BasBQ
Beef en Steak

Inkbird IBT 6X Bluetooth Thermometer

Hallo allemaal, kort berichtje om te kijken of iemand al ervaring heeft met de digitale thermometer van Inkbird?
Heb deze via Amazon besteld na een (duitse) review te hebben bekeken (https://www.youtube.com/watch?v=4zRfpXWXHdo) en verwacht deze begin Juli.
Mocht deze compleet nieuw zijn voor deze groep en/of er interesse zijn hier meer van te horen, laat het even weten en dan kom ik hier op terug begin volgende maand :)
 
We horen hier graag wat je er van vind, dus foto's en een review zijn altijd welkom.
 
Hij is binnen! Hier wat impressie fotos, ervaringen volgen..
Maar op basis van zien/voelen valt mij op dat de probes recht zijn (iGrill en weber hebben vaak een ronding bij de kabel) en het van stevig matriaal is. Helaas geen kleur codering op de probes (terwijl de app dit wel heeft) en de verloop naar de kabel heeft een dikke grip.
Dit heeft als voordeel dat je met handschoenen aan de probe goed kan vast pakken, alleen past nu de probe niet door mijn Fornetto kabeldoorvoergaatjes (zie laatste foto).
Het apperaat heeft temp aflezing schermpje en deze is razend snel af te lezen na opstarten en toevoegen van probes. Koppeling met bluetooth ging op een telefoon moeizaam maar ik vermoed dat dit niet aan de BBQ Go ligt. Op een tweede telefoon was dit zo gekoppeld en de BBQ Go app is handig (incl temp target, temp range en timer voor elke probe, 6 in totaal dus voor deze uitvoering).

Tot zo ver de eerste indrukken. Mochten er vragen zijn dan hoor ik jullie graag.
3e910f01d3896bcbaa984f4c60041ffb.jpg
a490afa5415319eaf6a6e5757237c4a6.jpg
9bd62fe1b8be98f7a910e395bd6de97e.jpg
0aa6e2e019768a484e736b4899fb2de0.jpg
9269dde71306bb961ce98136a1bf0164.jpg
ee2c981eb3f033bebc5fe0caf7108895.jpg


Sent from my BV7000 PRO using Tapatalk

 
Smeinkie zei:
Ik ben benieuwd naar je ervaringen en dan vooral ook naar het bereik van de Bluetooth!
Vandaag maar even het bereik getest.. Zo'n 25-30m is de max...

Sent from my BV7000 PRO using Tapatalk

 
Jep daar zaten 2 muren tussen maar geen bewapendbeton (we hebben houtskelet).

Sent from my BV7000 PRO using Tapatalk

 
De kokend water test ook gedaan?
Hoe is de app?

Ik ben al lange tijd verschillende draadloze thermometers aan het vergelijken, ik kan maar steeds geen keuze maken :s
 
gadgeteer zei:
De kokend water test ook gedaan?
Hoe is de app?

Ik ben al lange tijd verschillende draadloze thermometers aan het vergelijken, ik kan maar steeds geen keuze maken :s
Nope die test kan ik wel effies doen.
De app is wel handig. Enige wat ik mis is meerdere timers per probe (maar een timer per probe in de app), maar dat kan ook via een andere app ;-)

Sent from my BV7000 PRO using Tapatalk

 
Bestellen van AliExpress is een goede keuze bij snelle verzending naar NL. :)
 
Ik heb de mijne besteld op amazon.fr, binnen de 3 dagen geleverd naar belgie, amazon.de verzond hem niet naar belgie. Toch altijd raar dat het gewoon afhangt van een landcode.

Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk

 
Inkbird Joy zei:
Bestellen van AliExpress is een goede keuze bij snelle verzending naar NL. :)

zou je jezelf ook nog even voor willen stellen?
 
Inkbird Joy zei:
Bestellen van AliExpress is een goede keuze bij snelle verzending naar NL. :)

Ik ben enorme fan van AliExpress maar als je deze bestelt, loop je wel het risico op bijkomende kosten (btw, invoerkosten en inklaringskosten). Als je binnen Europa bestelt hoef je die kosten niet te betalen.

Update: Gisteren toch maar besteld. Via Ebay voor 60 euro all in, inclusief 6 probes. Wordt verzonden vanuit UK. Verwachte leverdatum tussen 3 en 8 augustus.
Ik zal hier aanvullen watmijn bevindingen zijn. Na dez week vakantie dus zal hem uitvoerig testen (plaats ik direct wat plaatjes zodat ik ook de badges achter mijn naam kan krijgen ;))
 
Kunnen de mensen die in het bezit zijn van de thermometer mij vertellen hoe dik het dikste deel van de thermometer?? Ivm doorvoeren door siliconen rubber in deksel. Alvast bedankt!

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

 
merdeuj zei:
Kunnen de mensen die in het bezit zijn van de thermometer mij vertellen hoe dik het dikste deel van de thermometer?? Ivm doorvoeren door siliconen rubber in deksel. Alvast bedankt!

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Deze lopen op van ~3mm tip naar ~5-6mm probe naar 8-10mm uiteinde (zie fotos in het begin). Ze passen bij mijn bbq tot het uiteinde door de rubbers maar als ik een probe in zijn geheel in de bbq wil hebben (bv kern temp van vlees midden op het rooster) dan moet dat tussen de deksel/deur door (past niet door rubbers ook niet via de connector kant)

Sent from my BV7000 PRO using Tapatalk

 
gadgeteer zei:
Inkbird Joy zei:
Bestellen van AliExpress is een goede keuze bij snelle verzending naar NL. :)

Ik ben enorme fan van AliExpress maar als je deze bestelt, loop je wel het risico op bijkomende kosten (btw, invoerkosten en inklaringskosten). Als je binnen Europa bestelt hoef je die kosten niet te betalen.

Update: Gisteren toch maar besteld. Via Ebay voor 60 euro all in, inclusief 6 probes. Wordt verzonden vanuit UK. Verwachte leverdatum tussen 3 en 8 augustus.
Ik zal hier aanvullen watmijn bevindingen zijn. Na dez week vakantie dus zal hem uitvoerig testen (plaats ik direct wat plaatjes zodat ik ook de badges achter mijn naam kan krijgen ;))

Had hem binnen een week in huis. Ondanks dat de verkoper aangaf in de UK te zitten (was een Chinese verkoper), is de thermometer vanuit Duitsland gekomen.
Inmiddels een aantal lange sessies gedaan en ben erg tevreden. Als je mij vraagt is deze zijn 60 euro (met 6 probes) wel waard.
 
Mee eens.. Fijn ding.. Had alleen nog iets van een hanger oplossing bij gekund zodat je geen tafeltje nodig heb.. Ook is de batterij tijd wat matig maar dat kan wellicht bij meer remotes zo zijn..

Sent from my BV7000 PRO using Tapatalk

 
Hoi,

ook op zoek naar een knappe meter, de IKEA fantast is leuk maar als hij te heet wordt blijft hij piepen :-S
Tot hoe heet kunnen deze?? En meerdere probes is wel lekker

Gr  RJ
 
Richard zei:
Hoi,

ook op zoek naar een knappe meter, de IKEA fantast is leuk maar als hij te heet wordt blijft hij piepen :-S
Tot hoe heet kunnen deze?? En meerdere probes is wel lekker

Gr  RJ
Max temp weet ik eigenlijk niet.. Gebruik deze met name in mijn roker dus tot 150c..

Sent from my BV7000 PRO using Tapatalk

 
TheJoster zei:
Richard zei:
Hoi,

ook op zoek naar een knappe meter, de IKEA fantast is leuk maar als hij te heet wordt blijft hij piepen :-S
Tot hoe heet kunnen deze?? En meerdere probes is wel lekker

Gr  RJ
Max temp weet ik eigenlijk niet.. Gebruik deze met name in mijn roker dus tot 150c..

Sent from my BV7000 PRO using Tapatalk
Tot 300c volgens amazon: https://www.amazon.de/Inkbird-Thermometer-Funk-Grillthermometer-Temperaturf%C3%BChlern-thermometer/dp/B071DRMNN5/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1506543452&sr=8-1&keywords=inkbird+ibt-6x

Sent from my BV7000 PRO using Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan