BasBQ
Beef en Steak

cupcake chicken vraag

 
 
 

santino

Stoker
Berichten
451
Ik las wat over cupcake chicken:

"Chicken can dry out pretty quickly, so it is important to not over cook it. The muffin tin can help by letting the chicken cook in it?s own juices. One tip Myron Mixon gives with the muffin tin is to drill or cut a tiny hole in the bottom of each spot the chickens would go. I just drilled a tiny hole. I wanted the chicken to cook in it?s juices so we do lose that nutrition by dripping all through the grates." (http://www.paleoq.com/bbq-recipes/)

1. Is het nodig om een gaatje te maken in de cupcake holder, of is dit meer een nice to have?
2. Gaat de cupcake holder met kip boven direct vuur, of indirect of zelfs op een smoker?

Soort van Heel Holland Bakt meets BBQ Grillmasters  :blush:
 
Gaatje is niet nodig (wij hebben dat in ieder geval niet) en het cupcake-blik gaat indirect :D
 
Als je het gaatje boort moet je er wel voor zorgen dat de muffin pan in een bak staat anders staat je kip zo droog ;).
 
Alleen maar goede tips, dank!
 
richard0501 zei:
.....Kunnen we redelijk mee scoren in de wedstrijd... :D
Dat kun je wel zeggen inderdaad!
Cupcakeblik is dus zeker niet nodig om award winning kip te kunnen maken  :D
 
Het wordt een compromis, ik ga met het rcecept van ceriel op de manier van danbras aan de slag. Een award zal geboren worden, dat kan niet anders :)
 
santino zei:
Het wordt een compromis, ik ga met het rcecept van ceriel op de manier van danbras aan de slag. Een award zal geboren worden, dat kan niet anders :)

haha succes  ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan