BasBQ
Beef en Steak

Even voorstellen

Erwtje

Tondelzoeker
Berichten
2
Hallo bbq genoten.
Ik wil me graag even voorstellen.. Ik heet Erwin en hier op het forum aangemeld als Erwtje...Na jarenlang aan het gas te hebben gezeten (Weber Q200) is een stille wens in vervulling gegaan... een Kamado bbq. Na kort wikken en wegen tussen de KJ Classic II en de De Basterd Urban Large 2019, toch voor de laatste gegaan vanwege het stoere looks. (En niet onbelangrijk de directie hier thuis vindt hem ook veel mooier). Na een beetje spelen met De Basterd vind ik hem nog wel lastig om onder controle te houden. De temperatuur loopt bij Low en slow langzaam op naar de 150 graden met de onderschuif en de topvent bijna helemaal dicht. Daarnaast blijft hij ook nog erg lang warm als je alles dicht hebt gezet. Hier op het forum ook al gelezen dat er meer mensen hier last van hebben. Toch maar op jacht naar een andere top vent. Ben erg benieuwd of jullie al een alternatief hebben gevonden. 
 
Welkom hier Erwin!
 
Hoi Erwin,
welkom bij het Genootschap
 
Hoi Erwin, welkom en veel plezier met je bastard.

Dat je kamado lang warm blijft is een eigenschap van het keramiek. Maar bij de nieuwe bastards wil de top vent wel eens niet goed sluiten, noskos heeft hier een oplossing voor.

https://youtu.be/GE-7StZ3NyM
 
Hoi Erwin, welkom op ditforum.
 
Hoi Allemaal,
Dank voor jullie reacties... Lijkt me erg gezellig en leerzaam hier. Ben net gestart op de kamado dus nog veel te leren.
 
Van harte welkom bij het Genootschap!

Ik heb hetzelfde probleem met het laaghouden van de temperatuur. Je zou zo?n RVS ?hoedje? van smokeware kunnen nemen. Zelf vind ik die niet zo mooi.

Ik had bij Barbecue Exclusief in Delft even de nieuwe Big Green Egg dop geprobeerd. Die leek niet te passen. Althans, ik wilde het vilt van de BBQ in de winkel niet beschadigen Maar ik kreeg als reactie op mijn youtube filmpje een foto van iemand die hem op zijn bastard heeft zitten. Dunner vilt schijnt de truc te zijn.
Ik vind dat tot nu toe de mooiste oplossing. Dus denk dat dat het gaat worden.
 
Hoi Noskos,
Dank voor je bericht. Ik ga deze deksel ook maar overwegen. Hij is ook gelijk behandeld dus kan buiten blijven!
Fijn dat er een oplossing is gevonden.
Ga straks gelijk maar even kijken... bij Beefexclusief in Waddinxveen waar ik hem heb gekocht.
 
Heb de deksel aangeschaft. Vilt piept er iets onder uit. Dat slijt nog wel.
 
Zonder foto is het niet gebeurd
 
Ik vind dat erg netjes staan zo hoor!
 
Thanks, vilt piept er aan de achterkant wel iets uit omdat het vilt vanuit de fabriek iets scheef is aangebracht. Zie je met name als je de deksel open doet. Maar als het vilt wat dunner wordt zakt de vent vanzelf. Heb gisteren gelijk de Q aangestoken en heb de indruk dat ie nu veel beter te regelen is. En de kolen waren idd. veel sneller uit.  :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan