BasBQ
Beef en Steak

Makro, Sligro, Hanos, en andere passen

joeroen

Tondelzoeker
Berichten
14
Als nieuwbie hier (ik heb wel al heel veel gelezen) valt het me op dat Makro, Sligro en Hanos regelmatig gespreksonderwerp zijn.
Natuurlijk heeft niet iedereen een pas en zijn er soms mensen die er wel gebruik van zouden willen kunnen maken.

Misschien zijn hier leden die een pas hebben en er geen probleem mee hebben om andere forumleden hier gebruik van te laten maken.
Het lijkt mij handig om een sticky onderwerp hiervoor aan te maken zodat pashouders zich hier vrijwillig bij kunnen aanmelden.

Iets in de vorm van:

Forumlid:                        pas:                              woonplaats:
Joeroen                        Makro                              Ridderkerk

Leden die een pas lenen kunnen een kleinigheidje kado doen of een boodschap van de betreffende groothandel meenemen als tegemoetkoming bijvoorbeeld als bedankje.  Tis maar een idee.....
 
uitlenen is voor mij geen optie, heb ik slechte ervaringen mee, iemand meenemen naar de Hanos is geen probleem.
Hanos pas krijg je overigens gratis als je lid wordt van de WBQA

https://wbqa.nl/meld-je-aan-lidmaatschap/
 
Het zijn groothandels,  de belastingdienst zou wat er gekocht wordt als inkopen kunnen zien en kan hier dus omzet van verwachten.

Ik zou mijn pas niet uitlenen,  per definitie,  of alle transacties in de boekhouding meenemen.


 
Ik koop deel prive en veel voor Noskos. Wat voor de zaak is gaat in de boeken, de rest niet. Heeft de belastingdienst niks mee te maken want ik betaal er gewoon netjes bij de kassa BTW over. Het deel van de zaak vraag ik terug. Het privedeel niet.

Uitlenen doe ik niet omdat ik regelmatig inkopen moet doen en niet zonder mijn pasjes kan.
 
Hier in bezit van sligropas, fijne groothandel, geen paranoia over belastingdienst die meekijkt, maar uitlenen lijkt me geen strak plan...
 
Zelfde hier maak zo nu en dan van de zaak van mijn vrouw gebruik van de Makro, maar uitlenen is geen optie.

Je kan altijd een KvK inschrijving doen dat je gebakken lucht verkoopt. Kun je ook een pas aanvragen XD
 
MACS zei:
Hier in bezit van sligropas, fijne groothandel, geen paranoia over belastingdienst die meekijkt, maar uitlenen lijkt me geen strak plan...
Ik ben niet paranoia.

Gebruik hem voor de zaak en persoonlijk, uitlenen is gewoon niet handig
 
Zo was het ook niet bedoeld, sorry
 
Ik heb mijn passen wel eens uitgeleend, en ben daarna WEKEN bezig geweest om ze terug te krijgen. Ik ben dus genezen. Dus als iemand mee wil naar een groothandel prima, maar ik geef geen pas meer mee. 
 
O.K. uitleners hebben dus slechte ervaringen opgedaan. 

De tip voor een pas van de Hanos neem ik in overweging. Bedankt hiervoor.
 
joeroen zei:
O.K. uitleners hebben dus slechte ervaringen opgedaan. 

De tip voor een pas van de Hanos neem ik in overweging. Bedankt hiervoor.
Is een hele goede tip hoor. Ik had deze tip ook gekregen. En sinds begin deze maand heb ben ik dus ook lid geworden van WBQA Nederland. En dus in bezit van een hanos pas.

Anders zou ik eventueel via mijn schoonvader wel een pas steeds kunnen lenen. Maar dat was me steeds een gedoe. Dus ben toen bij deze optie gekomen. En bevalt me nu al prima.
 
Normaliter kun je voor de berg pasjes in de portemonnee ook vervanging zoeken in een app. Bijvoorbeeld de ikea kaart of het sligro pasje. Door vervolgens via de app je pas te scannen vanaf je telefoon, heb je in principe een kopie gemaakt. Voorbeeldje van zo'n app: stocard,aar er zijn er velen.
Deze tip kreeg ik destijds van een ikea-medewerker. (En is gewoon toegestaan bij de ikea dus) Bij de sligro is het eveneens toegestaan (navraag aan de balie gedaan) en een week of twee geleden zag ik de bonuskaart van de appie ook via de app worden gebruikt.

