BasBQ
Beef en Steak

mijn BCC

 

MarkoRotterdam

Tondelzoeker
Berichten
9
Wat zullen we nu weer eens eten vroeg mijn vrouw gisteren. ik kan wel even een beer can chicken op de braai doen, stelde ik voor. na een enthousiast JA, even naar de AH gefietst voor een kip van 1,5 kilo:


Daarna een rub in elkaar geflanst: tumeric, knoflookpoeder, mosterdpoeder, gerookt paprikapoeder, cayennepeper, zout, peper en suiker is het geworden.


de kip een lekkere massage gegeven en weer terug de koelkast in voor een ruim uur, terwijl ik alvast aan het bier begon:


een paar biertjes verder, in de zon op balkon, de braai voorbereid en daarna verder met de kip. een blikje bier gepakt om half leeg te drinken... maar dat mislukte, want het was gisteren dorstig weer en het blikje was snel op. het 2e blikje wel voor de helft opgedronken en de kip op het mooie rooster (ooit meegenomen uit Zuid Afrika) op het blik gezet:


het past precies in de weber, en het ziet er dan al mooi uit, vind ik:


na 50 minuten was de kip klaar, ik heb m in stukken gesneden en we zijn snel gaan eten.


smaakte prima! geen mooie opmaak bord foto's... ik ben gelijk begonnen met eten. en gelukkig ben ik de enige thuis die het echt lekker vind om te kluiven dus ik heb meer dan genoeg op

 
Mooie BCC, gefeliciteerd met je Tok.
 
Dat ziet er een lekkere kip uit, had ik zeker ook van willen proeven. Die rub ga ik ook wel van je stelen, ga ik ook eens proberen.
 
Keurige kip, je voor liefde voor kluiven deel ik niet, ik ben meer van de borst (stukken) ;)
 
Altijd lekker een BCC en ik mag ook graag kluiven gefeliciteerd met sticker  :)
 
Lekker hoor. Lijkt wel t weekend van de bcc ;-)
Ook hier heb ik het geluk dat de directie niet graag kluift aan vlees waar bot in zit
 
Gefeliciteerd met je Tok <:p dat is een heel mooi kippie geworden, het is maar goed dat ik niet je wederhelft ben want ik ben gek op kluiven, het maakt mij ook niet uit welk bot van welk dier :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan