BasBQ
Beef en Steak

Festival Style Spareribs - Smokey Goodness

 
 

groundhog667

Stoker
Berichten
406
Hoi,

Het is alweer veel te lang geleden dat ik iets gepost heb...maar deze wilde ik jullie toch niet onthouden.
Mijn zoon was 4 maart jarig en toen moesten er natuurlijk spareribs gemaakt worden. Ik zou het doen maar hij moest het regelen...ps hij werd 9.

Dus meneertje een whatsapp berichtje gestuurd naar de rechterhand van onze lokale slager Henk Aarts (geen aandelen :D) waar ik altijd terecht kan voor een mooi stuk vlees...sterker nog hij belt mij op als ie iets moois heeft  :-O maar we dwalen af.

8 hele mooie, door de keurmeester zelf, uitgezochte ribbels en deze volgens het recept van Jord Althuizen - Festival Style Spareribs (pagina 143) gemaakt.
Nu ik er zo over nadenk verwacht ik dat ik de recepten er wel in mag zetten maar weet ik het niet zeker.

Laat maar horen als ik de recepten er in mag zetten.
Anyways:
Rub: Gele mosterd met daarop Piggy Mix BBQ kruiden
Spray: Smokey's Pig Spray
Saus: Smokey's Original BBQ saus

Het komt er eigenlijk op neer dat jullie je kruidenkastje openen...en zo ongeveer alles moeten gebruiken (overdrijven maakt de zaak duidelijk  B-))
- Gerookt paprika poeder
- kristalsuiker
- mosterdpoeder
- tijm
- venkel
- kaneel
- worcestersaus
- cola
- molasse
- balsamicosiroop
- whiskey
- gekoeld flesje bier....oh nee die was voor tijdens het harde werken :)

De bereiding zou ongeveer 4 uur duren. Ik heb het weten te rekken tot zo'n 3 uur en toen waren ze toch echt wel klaar.
1,5 uur indirect op 110
1 uur in de folie
0,5 uur ingesmeerd.

en hier zijn de foto's:










en wat vonden we ervan?
Ik vond ze heerlijk. Mochten wel wat pittiger maar dat is persoonlijk. Niet iedereen houdt ervan als de vlammen uit je oren slaa :blush:
De jarige job vond ze ook heerlijk, maar zo zei meneer: ik vond de marinade van Henk toch lekker  :-O :-O Eerlijkheid siert de mensch!
 
Lijkt me heerlijk!
 
Lekker!
Die waardering van het thuisfront: briljant!
 
Nice ! en nog gefeliciteerd natuurlijk
 
Zou ik best voor lunch kunnen gebruiken!
 
Lekker hoor! Zijn ze fall off the bone na 3 uur bereiding?
 
nielss055 zei:
Lekker hoor! Zijn ze fall off the bone na 3 uur bereiding?

Nee, er zat toch nog een behoorlijke bite aan! 1 ribbel was ietsjes dunner en die zat tegen het fall-of-the-bone principe aan. Dat vind ik zelf toch wat minder.
 
Prachtig hoor dat je mannetje er al zo mee bezig is. Leuk om te lezen.
 
Yummie
En nog van harte uiteraard !
 
Prima Ribbels!!! En de datum is ook goed..(iets met zelf ook jarig dan 😜😂👍🏻)
 
Terug
Bovenaan Onderaan