BasBQ
Beef en Steak

Tony Stone 2012 - foto's en ervaringen

 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.858
Hier mag je al je foto's, ervaringen etc. over de Tony Stone 2012 en de BBQ Cursussen in het Twiske posten.
 
p_1334990033.jpg


p_1334992186.jpg


IMAG0354.jpg
 
Hier een paar foto's van de eerste dag.

Sea Side Smokers nog druk bezig met de voor bereidingen.
TonyStone2012002.jpg
TonyStone2012018.jpg


TonyStone2012003.jpg
TonyStone2012004.jpg


TonyStone2012012.jpg
TonyStone2012011.jpg

TonyStone2012015.jpg


En de Demoslager was er ook.
TonyStone2012009.jpg
 
Ik heb vandaag de jury cursus gedaan. Wat een feestje. We moesten al vroeg aanwezig zijn, want het werd een drukke dag. Allereerst kom je weer veel bekenden tegen, dat is bijna het leukste van dit soort evenementen ;) na alle handen geschud te hebben begon het theorie gedeelte in het paviljoen. Middels een presentatie kregen we per categorie de regels en de aandachtspunten uitgelegd. Iedere categorie werd door een andere expert van de kcbs gepresenteerd. Na alle theorie was het tijd voor de praktijk. Er werden zogenaamde blind boxes binnen gebracht en vijf jurytafels gevormd voorzien van een table captain; deze rol werd vervuld door de kcbs leden uit Amerika. We hebben van de kip, ribs, varkensschouder en brisket verschillende stukken geproefd en beoordeeld. Erg leuk gedeelte zoals je zult begrijpen ;) leuk was ook om te zien dat iedereen globaal hetzelfde jureert, iets wat Dennis vorig jaar ook was opgevallen. Na het jureren hebben we de kcbs eed afgelegd en zijn we volwaardig jurylid! Onze offici?le naambordjes worden in Amerika gemaakt en opgestuurd, dus ben benieuwd...

Daarna volgde er een demonstratie van Demoslager die op vakkundige en ludieke wijze een half varken in stukken sneed. (Deed een beetje aan het forum uitje denken ;))

Jim Johnson gaf hierop volgend de cooking class. Daarmee specifiek ingaand op wedstrijd barbecuen, per categorie, iets wat toch verschilt van hoe je het thuis doet... Weer leuke en nieuwe dingen gehoord die ik zeker eens ga proberen.

Toen alle stroom van informatie gestopt was ben ik rond gaan lopen om te kijken wat er allemaal voor moois stond bij de teams. Uiteindelijk blijven plakken bij de Seaside smokers, waar ik nog heb mogen genieten van drumsticks bereid door Dominique op de WGA. Erg lekker :) En vooral erg gezellig, dus mocht je morgen nog gaan kijken ga dan zeker even langs bij de Seaside smokers om te supporteren.  Tussen elf en drie zijn Dennis, Frits, Dominique en Leo druk, want dan moet het eten ingeleverd worden bij de jury ;) ze hebben een prima tijdschema en zijn goed voorbereid, dus ik ben erg benieuwd hoe ze gaan scoren.

Voor nu: succes!
 
Ik en Danmark ook gister bij de jury cursus officieel KCBS Jury leden geworden :)
Echt een leuke en leerzaam dag was het.

Ga over 10min weer die kant op. Jureren. Dan in de middag hopelijk kennis maken met somige van jullie hier op de forum.

 
@alabama droeg jij een zwart jasje van Jack Wolfskin?
 
Hier nog wat foto's van dag 2.

TonyStonedag2001.jpg
TonyStonedag2002.jpg


TonyStonedag2003.jpg
TonyStonedag2004.jpg


TonyStonedag2005.jpg
TonyStonedag2006.jpg


TonyStonedag2007.jpg
TonyStonedag2008.jpg

TonyStonedag2010.jpg
TonyStonedag2011.jpg



TonyStonedag2012.jpg
TonyStonedag2014.jpg


TonyStonedag2015.jpg


TonyStonedag2018.jpg
TonyStonedag2030.jpg

TonyStonedag2032.jpg
TonyStonedag2033.jpg


En nu de uitslagen afwachten.
 
Bedankt voor de mooie foto's. Ben benieuwd naar de uitslag!
 
Het ziet er een stuk gezelliger uit dan gisteren , een zonnetje doet een hoop.
 
Lieve mensen bedankt voor de mooie foto's en jullie aanwezigheid bij het Twiske.
Zit zelf net op de bank en ben kapot ;). We zijn negende geworden met de Sea Side Smokers, een resultaat waar we best trots op zijn.
Ik heb enorm genoten en kijk nu al uit naar volgend jaar
 
Frits, ik kan er niks aan doen, maar ik smelt bij die foto van jou waar je zo met de showbox voor je uit aan komt lopen. We hebben het goed gedaan jochie!
 
Ik wil ook iedereen van het team bedanken voor de geweldige samenwerking, heb ervan genoten.
Ook leuk en geweldig dat er zoveel leden ons kwamen steunen en aanmoedigen. Mijn foto's komen nog
 
Dominique zei:
Frits, ik kan er niks aan doen, maar ik smelt bij die foto van jou waar je zo met de showbox voor je uit aan komt lopen. We hebben het goed gedaan jochie!

En dan ook te bedenken dat hij die route al 3 x proefgelopen had.
Met zijn ogen dicht en op de seconde nauwkeurig kende hij de route.
Dominique super geconcentreerd aan de sla, Dennis aan de regie.......mooi jullie aan het werk te zien.
En ondanks alle stress, toch tijd voor een vluchtig praatje.

Was een mooi weekend.
 
Mijn teammaten, Frits, Dominique en Leo, heel erg bedankt voor dit fantastische weekend! Hebben een goed resultaat neergezet voor een eerste wedstrijd en heel veel geleerd!
Desiree bedankt voor al je hulp. En verder iedereen die er was om ons aan te moedigen, even een praatje te maken etc. onwijs bedankt! Dat maakt zo'n weekend juist zo leuk!
De foto's houden jullie nog te goed almheb ik er niet zoveel dit keer geloof ik.
 
Ik was er gekomen voor de cooking class en evt de wedstrijd.
Mijn (ons) weekend verliep toch anders.
Mijn fout was dat ik op te veel zaken gerekend had die daar zouden zijn.
Stom

Ik had op smooker en vlees na gewoon alles mee moeten nemen.
Verkeerd begrepen van mijn kant.

Veel gedubd, wel naar huis of blijven...
Maar besloten wat tenten bij elkaar te zetten, spullen bij elkaar te rapen en samen met de
overige class leden (oa. robbq en Dirk) te gaan free wheelen.
Omdat ik slecht voorbereid was, maar uiteindelijk toch nog meer dan de rest
hebben we besloten de wedstrijd te laten voor wat het was en gewoon lekker te bbq-en
en kijken hoever we kwamen met de stukken vlees en onderdelen.

Jammer van de wedstrijd. Volgende keer beter

Maar ondanks dat goed kunnen oefenen met de kip.
Die was erg lekker geworden, absoluut een stap in de goede richting.
Op de vorm na had die ook gerust in het jurybakje gemogen.

Pulled pork verrassend genoeg ook goed gelukt.
Smaak in het vlees helaas wat afwezig tov. de bark, dus het resultaat schreeuwt om een volgende stap en me te gaan verdiepen in injecteren.
Maar het vlees van rond het bot en met bark icm de zelfgemaakte saus had ik durven inleveren.

Spareribs bleken nog zo bevroren, dat ik me daar niet aan gewaagd heb.

Ook de brisket ligt hier thuis in de ijskast.
Gerubt en al.
Injectie vloestof staat klaar (die had ik bv niet mee naar het twiske) en ook de marinade voor het inpakken is klaar.
Morgen gaat hij er op, gelijk leuk voor het koetje hier op het forum  8)

Kortom: gemopperd, geergerd, berust, gewerkt, geproefd en genoten.
Een prachtig emotioneel weekend en met een uiterst genoegelijk gevoel huiswaards gekeerd.
Zeker ook door het heerlijke gezelschap van de andere leden van "het team"
Zonnetje en leuke bezoekers (ook forumleden) deden de laatste positieve duit in het zakje.

Respect voor Harry die zo veel hooi op zijn vork heeft genomen, zijn nek uit steekt en dit mogelijk heeft gemaakt.
Mooi gesprek gehad om het volgende evenement wat de cooking class betreft net weer een stapje verder te helpen.

Weekend was meer dan geslaagd.
 
hier alvast een paar foto's van mij, morgen volgt de rest.

IMG_4086.jpg


IMG_4073.jpg


[I
IMG_4052.jpg


IMG_4051.jpg


IMG_4049-1.jpg


IMG_4022.jpg


IMG_4022.jpg


IMG_3972.jpg


IMG_3971.jpg


IMG_3963.jpg


IMG_3965.jpg
 
Leo, bedankt voor de foto's! Ik kan het alweer helemaal ruiken
 
hier dan de wedstrijd foto's:


IMG_4045.jpg

de kip

IMG_4065.jpg

de spare-ribs

IMG_4083.jpg

de pp

IMG_4096.jpg

de brisket, burnt ends
 
Terug
Bovenaan Onderaan