil je het gewoon goed doen, dan een echte overkapping neerzetten ;-) ik kan natuurlijk niet in ieders portemonnee kijken maar mijn mening is dat een parasol of partytent schaduwdoek etc gebruiken als overkapping ipv zonwering gewoon prutsen is...
+1

+1
Ooit dezelfde vraag gehad. Eindconclusie was dat een tent gewoon geen geschikte permanente oplossing is. Ook niet voor slechts het seizoen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan