BasBQ
Beef en Steak

Problemen met rooster Weber GBS 57 cm Master Touch

 
 

Iluniaq

Sprokkelaar
Berichten
27
Nu heb ik een week geleden mijn rooster onder garantie vervangen voor een nieuwe.
Slechts na 3 keer gebruiken begint het chroom weer los te laten van het rooster.
Nu valt me wel op dat dit alleen aan de kant is waar de briketten onder hebben gelegen.
Heeft hier iemand dit probleem ook al eens gehad of hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen.
Ben ook terug bij de zaak geweest waar ik BBQ gekocht heb en die gaan er verder niets meer aan doen omdat ik toch al een nieuw rooster heb gekregen.
Vind het wel balen dat dit na 3 keer gebruiken alweer voorkomt.
UhdcJl.jpg

 
Het "we gaan er niets aan doen want je hebt al een nieuwe" vind ik de grootste kolder die er is. Aan de schandpaal met die toko, wat mij betreft.
Maar is het chroom wel losgelaten? Is dit niet een verkleuring of zo?
 
Nee Dennis dit is geen verkleuring, het vorige rooster had precies hetzelfde probleem.
In de winkel zeiden ze dat de vertegenwoordiger had  gezegd dat dit door het schoonmaken komt.
 
Zo zag het vorige rooster er uit.
bDSL30.jpg

bYEaDm.jpg

R7GuN2.jpg

G0opDL.jpg
 
Je maakt ze ook wel echt goed schoon :)
Waarmee als ik vragen mag? Ben wel benieuwd waar de winkel op baseert dat het rooster gaat roesten van het schoonmaken? Chroom is normaal gesproken best hard.
 
Het is geen roest maar het koper wat onder de chroomlaag zit wat te voorschijn komt.
 
Lol, wat een kulreden. Dus een niet goed product mag je maar 1x vervangen? Nou, dan bewaren we alle rommel zodat we die aan mensen mee kunnen geven. Nee pure kolder. Garantie biedt je omdat je service wil verlenen ipv prut wil weggeven.
Ik ken zelf het probleem niet (heb rvs), maar als het aan de manier ligt van het schoonmaken, dan moeten ze er wel even bij vertellen wat je a: niet mag doen en b: hoe ze verwachten dat het wel moet. Dus nieuw rooster + structurele tip.
 
Stuur anders eens een mailtje naar Weber?
 
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad en heb daarom vorige week bij De Bosrand rvs roosters gekocht.
 
Zijn die rvs roosters ook geschikt voor de accessoires die je in het rooster kan plaatsen.
 
Misschien heel gek..
Maar maak je het rooster schoon met een zuurhouden middel?

Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk

 
+1 voor Dennis
Heb je problemen stuur je via de site van Weber een mailtje betreffende deze klacht met de foto's die je hebt .
Ik verwacht dat je binnen 5 dagen een nieuw rooster in huis hebt . Of je hebt te warm gestookt dwz na het bbq-en nog gezellig een paar houtjes erop , dan kan het heel erg heet worden waar de chroomlaag niet tegen kan .
Het chroom gaat er echt niet af door te hard poetsen natuurlijk.
Succes
 
solexfrank zei:
Het chroom gaat er echt niet af door te hard poetsen natuurlijk.

Behalve met zo'n borstelding voor op je slijptol of boormachine
 
dennis zei:
solexfrank zei:
Het chroom gaat er echt niet af door te hard poetsen natuurlijk.

Behalve met zo'n borstelding voor op je slijptol of boormachine

Ook dan zal het er nog niet zomaar vanaf gaan als het goed verchroomd is .
Makkelijkst schoonmaken is denk ik gelijk na het bbq-en , als het nog een beetje warm is .
 
Bij mij is die kleur ook tevoorschijn gekomen maar mijn rooster is nu aardig zwart kan dit geen kwaad voor de gezondheid als dat chroom eraf is ?
 
ErikSchreurs zei:
Bij mij is die kleur ook tevoorschijn gekomen maar mijn rooster is nu aardig zwart kan dit geen kwaad voor de gezondheid als dat chroom eraf is ?

Als het chroom eraf is heb je dat ook al opgegeten, en chroom is nu ook niet bepaald gezond
 
Terug
Bovenaan Onderaan