BasBQ
Beef en Steak

Beef flat ribs met Smokey's beef rub

 
 

Juul

Sprokkelaar
Berichten
40
Vandaag staat voor het eerst beef ribs op het programma. Het zijn Angus beef ribs van Beef en Steak van 2,1 kilo. Wat me direct opviel was de mooie marmering van het vlees. Dat moet haast wel een sappig stuk vlees worden. Na het trimmen bleef hier 1,75 kilo van over. Gisteravond ingesmeerd met een dun laagje mosterd, waarna ik de Smokey's beef rub (uit Smokey Goodness) rub over het hele stuk heb ingewreven.

Vanochtend de WSM op 115 graden Celsius gebracht, 4 hickory chunks toegevoegd, en om 8.00 uur de ribs op het rooster gelegd. Ik gebruik vandaag voor het eerst de Ecobrasa kokosbriketten. Ze bevallen me nu al super. Mooi formaat en zijn snel gestart. Inmiddels is de temperatuur van de ribben 69 graden Celsius. Ik ga ze niet inpakken, en in eerste instantie door laten garen tot 92 graden Celsius.

Ruw product. 2,1 kilo Angus beef ribs


Mooi marmering


Het grootste deel vet getrimd


In de Smokey's beef rub


En roken maar


 
je hebt er prima weer bij
 
Super mooi stuk vlees, ben benieuwd naar het resultaat
 
Goed bezig!
 
Ben benieuwd hoe ze worden

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
De temperatuur ging gestaag door naar de 76 graden. Daar eenmaal aangekomen kwam ik de zone tegen. Na hier een aantal uren in te hebben gezeten, heb ik toch besloten om de ribben in te pakken in folie. Eenmaal in de folie duurde het niet lang voor dat de temperatuur weer omhoog ging. Bij 93 graden geprikt met een sat? prikker. Was weinig weerstand, dus tijd om van van de WSM te halen. Na een half uurtje rusten aangesneden, en het rook en smaakte heerlijk. Heerlijke rundsmaak en zeer mals en sappig.

Wel had ik gehoopt/verwacht dat er een duidelijkere rookring te zien was. Rooksmaak was wel aanwezig, maar had wat mij betreft nog iets meer mogen zijn.



 
Ziet er heerlijk uit!
 
En ook deze schuift met stip omhoog op de to-do lijst, heerlijke plaatjes
 
Mooie ribs hoor. Volgens mij zie je echt de gelatine doorkomen. Goed gegaard yum

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
Bar-B-Que-Business zei:
Hoelang heb je er over gedaan?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Uiteindelijk hebben ze 9 uur en 15 minuten in de wsm gelegen. Dome temperatuur constant rond de 115 graden. Als ik ze eerder ingepakt had, schat ik dat ze minstens 1,5 uur eerder op temperatuur waren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan