BasBQ
Beef en Steak

Qmaster Senior automatic temperature controller

Klaasmans

Sprokkelaar
Berichten
43
Dag allen,
Ik heb een tijdje gelden een Qmaster Senior gekocht (alternatief voor bijv BBQGuru DigiQ DX2) en ben super tevreden. Het is een degelijk gebouwd kastje en als je het onderstaande YouTube filmpje hebt gezien, kun je het gelijk gebruiken. Je kunt t op eenvoudige manier gebruiken (PIT temp instellen en gewenste vlees temp instellen en gaan....) of tot 4 temperatuur/tijd combinaties invoeren die hij dan vlekkeloos voor je afloopt. Terwijl je zelf bijv ligt te slapen of naar je werk bent.

Hij is gemaakt voor low and slow, dus globaal 80?-160?C, maar kan ook gemakkelijk hogere temperaturen waarmaken. Ik gebruik m wel in Manual mode om m'n BGE aan te blazen en dan haal ik met 88% fan speed 375?C...... Ook handig.

ed2e3f13fff589e36c386feb0d556891.jpg

Ik heb recent een paar kastjes bijgekocht rechtstreeks van de maker en heb die in de verkoop staan op marktplaats, zo kunnen meer mensen lekker slapen tijdens long cooks.
Ze zijn te koop als set met twee probes, een fan, een transformator voor 100-240V en een metalen montagestuk (adapter).
??n set voor keramische BBQs als de Big Green Egg of Black Bastard, Monolith of Black Monster en kost dan ?175.
De andere set heeft een universele adapter voor bijv je Weber BBQ of Smokey Mountain (WSM), UDS of andere smoker. Je monteert dan de adapter in een gat van 2cm doorsnee en draait de moeren simpel tegen elkaar in. Kind kan de was doen. Deze kost dan ?180

Kijk voor de werking op http://youtu.be/SyP75Bngspg

Hier vind je ze te koop:
http://link.marktplaats.nl/m958057526

 
Update op dit bericht, ik ben inmiddels op verzoek van de leverancier en uit enthousiasme voor t product een webshop begonnen in deze apparaatjes. Een aantal van jullie heeft die al gevonden maar ik noem het voor de anderen even. De site is in het Engels om verkopen in Europa mogelijk te maken, maar ik ben begonnen met t vertalen in het Nederlands en in de "downloads" sectie is de handleiding ook in het Nederlands te vinden.
Hier is t:
qmaster-controller.eu
Groeten Klaas
 
Leuk! Succes!
 
Ook is de marktplaats advertentie inmiddels verlopen geweest en heeft dus een nieuwe link:
http://www.marktplaats.nl/a/tuin-en-terras/barbecues-en-vuurkorven/m1009335535-qmaster-senior-temp-controller-voor-bbq-smoker-bge-wsm-uds.html?c=d721e818194200feca4409741512b6e6&previousPage=mympSeller
 
Dankjewel SilverFox. Zit niet veel marge op, maar is leuk om met andere enthousiastelingen in contact te komen!
 
Toppie heb op YouTube een paar filmpjes van gezien en lijkt me een mooi alternatief voor de ?ndere zo overpriced tempcontrollers.
Hoe zit het met de garantie gaat dat via jou of.....
En is de garantie 2 jaar.
Denk er hard over na om er ??n voor me nog te maken USD te kopen  :)
 
kan je live meekijken ?
Zoals op een website of iets dergelijks ?
 
Ja, garantie is 2 jaar en op de website beschreven, de link staat een paar posts hierboven (en ook in de marktplaats advertentie). Groet Klaas
 
Voor zover ik kan zien zit er geen (draadloze) netwerkverbinding op en kun je niet via een smartphone o.i.d. meekijken. Correct me als ik verkeerd zit.

Voor 125 euro heb je een Heatermeter (HM) maar dan moet er nog een raspberry pi bij en ben je nog even in de weer met software instellen. De Qmaster werkt direct uit de doos, de HM kun je van afstand uitlezen en besturen. Voor ieder wat wils denk ik.
 
Voor ik zelf ga zitten puzzelen (als elektro dummy  :blush: ) .....weet iemand of het batterypack ook op de heatermeter past?
 
Dag Looney, je hebt het goed. Geen draadloze verbinding. Zo'n versie is er wel geweest, maar het aanwijzen van een vast IP adres en openzetten van poorten in de router van het huisnetwerk is voor veel mensen te lastig wat maakt dat het een afknapper is gebleken. Zulke berichten lees ik ook over sommige andere Wifi exemplaren. De Qmaster doet gewoon wat je hebt ingetoetst.
 
Ik heb een tijdje geleden een FB pagina aangemaakt met het doel daar nieuwe info te plaatsen zodat mensen gemakkelijk op de hoogte kunnen blijven. Ik heb een paar dagen geleden de Nederlandse handleiding gewijzigd om helderder uit te leggen hoe het programmeren van de Qmaster Senior werkt en hoe je kunt zorgen dat de timer van het programma correct start. Op de FB staat nu een bericht met een link naar de pagina op de website waar de handleiding is te downloaden.
Hier is de FB pagina:
https://www.facebook.com/QmasterSenior/
Als je de pagina een "like" geeft, zie je vanzelf wanneer er nieuws en updates zijn...
Met vriendelijke groet,
Klaas
 
Zo en dat was dan bij deze genoeg reclame voor je product. Tegen een ieder die hier komt om iets te verkopen of aan te prijzen uit winstoogpunt zeggen we hetzelfde, je mag het ??n keer doen. Ik denk dat je daar ruimschoots overheen zit. Dus graag verder met onderwerpen over mooie stukken vlees, vis of groenten van de barbecue. ;)
 
Dag Noskos,
Als je het bericht goed leest, zie je dat het helemaal geen reclame is voor het product. Meer om gebruikers van dienst te zijn. Bij eerdere berichten kan ik t me voorstellen. Maar de boodschap is duidelijk
 
Het heeft zich ook gedeeltelijk naar aanleiding van reacties zo ontwikkeld. Je kunt desgewenst de thread ook verwijderen, maar dat hoef ik je natuurlijk niet te vertellen. Groet Klaas
 
Terug
Bovenaan Onderaan