BasBQ
Beef en Steak

Gerookte kaas.. een belegen kaas en een overjarige kaas... 2 uur gerookt op appelhout. 12-24 uur lat

T

Tom

Gast
864da2fe45afa0dd04e0b31395175eea.jpg
c7977b98d8c64ac4707b9f7d6c5e92ff.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

 
Hahahha...
3cd217f2359eecee460762cc9520e61d.jpg
vandaag maar weer gedaan.. of ja is nog bezig nu met beuken.. straks nog eens met appel

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

 
Ziet er lekker uit, als je van geitenkaas houdt dan is een harde geitenkaas ook een aanrader om eens te roken. En ik gooi er eigenlijk ook altijd een stuk Cheddar bij welke ik weer in brood verwerk of op de hamburger leg.

Krijg gelijk zin in blokje kaas  nu ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Lijkt me lekkker
 
Mikeje25 zei:
Ziet er lekker uit, als je van geitenkaas houdt dan is een harde geitenkaas ook een aanrader om eens te roken. En ik gooi er eigenlijk ook altijd een stuk Cheddar bij welke ik weer in brood verwerk of op de hamburger leg.

Krijg gelijk zin in blokje kaas  nu ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ey top man!!! En hoelang en welk hout gebruik het dan?!?!? Zeker proberen waard!!! Wel eens zout gerookt?!?! Is ok super lkkr!!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

 
SilverFox zei:
Lijkt me lekkker
Is het ok zeker!!! Zeker de moeite om te proberen en je hebt er absoluut geen werk aan!!! Koud roken gaat van zelf!! In tegen stelling met warm roken!!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

 
De titel is iets te lang... wat deed je precies en hoe beviel dat?
 
Sander72 zei:
De titel is iets te lang... wat deed je precies en hoe beviel dat?
De kaas is koud gerookt op appelhout.. heb belegen en overjarige kaas gerookt voor 2 uurtje 12- 24 in een zipperzak laten rusten en daarna voor minimaal een week vacu?m in de koeling laten liggen... prima borrelhapje!

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

 
Tom zei:
Ey top man!!! En hoelang en welk hout gebruik het dan?!?!? Zeker proberen waard!!! Wel eens zout gerookt?!?! Is ok super lkkr!!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Ik doe kaas rond de drie uur roken op een mix van 2/3 beuken en 1/3 eiken (vind met appel en kers ook lekker maar heb ik even niet liggen). Daarna 2 uurtjes uit de rook en dan vacuumeren en voor twee weken in de koelkast.

Grof zeezout doe ik 12 uur roken ongeveer, dit doe ik in een aluminium bak waar ik met een speld honderden kleine gaatjes in heb geprikt.

Soms doe ik ook nog een schaaltje olijfolie erbij (ook ongeveer 3 uur).

Gr. Mike



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Wat?? Kaas op de Q?... da's nieuw voor mij. En dat als enorme kaasliefhebber  :D
Grz.
 
Mikeje25 zei:
Tom zei:
Ey top man!!! En hoelang en welk hout gebruik het dan?!?!? Zeker proberen waard!!! Wel eens zout gerookt?!?! Is ok super lkkr!!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Ik doe kaas rond de drie uur roken op een mix van 2/3 beuken en 1/3 eiken (vind met appel en kers ook lekker maar heb ik even niet liggen). Daarna 2 uurtjes uit de rook en dan vacuumeren en voor twee weken in de koelkast.

Grof zeezout doe ik 12 uur roken ongeveer, dit doe ik in een aluminium bak waar ik met een speld honderden kleine gaatjes in heb geprikt.

Soms doe ik ook nog een schaaltje olijfolie erbij (ook ongeveer 3 uur).

Gr. Mike



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nice!!! Ja heb zelf ok zee+ zout gerookt vorige winter... ik heb een spatdeksel van de blokker... dat is een platte zeef als het ware... en ongeveer 25 cm rond.. als er aan denk zal wel fotootje posten...

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

 
Marcozld zei:
Wat?? Kaas op de Q?... da's nieuw voor mij. En dat als enorme kaasliefhebber  :D
Grz.
Dan word het tijd dat je een CSG koopt en houtmot ( eik/beuk. Appel of kers) en lkkr kaas koud roken... zo lang de buiten temperatuur laag is dan kan het!!! Koud roken doe je met een maximum van 25 graden!!!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

 
Lekker, het koud rook seizoen is weer open  :p Je rooster glimd ook mooi trouwens, gloednieuw?
 
Richard Soeteman zei:
Lekker, het koud rook seizoen is weer open  Je rooster glimd ook mooi trouwens, gloednieuw?
Ja dat is zeker geopend... daar word ik altijd heel erg blij van!!!! Hij is nog niet heel oud maar word ik regelmatig gepoetst
 
Terug
Bovenaan Onderaan