BasBQ
Beef en Steak

Haard of toch een BBQ in de veranda

Hi Allen,

Op korte termijn komt er een veranda aan het huis.
De maat is 6x4 meter. Ik wilde een buitenkachel van Burni in d'r veranda plaatsen. Zelf heb ik al een kamado en kijk nu naar een braai of Ofyr om ook te gebruiken.

Nu las ik dat de braai misschien toch in een veranda kan. Vraag me alleen af hoe het zit met het rookkanaal. Bij een haard is dit zo geregeld. Ik weet dat er relatief weinig braaien zijn. Zijn er foto's van een braai in een veranda? Of idee?n hoe ik de BBQ kan combineren in d'r veranda. Het idee was om een aparte veranda achter in de tuin te maken maar ben bang dat ik hier te weinig zou zitten. Dat was wel ideaal ivm een buiten keuken. Helaas gaat dit niet door. Nu kijken hoe ik dus de BBQ en de veranda kan combineren. De kamado staat gelukkig op wielen dus die is vrij mobiel. Achter de veranda komt een terras met een eet gedeelte. Ik kan de kamado dus ook heen en weer rijden tussen het terras en de veranda.

biqhc.jpg


Dit is de achterkant van het huis. Hier tegen komt dus de veranda.


Dit is het idee ongeveer van de veranda. Voor nu laten we de zijkant open. Dat wordt misschien na een jaar aangepast, dat hangt van de wind af.

mooie-strakke-veranda.1397147858-van-crea2013_82eYm7O.jpeg
 
Dat zie er erg mooi uit. Jammer genoeg geen ervaring met een braai maar ik vermoed dat dit doenbaar moet zijn aangezien een restaurant hier in de buurt een braai heeft waar ze her vlees bakken voor de ogen van de klanten.

Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk

 
Braai in een veranda is prima te doen. Met een rvs dubbelwandig rookkanaal kan er niets mis gaan.
Bij www.onsgaanbraai.nl kunnen ze je prima voorlichten over aanschaf en gebruik. Zelf bijna twee jaar in het bezit van een hut met braai, wil niet anders meer. #live the braai live#

Groet, Rico
#010 Braai BBQ Team
 
Rico Termijn zei:
Braai in een veranda is prima te doen. Met een rvs dubbelwandig rookkanaal kan er niets mis gaan.
Bij www.onsgaanbraai.nl kunnen ze je prima voorlichten over aanschaf en gebruik. Zelf bijna twee jaar in het bezit van een hut met braai, wil niet anders meer. #live the braai live#

Groet, Rico
#010 Braai BBQ Team
Klinkt goed, heb je misschien wat foto's. Zal een offerte opvragen.
 
Contact me via FB, Rico Termijn. Stuur ik je foto's via messenger. Ben niet heel actief op het forum.
Too busy bbq/braai/wedstrijd etc. Kan je dan een en ander uitleggen over braai, inbouw etc.
Groet, Co.
 
Doet het prima sinds een week in bezit van een home Made braai. Die ook gemaakt is om te roken. Fantastische al zeg ik het zelf. Dubbelwandige pijp. Zo dik als een glijbaan maar goed.  Trekt lekker.


af61454589b44cb84084b0e5835496e9.jpg

b5efbc1460e06a9095f8037727f9f699.jpg
3cabe413ffdce665d1133b5156be434f.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
stripyh zei:
Doet het prima sinds een week in bezit van een home Made braai. Die ook gemaakt is om te roken. Fantastische al zeg ik het zelf. Dubbelwandige pijp. Zo dik als een glijbaan maar goed.  Trekt lekker.


af61454589b44cb84084b0e5835496e9.jpg

b5efbc1460e06a9095f8037727f9f699.jpg
3cabe413ffdce665d1133b5156be434f.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ziet er super uit .

Mag ik vragen om een tip, ik zie dat je braai bijna tegen de houten achterwand staat. Wordt dit niet te heet of heb je hier een hitteschild of iets dergelijks tussen gebouwd?

Hoor graag van je!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Mooi geworden zeg!
Vraagje, die twee slagers borden van het rund en varken in delen heb je een linkje waar ik ze beter kan bekijken/kopen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

MCbastard

Tondelzoeker
Berichten
10
Mooi geworden zeg!
Vraagje, die twee slagers borden van het rund en varken in delen heb je een linkje waar ik ze beter kan bekijken/kopen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Inderdaad mooi geworden, ik heb ook wel interesse in een linkje naar verkooppunt van die slagers schilderijtjes.
 
Inderdaad mooi geworden, ik heb ook wel interesse in een linkje naar verkooppunt van die slagers schilderijtjes.

Die zijn inderdaad leuk, was toevallig ook al aan het zoeken en kwam hier iets soortgelijks tegen:

€ 3,89 28% Off | De Slager Gids Vintage Metalen Bord Farm Decor Emaille Bord Pub Platen Vlees Detail Metal Ambachten Schilderen Plaques Art Decoratie


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan