BasBQ
Beef en Steak

Welke weber kopen? (rekening houdende met prijs/kwaliteit)

B

blitskicker

Gast
Hi Allemaal,

Vraag1 )

Ik ben momenteel aan het uitpluizen welke weber ik het beste kan kopen. Ik heb uiteraard dit forum al goed bekeken, maar echt antwoord op mijn vraag nog niet gevonden.

Opties:

?129,- Weber original 47cm
?169,- Weber original premium 47cm
?169,- Weber original 57cm
?199,- weber original premium 57cm
?220,- Weber Master Touch 57cm

Na het lezen van dit forum ben ik er in ieder geval van overtuigd dat ik beter meteen een grote (57cm) kan kopen, aangezien velen hier na verloop van tijd toch een grotere bbq hadden willen hebben.

Nu is dus eerder mijn vraag, is het ?50,- extra waard om de weber master touch te nemen ipv de original 57cm. Ik begrijp dat er dan een asbak, dekselhouder, en ander rooster bij zit. Maar is dit ook daadwerkelijk het geld waard? Met andere woorden: zijn dit extra features die je graag gebruikt, en wellicht nu zelfs niet meer zonder kan?

Ik wil de bbq gaan gebruiken voor zowel slowcooking & roken als "gewoon" grillen.

Vraag 2)

Ook zie ik in mij zoektocht naar de goedkoopste 57cm master touch dat er nu twee verschillende modellen zijn. Ik neem aan een nieuw en oud model. Ik kan echter niet vinden wat de verschillen tussen beide zijn. Zie links hieronder voor beide versies:

299,- http://www.bbq-voor-thuis.nl/weber-master-touch-gbs-system-edition-houtskoolbarbecue-57-cm-frambozenrood-p114876.html
219,- http://www.bbq-voor-thuis.nl/weber-master-touch-gbs-houtskoolbarbecue-57-cm-crimson-red-p100664.html

Is er een merkbaar verschil tussen beide webers?

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp, en zal hier zeker in de komende tijd terug komen om te praten over mijn ervaringen!  B-)
 
Beste Blitskicker, welkom hier!

Ik heb een 57 OTO uit 2009 dus deze nieuwe modelletjes is echt likkebaarden... dat rood vind ik ook wel erg mooi, die van mij is gewoon (maar wel heel mooi klassiek) zwart.
Met de keus voor Weber en voor 57 cm kan ik je alleen maar complimenteren, dat is heel verstandig denk ik!
Zo'n aspan eronder is niet alleen maar luxe maar ook erg mooi en praktisch. Dat mis ik nu en daardoor valt de as in een open schaaltje onder de BBQ en dat is niet echt praktisch.
Die beugel met geleiderail waar je de deksel in weg kan klappen zodat je die niet op de grond of aan een (in de deksel ingebouwd) haakje hoeft te hangen is ook reuze fijn heb ik
onlangs bij iemand anders mogen ervaren.
Ik heb sinds kort een RVS rooster voor mijn 57er en dat vind ik geweldig! Meer accesoires van het GBS zou ik niet nodig hebben, ik zie daarin heel veel toeters en bellen die erg duur zijn.
Ik zie de verschillen niet tussen die twee rode 57ers die je voorlegt, maar daar zijn hier heel veel echte Weber-fanaten voor!  :D

Wat ik nog wel mee wil geven, koop nu de aller mooiste en allerbeste die je kan vinden, doe geen concessies, want met Weber ben je voor jaren klaar... zonde om voor je tweede keus te gaan!

Veel succes bij je overwegingen!
 
Sander +1
had het niet beter kunnen verwoorden
 
Sander72 zei:
...ook reuze fijn heb ik onlangs bij iemand anders mogen ervaren...

Tja Leo, waar je mee om gaat...  :D
 
Goede analyse!
 
Ik had mazzel, dat de mastertouch een paar tientjes duurder was dan de "gewone".
Mijn stelling is dat een hobby geld mag kosten en dat kleine beetje maakte ook niet meer uit. Nice to have zijn de extra "roosters" die je in het midden kunt leggen. Maar lijkt me geen must have.

Daarom volg je gevoel en als het maar klein beetje scheelt... Ik heb er in elk geval veel plezier van!
 
Het enige verschil tussen die twee rode Master Touch BBQ's is de plaatsing van de temperatuur meter. Bij het nieuwe 300 euro model zit de meter recht tegenover de ventilatie gaten. Ik heb bij hun laatst de Master Touch GBS 57 slate blue voor 219 euro gekocht. Een hele nette prijs. Bij Intratuin heb je nu ook het oudere model in de aanbieding in de kleuren Ivory, Black en Smoke grey voor 239,20 inclusief seargrate of gietijzeren bakplaat. Misschien is dat nog wel een betere deal. Ik wil me vooral verdiepen in het low en slow en heb daarom de seargrate (nog) niet nodig. Al is het wel een leuk (maar duur) ding.
 
Altijd de mastetouch kiezen in dit geval. Krijg je absoluut geen spijt van. Bij intratuin idd nu de bakpan erbij voor 239. Ik kon er geen searrooster bij krijgen terwijl ik toch echt aangaf al een pan te hebben. Wat betreft de gbs accesoires daar zie ik het nut nog niet helemaal van in gezien de prijsverhouding.

Succes!
 
Hier ook de "oude" 57 GBS Master-Touch, slated blue ?219,-.

Het is echt een aanrader. Het "GBS" systeem heb ik nog niet gebruikt/ nodig gehad, wel heb ik er een setje kolen bakjes bij gekocht. Die bakjes vervangen de meegeleverde kolen rails en zij iets handiger in gebruik (je kunt de kolen eenvoudig verplaatsen van direct naar indirect ofzo). Daarnaast is het rail systeem om het deksel opzij te schuiven echt ideaal en laat zich prima met een hand bedienen.

Echt een prima keuze waar je gegarandeerd een hoop grill plezier mee gaat hebben!

 
koop de mastertouch daar ga je geen spijt van krijgen. Zelf heb ik een weber  57 cm mastertouch thuis. Die gebruik ik al 10 jaar echt een top ding. Op de camping ben ik voor een goedkopere 47cm original gegaan en heb altijd asresten op de tegels en moet ik nadenken waar ik de deksel laat.
 
Dank voor alle reacties!! Ik ben zelf ook het type "als je het doet, doe het dan meteen goed", dus ga denk ik maar voor de master touch! Goede aanbieding bij intratuin, dan heb je die grillplaat voor 20 euro meer dan bij de goedkoopste webshop. Even nadenken of ik dat het nu waard vind..  :-/

Ook handig die ING punten shop, even nagaan wie die punten heeft in mijn omgeving. Wel jammer dat ze enkel de Original premium 57cm hebben, maar voor 150 euro is dat wel een goede deal!

Nogmaals, dank voor de tips!
 
Een tip. De master touch GBS heeft een upgrade gehad. De temperatuur meter zit niet meer haaks op de rookgasafvoer in de deksel. Bij het nieuw model zitten ook de korven voor de briketten. De temperatuurmeter en de rookgasafvoer zitten nu als volgt de meter aan de voorzijde en uitlaat aan de achterzijde.
 
Terug
Bovenaan Onderaan