BasBQ
Beef en Steak

Thermometers van Ali [first impression]

 

VleesFeest

Vuurmaker
Berichten
69
Ik wilde als beginner voor twee doelen kernthermometers hebben:

1) twee probes voor in de dome: rooster- en kerntemperatuur
2) een prikpen om snel even te kunnnen meten

Voor het eerste doel had ik aanvankelijk 2 losse, beproefde Ikea kernthermometers in gedachten, maar voor 20 dollar trok de dual probe RF (wireless) thermometer van Aliexpress me uiteindelijk toch meer aan. Bij low&slow wil ik vanuit huis de temperaturen kunnen zien dus dat gaf de doorslag.

Vandaag kwam ie binnen en ik moet zeggen dat hij degelijk aanvoelt. De draadloze verbinding (~15 meter met 3 muren ertussen) ging prima. Natuurlijk moet ie zich nog echt bewijzen en zo nodig plaats ik hier een update. Volgens mij zijn er meerdere hier op het forum met de vorige versie van deze thermometer. Grootste verbeteringen zijn:

- dual ipv single probe uitvoering
- probes zijn waterbestendig
- betere kwaliteit probes, gaan tot 380C ipv 250

rUyeNEp.jpg


De prikpen komt wat lomp over en is gemaakt van goedkoper plastic. Bij het prikken in het vlees in de pan valt echter het display uit en geeft rare tekens. Er lijkt dus een defect te zijn, maar ik moet nog doortesten wat er precies aan de hand is.

oqaGvVC.jpg
 
Heb je ze effectief al eens getest in kokend water?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Net getest. Die prikpen is gewoon defect  raakt van slag door de inductiekookplaat :-O FF zo onder de straal van Quooker gehouden en dan is ie bijna 100C. Niet echt een goede testopstelling maar ik test 'm nog wel een keer in smeltend ijs.

Opvallend dat de andere thermometer er geen last van heeft. Echter, van die blijven beide probes op 98C steken. Kan het aan mijn meetmethode liggen of is dit een echte afwijking? Ik heb ze gewoon in een pannetje met 5cm kokend water gehouden.
 
Hoe is de thermometer in het gebruik? Werkt het goed of heeft het storingen of iets dergelijks? Wil ook wel eens een draadloze thermometer aanschaffen.

Verstuurd vanaf mijn MIX met Tapatalk

 
Die prikpen heb ik nu ook een aantal jaar, zonder problemen.
Aanrader voor dat geld, al kan ik me voorstellen dat een echte thermapen sneller de temperatuur weergeeft; deze loopt er relatief langzaam naartoe.
 
dennis zei:
Die prikpen heb ik nu ook een aantal jaar, zonder problemen.
Aanrader voor dat geld, al kan ik me voorstellen dat een echte thermapen sneller de temperatuur weergeeft; deze loopt er relatief langzaam naartoe.

Ik heb 'm 1 sessie gebruikt en eigenlijk alleen de dome probe vanwege spareribs. Voor 20 dollar echt een prima dual probe en ik vond het heerlijk om gewoon binnen vanaf bijv de bank de temperatuur te kunnen monitoren. Het bereik is ook echt prima. De gebruiksaanwijzing is wel erg summier en wat ik wel jammer vind is dat je geen ondergrens qua temp in kunt stellen. Je kan alleen een temperatuuralarm op een bovengrens instellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan