BasBQ
Beef en Steak

Buitenkeuken in de maak met Weber master touch GBS

l.kleuver

Tondelzoeker
Berichten
11
Zo mijn allereerste topic sinds ik op dit forum zit.

Sinds een tijdje heb ik een nieuwbouw huis en nu de zomer eraan komt moet ook de tuin eraan geloven. Ik had al de wildste plannen om mijn hele tuin om te gaan toveren tot een bbq heaven, met een braai een green egg en weet ik wel wat nog meer. Echter staken mijn vrouw en de bankrekening er een stokje voor.

Vandaar dat ik vrij recent een weber master touch op de kop heb weten te tikken voor een leuk prijsje. Echter vind ik de driepoot waarmee het komt afschuwelijk. Dus ik dacht laat ik eens een mooi meubel maken. Nu heb ik nog niet heel vaak geklust of laat staan meubels gemaakt dus het wordt een beetje een ontdekkingsreis.

Het plan is om buitenkeuken op wieltjes te gaan maken. Die verdeelt wordt in 3 stukken. Met rechts de Weber in het midden een werk gebied en aan de linkerkant een gashokker. De gashokker wil ik gaan gebruiken als wokpit/warmhoudpit. En ik wil er een gietijzerenplaat voor bestellen voor het makkelijke bak werk in de buitenlucht.

De afmetingen die ik ongeveer bedacht had is 210cm breed, 90cm hoog, 80cm diep.

Het idee is om zo min mogelijk schroeven te gebruiken aangezien ik het frame zichtbaar wil houden en in de stukken tussen het frame het wil opvullen met rabatdelen, steigerhout of iets in die geest. Ben ik nog niet helemaal uit. Dus het wordt deuvelen, lijmen en hier en daar een schroef. Hij is nog niet klaar maar ik heb al wel een aantal foto's.

Eerst wat gaatjes boren voor de deuvels.
lQx2Hbo.jpg


bLeJvos.jpg


Eerste zijkant in elkaar gezet
cM5gJTY.jpg


Meubel begint vorm te krijgen.
dYc7ev9.jpg


nbIBsSN.jpg


Frame is grotendeels af
RY9agYC.jpg


Beetje passen en meten hoe de Mastertouch erin moet komen. En hoe deze bevestigd moet gaan worden. Iemand tips? Zou graag de side tuck nog wel willen gebruiken.
qUBoAWi.jpg

 
pjanzen zei:
Netjes, maar zijn de wielen niet wat aan de lichte kant?

Volgens de verpakking konden ze 10kg de stuk houden. Wel twijfel ik om er nog 4 bij de zetten. to be continued haha
 
l.kleuver zei:
pjanzen zei:
Netjes, maar zijn de wielen niet wat aan de lichte kant?

Volgens de verpakking konden ze 10kg de stuk houden. Wel twijfel ik om er nog 4 bij de zetten. to be continued haha

Ik zou ze vervangen voor 4 zwaardere wielen. Als je in het midden ook wielen zet, staat je meubel 9 van de 10 keer te wiebelen. Een terras is namelijk nooit 100% vlak.
 
Hoe staat het met dit meubel?

Nog nieuwe ontwikkelingen/foto's ? :-D
 
Brem zei:
Hoe staat het met dit meubel?

Nog nieuwe ontwikkelingen/foto's ? :-D
Het project is bijna klaar. Echter heb ik onlangs me enkel gebroken dus ligt het project nu even stil. Hieronder wat foto's van de huidige staat. Moeten nog wat deurtjes en plankjes in. En een goede bevestiging van weber master touch maken.
a7d43a85cc7be6af68d05a24d95cfdeb.jpg
caf9c84b91b00e840bf961d31b07e33a.jpg
e42f63faab855b536e7c60d4f5f4e8a0.jpg
a757a7a888857272ddfe0d6a00283684.jpg
0d2deaf28249d5fda984674f8bec5c65.jpg
330579e5102ad8f6d0039a89c39632a2.jpg
5ce5459f83d64f216fd968c50d700654.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
Hey,

ik ben benieuwd naar het resultaat :D
Heb je het meubel al klaar? of is hij misschien al versleten hhaha

Groeten

Billy
 
Billy_001 zei:
Hey,

ik ben benieuwd naar het resultaat :D
Heb je het meubel al klaar? of is hij misschien al versleten hhaha

Groeten

Billy
Hey,

Hij is al klaar en ook alweer afgebroken

Er staat tegenwoordig een Co fire

Verstuurd vanaf mijn LYA-L29 met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan