BasBQ
Beef en Steak

Richard's UDS Bouw

 
 

Richard

Stoker
Berichten
261
Goeden avond,

sinds een paar weken neus ik hier rond op het forum naar idee?n en toen toch maar begonnen aan mijn UDS.

Voor mijn werk rij ik door heel Nederland dus overal aan het kijken en zoeken naar onderdelen  ;) :) :)

Eerst tonnetje gevonden

daarna de rest bij elkaar gesprokkelt. (de vrouw vindt lekker maar waarom moet het zo veel kosten? :-/)

Uiteindelijk alles gevonden, nog even op de site kijken hoe de meeste tonnetjes in elkaar zitten en boren maar.
Even proef passen, uitbranden, spuiten en klaar is kees(Richard B-))














 
Nu nog alleen een vraagje over mijn kolen mand
is deze ok??
de temp in de ton krijg ik niet boven de 100grC

Iemand sugestie??
 
Lijkt me een probleem in de aanvoer van lucht op de kolen?

Staat het rooster op de bodem?

Wellicht kan je daar wat boutjes in draaien zodat deze wat hoger komt te staan.

De kolen hebben namelijk meer zuurstof nodig om een hogere temperatuur te kunnen bereiken.


Verzonden vanaf mijn commodore 64 met Tapatalk emulator
 
de oude wastrommel staat op een action bbq met 1cm er tussen
 
hoe groot is het gat, in de deksel? Ik had daar eerst een gat van zo'n 2.5 cm zitten, kreeg ik de temeratuur ook niet omhoog. Nu gat van zo'n 5 a 6cm  hiermee temperatuur prima te regelen
 
in het deksel zit nu 2x 40mm
maar bij de eerste keer had ik het deksel alleen op een kier, later pas die gaten gemaakt.
Zaterdag maar PP proberen.

TIP's????

 
Mooie ton :)

Wat je temperatuurprobleem betreft verwacht ik idd te weinig zuurstof naar je kolen. Heb je een foto van de zijkant genomen van je kolenmand? Kun je hem niet wat verhogen, zoals eerder werd voorgesteld?
 
hier een foto van de zijkant trommel/kolenmand



gaat dit goed??
 
Ik ben bang dat er te weinig zuurstof bij de briketten komt. Kun je de mand hoger boven de asschaal zetten?
 
Ceriel zei:
Ik ben bang dat er te weinig zuurstof bij de briketten komt. Kun je de mand hoger boven de asschaal zetten?

ik ga knutselen vandaag :) :)
 
Lekker geknutseld :)




zo zal het toch wel goed komen?
 
Dank
Zondag heerlijke ribbels gemaakt met MOINK balls :D
 
Leuk projectje. ... ik zeg we moeten een midwinter fietsclub BBQtje organiseren.
 
Mooi project! Leuk al die DIY Qs voorbij te zien komen.
 
Ziet er top uit. Zo begint het wel te kriebelen....

Ik heb het mij al vaker afgevraagd, maar waarom de lucht aanvoer omhoog brengen?

Verstuurd vanaf mijn Moto G
 
@Ronny Lucht toevoer omhoog brengen is gewoon omdat niet willen bukken :)  :D

 
He Ricahard,
Die foto's heb ik vandaag eerder gezien  B-)
Ziet er top uit, wel heel toevallig dat we elkaar zakelijk kennen, maar niet wisten dat we ook op het genootschap zitten.

Groeten Peter (McPeet)
 
Terug
Bovenaan Onderaan