BasBQ
Beef en Steak

advies gevraagd betreft aankoop gasbarbecue

J

jojo

Gast
Wie kan mij goed advies geven betreffende de aanschaf van een goede degelijke gas barbecue? Ik weet het, gas ja echt waar. Mijn man is niet van het bbq-en maar ik wel. 2 jaar geleden zijn wij verhuisd, nu hebben wij  een tuin en daar kan dan eindelijk een bbq in.
Echter voor het gemak en het snel gebruiksklaar zijn gaat de voorkeur uit naar een gas-bbq. Maar welke kunnen jullie mij adviseren, er is zoveel te koop. Wij hebben natuurlijk wel een paar wensen.
Waarvan ??n van de belangrijkste is: de zij-tafels moeten inklapbaar zijn zodat wij deze in de schuur op kunnen bergen.  Dus wij zoeken geen hele grote bbq.
Wij gaan ook niet voor grote groepen bbq-en, meestal voor ons 3-en en msschien een keer wat vrienden of familie. Wel of geen side-burner vind ik niet zo heel belangrijk. Het budget is ongeveer ? 500-550.
Natuurlijk heb wel al wat rond gekeken en deze spraken mijn wel aan: Napoleon Rogue 365 en de Broil King Crown Cart 330.  Oh ja, ook nog de Grandhall GTI 3

Zijn dit goede bbq's? Welke zouden jullie kiezen of kunnen jullie een andere adviseren?

Ik hoor het graag van jullie.

Groet,
Jolanda

 
Ik heb geen ervaring met de merken die je noemt, maar probeer er een te vinden met 3 branders welke van voor naar achter gemonteerd zijn. Hierdoor heb je ook nog voldoende kookoppervlak voor indirect gebruik.
De meeste tuincentra zijn al aan de opruiming begonnen en geven nu vaak hoge kortingen op barbecues
 
Bedankt voor je reactie Ceriel,
Ik begrijp je keuze voor 3 branders minimum (direct/indirect). Ik ben net bij de Intratuin naar de Napolion wezen kijken, mooie degelijke bbq maar helaas maar 2 branders. Deze zou dan afvallen. Napolion met 3 branders wordt mij iets te duur. Blijven over de Broil King en de Grandhall, beide hebben 3 branders waarvan de Broil King ook nog een zij-brander heeft.

Lastig want ik heb beide nog niet in het echt kunnen zien.
De Grandhall kan ik alleen nog online te koop vinden in Belgi?. Dat maakt de keuze nog iets lastiger  :-/
 
De nieuwe Weber Spirit II is ?499 en heeft 3 branders. Probleem is dat hij nergens meer te krijgen is. Wordt officieel in september tijdens de Spoga gelanceerd.
 
Klopt Bram, daar heb je gelijk in. Ik heb ook naar de Spirit gekeken en serieus overwogen maar helaas zijn beide zij-tafels niet inklapbaar waardoor deze teveel ruimte in beslag neemt.
ik wil hem in de winter nl graag in de schuur op bergen en daar heb ik niet zoveel ruimte.
 
jojo zei:
Klopt Bram, daar heb je gelijk in. Ik heb ook naar de Spirit gekeken en serieus overwogen maar helaas zijn beide zij-tafels niet inklapbaar waardoor deze teveel ruimte in beslag neemt.
ik wil hem in de winter nl graag in de schuur op bergen en daar heb ik niet zoveel ruimte.

Ik zat abuis de Spirit II met 3 branders is ?599,-. Je kan de zijtafel vrij simpel eraf halen met een schroevendraaier btw.

 
Hartelijk dank voor jullie adviezen.

Deze is het uiteindelijk geworden: Napoleon Rogue 425-SB.

Gisteren hebben we hem in elkaar gezet en ik moet zeggen hij ziet er goed en degelijk uit. Nu op ons gemak uit gaan proberen want dit is eigenlijk mijn 1ste echte bbq.  ;)


 
jojo zei:
Hartelijk dank voor jullie adviezen.

Deze is het uiteindelijk geworden: Napoleon Rogue 425-SB.

Gisteren hebben we hem in elkaar gezet en ik moet zeggen hij ziet er goed en degelijk uit. Nu op ons gemak uit gaan proberen want dit is eigenlijk mijn 1ste echte bbq.  ;)

Gefeliciteerd met je aankoop, ga je vast veel plezier van beleven.
We kijken nu al uit naar de plaatjes van al dat lekkers. ;)
 
Foxtrot86 zei:
https://youtu.be/3ZZvcRAyWGw

Gefeliciteerd! Leuk ding. Heb je dat houtskoolbak geval er ook bij? Dan kan je het helemaal zo gek maken als je wilt!

Snel vies maken!


Dank je, wij zijn er ook heel blij ook al hadden we bij echtscheiding met het in elkaar zetten :D

Nee, die houtskoolbak hebben wij er nog niet bijgekocht maar hij staat wel op de planning. Het enigste wat wij er tot nu bij hebben gekocht is een grillplaat.
Deze rest volgt later....  :)
 
Hans zei:
jojo zei:
Hartelijk dank voor jullie adviezen.

Deze is het uiteindelijk geworden: Napoleon Rogue 425-SB.

Gisteren hebben we hem in elkaar gezet en ik moet zeggen hij ziet er goed en degelijk uit. Nu op ons gemak uit gaan proberen want dit is eigenlijk mijn 1ste echte bbq.  ;)

Gefeliciteerd met je aankoop, ga je vast veel plezier van beleven.
We kijken nu al uit naar de plaatjes van al dat lekkers. ;)

Dank je Hans. Komt helemaal goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan