BasBQ
Beef en Steak

Advies gezocht voor kleine tuin

waikiki258

Sprokkelaar
Berichten
25
Beste BBQ fanatisten,

Na ~2 jaar te hebben gegeten van de kleine action kamado kon ik mijn lust voor meer ruimte op de werkplek niet meer bedwingen.
Ik heb besloten om te upgrade naar de kamado joe classic II.

Nu zit ik echter met wat vraagstukken en ben benieuwd naar jullie advies.

Ik heb een kleine tuin (wellicht dat we binnen 3 jaar verhuizen naar een grotere tuin)en twijfel daarom tussen 3 dingen:
1. Een kamado joe II classic kopen en deze met hoes het hele jaar buiten laten staan.
2. Deze joe met een werktafel wegzetten, hoes erover en het hele jaar buiten laten staan.
3. Een kleine overkapping bouwen voor deze joe waar hij met tafel en eventueel hoes onder kunnen staan.

Nu ben ik niet de meest handige maar lijkt het me wel handig om voor optie 2 of 3 te gaan zodat de werktafel en hoes soieso mee over kunnen naar de nieuwe tuin terwijl optie 1 voor nu waarschijnlijk het meest ideaal is maar wanneer we verhuizen ik toch wel zal snakken naar een werktafel en de hoes dan te klein word.

Hoe denken jullie hierover? Kan het kwaad om de joe met hoe het gehele jaar buiten te laten staan?
 
Ik heb ook een kleine tuin en mijn kamado?s en webers ook staan altijd zo buiten. Zonder hoezen.
Onder die hoezen blijft het vochtig en dat is niet lekker voor je BBQ.
 
Ik heb ook een kleine tuin.. Daarom heb ik een kleine overkapping gebouwd waar hij en ik droog staat, tot nu toe erg tevreden over!
Ik zou met een oog op dat je wil gaan verhuizen niet teveel moeite erin steken. Je weet denk ik ook niet waar je heen wilt en hoe de situatie in de tuin is waardoor je misschien weer aanpassingen moet gaan maken of iets nieuws moet bouwen.

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk

 
Ik zou een eenvoudige overkapping maken waar je zelf en de bbq droog staan. Is toch erg prettig hoor.
En een paar schutting palen met een golfplaat erop kan iedereen wel voor elkaar krijgen
 
Bedankt voor de tips! Wellicht dan gewoon nog geen tafel maken/aanschaffen.

Zouden jullie een foto kunnen sturen van de kleine overkapping in jullie tuinen ter inspiratie of dit bij mij ook mogelijk is?

Groet
 
waikiki258 zei:
Bedankt voor de tips! Wellicht dan gewoon nog geen tafel maken/aanschaffen.

Zouden jullie een foto kunnen sturen van de kleine overkapping in jullie tuinen ter inspiratie of dit bij mij ook mogelijk is?

Groet
Hij is buitenwerks 150 cm x 150 cm
In de vorm van een diamant gebouwd.
Mijn tuin is 430 cm x 700 cm
19c19322df2ffdeed728805a7671fcb0.jpg


Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk

 
Rene@basterd zei:
waikiki258 zei:
Bedankt voor de tips! Wellicht dan gewoon nog geen tafel maken/aanschaffen.

Zouden jullie een foto kunnen sturen van de kleine overkapping in jullie tuinen ter inspiratie of dit bij mij ook mogelijk is?

Groet
Hij is buitenwerks 150 cm x 150 cm
In de vorm van een diamant gebouwd.
Mijn tuin is 430 cm x 700 cm
19c19322df2ffdeed728805a7671fcb0.jpg


Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk

Ah ja die had ik inderdaad gezien in je post. Heel erg gaaf gedaan maar helaas geen plek ervoor. Ook iets te gaaf om te bouwen en binnen 3 jaar weer te verlaten.
 
Ik heb ook geen grote tuin, en ben zelf absoluut niet handig, maar ik heb dit voor elkaar gekregen:
o07RwIXl.jpg


Super simpel en staat er al 5 jaar, dus aardig storm vast ook  :blush:

 
hahaha leuk Mcjas, doordat het er wat simpel uitziet vind ik het juist wat charme uitstralen.  B-)

Zelf had ik het eerst een hoes erover maar wat is dat waardeloos, niet doen! bah kans op smetten e.d. dat wil je niet.
Zonder is prima, enige wat je merkt is dat de houten onderdelen het wat zwaarder te verduren hebben maar soit.

 
Uiteindelijk gewoon een Classic II besteld zonder tafel met standaard. Dan kunnen we in de toekomst altijd nog wat bij gaan maken. Bedankt voor de tips.

Aanstaande vrijdag wordt hij geleverd!
 
Gisteren binnengekomen en vandaag gelijk een pizza proberen te maken. Oefening baart kunst zullen we maar zeggen! Heel erg blij met de Q!
fe142199637573bc6f97402046698527.jpg
c050ead236b664f0d13e5e60e361f852.jpg


Verstuurd vanaf mijn Mi 9T Pro met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan