BasBQ
Beef en Steak

Cederhout

 
 

Hermanusb

Kooltjesharker
Berichten
198
De beroemde cederhouten plankjes van bijv weber kosten een beste stuiver.
Veel drogisten verkopen cederhouten plankjes tegen motten.

Die kun je in de kleerkast leggen.

Nu vraag ik me af wat het verschil is.

Cederhout is toch cederhout?

 
Dat is leuk maar wat gebruik je in je smoker?
 
Ceriel +1
Als je niet zeker bent van het hout, laat het dan liggen. Als er prut (anti schimmel oid) in het hout zit, krijg je waarschijnlijk ook prut in je eten. Handig om je buren om zeep te helpen, maar om het zelf op te eten of je kinderen te geven.....
Daarbij komt; Frits heeft soms erg leuke plankjes in de aanbieding ;)
 
Hermanusb zei:
Dat is leuk maar wat gebruik je in je smoker?

red cedar ,,staat in de link .

over de kwaliteit staat dit:

Cederhout (Red Cedar) bevat olie dat er op een natuurlijke wijze voor zorgt dat het hout bestand is tegen rot, schimmel en insecten. In de VS en Canada wordt Cederhout veel gebruikt voor de bouw van woningen. Dankzij de cederolie is het de enige houtsoort die onbehandeld (on-ge?mpregneerd), van het ene naar het andere land of werelddeel vervoerd mag worden.

dus lijkt me niks aan de hand
 
AV zei:
Hermanusb zei:
Dat is leuk maar wat gebruik je in je smoker?

red cedar ,,staat in de link .

over de kwaliteit staat dit:

Cederhout (Red Cedar) bevat olie dat er op een natuurlijke wijze voor zorgt dat het hout bestand is tegen rot, schimmel en insecten. In de VS en Canada wordt Cederhout veel gebruikt voor de bouw van woningen. Dankzij de cederolie is het de enige houtsoort die onbehandeld (on-ge?mpregneerd), van het ene naar het andere land of werelddeel vervoerd mag worden.

dus lijkt me niks aan de hand

Dat heb ik ook gelezen echter het wil niet zeggen dat het dan toch niet behandeld wordt. Mijn voorstel is ook om dit forum in de gaten te houden en plankjes te bestellen bij Frits.
(Sorry Frits, je gaat het hiermee nog drukker krijgen ben ik bang voor.  :D :D :D)
 
de planken van Frits zijn zeker niet duur las ik gisteren .

maar wbt t behandelen:waarom zouden die verschepers onnodig kosten maken.
je zet rvs toch ook niet in de menie.

en wat denk je van t overige rookhout wat hier rijkelijk gebruikt wordt,die geeft ook geen garantie dat t onbespoten/onbehandelt is en dat verbrand ook onvolledig dan wel heel langzaam en die rook slaat ook aan in heel je toestel en je eten dus zou ik me daar meer zorgen over maken.

maar ja hoe ver wil je t zoeken.
ik niet want ben vrij boers opgevoed en maak me niet druk om die dingen die je niet ziet en ruikt.
 
Geen idee wie Frits is.

Het gaat me er meer om dat een plankje cederhout wat van nature bepaalde oli?n bevat via de bbq handel 25 euro kost en ik vraag me dan af of een gewoon plankje red cedar van de houthandel van 3 euro het zelfde doet?

Wat maakt dat dure plankje zo speciaal?

 
Terug
Bovenaan Onderaan