Wellicht dat, wanneer je zelf niet aan dergelijke pasjes kan komen, maar deze steeds moet lenen, je een kopie mag maken. Wel netjes vragen of je de kopie mag maken uiteraard ;)
 
SilverFox zei:
Normaliter kun je voor de berg pasjes in de portemonnee ook vervanging zoeken in een app. Bijvoorbeeld de ikea kaart of het sligro pasje. Door vervolgens via de app je pas te scannen vanaf je telefoon, heb je in principe een kopie gemaakt. Voorbeeldje van zo'n app: stocard,aar er zijn er velen.
Deze tip kreeg ik destijds van een ikea-medewerker. (En is gewoon toegestaan bij de ikea dus) Bij de sligro is het eveneens toegestaan (navraag aan de balie gedaan) en een week of twee geleden zag ik de bonuskaart van de appie ook via de app worden gebruikt.

Wellicht dat, wanneer je zelf niet aan dergelijke pasjes kan komen, maar deze steeds moet lenen, je een kopie mag maken. Wel netjes vragen of je de kopie mag maken uiteraard ;)
Zo ben ik ook aan de passen voor de Makro, Sligro en Hanos gekomen. Werkt super. Code invullen in Stocard en hopla shoppen maar. In Stocard zitten overigens heel veel passen, mijn portemonee is tegenwoordig een stuk dunner.
 
Ewald zei:
uitlenen is voor mij geen optie, heb ik slechte ervaringen mee, iemand meenemen naar de Hanos is geen probleem.
Hanos pas krijg je overigens gratis als je lid wordt van de WBQA

https://wbqa.nl/meld-je-aan-lidmaatschap/

Dus voor 60? ben je lid van fire & food en kan je zonder kvk/btw nummer binnen in Hanos?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
caeyers zei:
Ewald zei:
uitlenen is voor mij geen optie, heb ik slechte ervaringen mee, iemand meenemen naar de Hanos is geen probleem.
Hanos pas krijg je overigens gratis als je lid wordt van de WBQA

https://wbqa.nl/meld-je-aan-lidmaatschap/

Dus voor 60? ben je lid van fire & food en kan je zonder kvk/btw nummer binnen in Hanos?

Dat begrijp ik er wel uit als ik de voorwaarden lees.
 
caeyers zei:
Ewald zei:
uitlenen is voor mij geen optie, heb ik slechte ervaringen mee, iemand meenemen naar de Hanos is geen probleem.
Hanos pas krijg je overigens gratis als je lid wordt van de WBQA

https://wbqa.nl/meld-je-aan-lidmaatschap/

Dus voor 60? ben je lid van fire & food en kan je zonder kvk/btw nummer binnen in Hanos?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Jup. Je krijgt een pas uit "naam" van WBQA, op je eigen naam. En kunt daar gewoon je aankopen mee doen bij de hanos.
 
En dan betaal je gewoon de prijs met btw veronderstel ik?

Moet ik toch eens over nadenken. Maar dan ga ik nog een diepvries moeten bijkopen denk haha.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
joeroen zei:
O.K. uitleners hebben dus slechte ervaringen opgedaan. 

De tip voor een pas van de Hanos neem ik in overweging. Bedankt hiervoor.

Ben er begin december ook lid geworden en kreeg ook een uitnodiging voor de ledendag
Ben er geweest gezellige boel en lekker eten en kletsen over bbq  :)
En krijg binnenkort de hanospas toegestuurd .
Ik gebruik trouwens ook de app stocard is erg handig voor je kaarten  :D
 
Het uitlenen van een Makro pas kan ook verkeerd uitpakken bij een eventuele controle.
Ik weet niet niet of het nog steeds voorkomt, maar vroeger werd er nog wel eens om je pas gevraagd bij de entree (Barendrecht). (Ik had destijds het pasje van mijn vader omdat ik mijn eigen pas kwijt was, maar omdat we dezelfde voorletter hadden viel het niet zo op)
Stond de pas niet op jouw naam, dan kon je de pas inleveren!

Mac
 
Terug
Bovenaan Onderaan