BasBQ
Beef en Steak

In plaats van hagelslag

 
 
 
 
 

Ridevi71

Forum Meubilair
Berichten
10.091
Hoi bbq collega's.

Na ge?nspireerd te zijn door dit draadje
http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=13052.0
wilde ik dit ook wel eens maken. Het leek me erg lekker.
En vooral: het is weer eens wat anders dan hagelslag op je brood!

De ingredi?nten voor de pekel
1 liter water
40 gram zout
Knoflook
Ui
Kruidnagel
Tijm
(alles een beetje op gevoel en naar eigen smaak)


4 kipfilets "opengesneden"  zodat je ze open kan klappen. Deze daarna voor 1,5 uur in de pekel


Droog gedept en per 2 gekruid en op elkaar gelegd. Het eerste stel met kerriepoeder en chilisaus. Het 2e paar met ras el hangout. Ook de ingredi?nten van de pekel (na deze te hebben afgegoten) een beetje op de filet laten zitten, dus de stukjes knoflook, ui, etc. Behalve de Kruidnagel  ;)

Vervolgens strak in de folie en een nachtje in de koelkast.


De volgende dag toch maar voor de zekerheid opgebonden. Was bang dat ze uit elkaar zouden vallen  :(
Resultaat zijn 2 mooie mini rollade.


En dan eindelijk, na maanden, weer eens de wsm aan. En om dit te vieren meteen maar wat ribben erbij (na zo lang niet q-en ben je best zielig en heb je gewoon comfort food nodig  :D.)



Heb vervolgens 2-1-1 aangehouden voor de ribben en de kipfilet mee laten garen tot een kern van 74graden.



Eindresultaat





En wat vonden we ervan?
De ribben als vanouds. Wat hebben we die gemist zeg  :)
En de kipfilet? Heerlijk, echt veeeeeel beter dan hagelslag. Dat wordt collega's jaloers maken tijdens de lunch volgende week  B-)

Maar ook een paar dingen die beter kunnen.
1. Vaker bbq-en. Duurde langer dan anders voor de wsm op temperatuur was. Briketten zijn natuurlijk toch een beetje vochtig geworden afgelopen maanden.
2. Kipfilet is iets aan de droge kant. Volgende keer garen tot 70 graden?

Dank voor het kijken.
Rick
 
mooi hoor
 
Hmmmmmmmmmmmmm, hagelslag......... =P~































Geintje!
 
Hi Rick,

Ziet er lekker uit allemaal, kip roken tot deze 67C graden is en je hebt veilig en sappig vlees.
 
Zo maken ze ze bij Venz niet ;)
 
dennisb zei:
Hi Rick,

Ziet er lekker uit allemaal, kip roken tot deze 67C graden is en je hebt veilig en sappig vlees.

Thanks
 
Eindelijk weer Rick :p Smakelijke foto's!
 
Mooi gelukt, vorige keer bij mij de kalkoenfilet wat droog, zo dun mogelijk gesneden en wat verdunde sweet baby Ray bbq saus erdoor gemengd, dan smaakt het weer super! Mijn collega's moet ik dan bij m'n lunchbox vandaan knuppelen!

Verstuurd vanaf mijn SHIELD Tablet met Tapatalk

 
Zo is dat.
Een beetje chilisaus met een mes er op smeren Is ook heerlijk.
 
Idd beter dan hagelslag van de Q.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
 
Het ziet er heerlijk uit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan