BasBQ
Beef en Steak

Nieuwe aanwas

rkersten

Sprokkelaar
Berichten
31
Beste bbq'ers!

Graag stel ik me hier kort even voor. Ik ben Ren?, 26 jaar en woon en studeer in Delft. Na het klussen van een espressobar is het tijd voor een nieuwe hobby, bbq'en. Vorig jaar tijdens een kerstdiner van mijn huis voor een groep van ~42 pers het eerste hoofdgerecht geserveerd (tnx voor het recept Noskos!). Hier veel van kunnen leren maar dat smaakte naar meer. Inmiddels verhuisd en de grill/bbq die ik destijds kluste daar achter gelaten. Nu kan ik 'veel' geld in een Weber steken maar kan dat kan ik op dit moment beter besteden aan vlees en wat te drinken hierbij. Deze week wat schetsen gemaakt voor een Oklahoma smoker, volgende week is het vakantie en kan ik bij mijn ouders eens goed gaan klussen. Hier op het forum al wat mooie geslaagde projecten gezien (Danny's reverse smoker) http://tinyurl.com/z4x4gkn. Met de lasskills en met materiaal zit het wel goed, echter wonen mijn ouders in het oosten en het afronden van zo'n omvangrijk project gaat vaak geweldig veel tijd kosten. Helaas ben ik daar niet zo vaak. Een tussenoplossing is op dit moment de UDS, een echt eigen grote bbq komt dan wel als ik niet meer in een studentenhuis woon ;) die droom blijft wel hangen.

Op het forum is gelukkig genoeg te vinden over de UDS, verschillende recepten en de tips and tricks. Ik hoop dat ik de aankomende tijd veel van jullie kan leren en het forum vervolgens  kan voorzien van een mooi bouwverslag en foto's van bbq sessies.

Groet Ren?!

Edit: hier het uiteindelijke resultaat van de UDS bouw

*hier nog wat foto's van de 9,5 kg PP voor het kerstdiner
(tinypic draait de foto's weer eens, de volgende keer anders uploaden)

2zitswg.jpg


35hpgra.jpg


2q15ctt.jpg


2cdtyjr.jpg


x6hjqr.jpg


314z31f.jpg
 
Haha. Gaaf man!
Welkom hier
 
Welkom!
 
hoi Ren?,
welkom bij dit edele genootschap
 
Welkom. Het heeft een hillbilly gehalte. Geniaal!
 
Welkom
 
Welkom bij de club, naamgenoot :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan