BasBQ
Beef en Steak

BBQ meubel Kamado Mini (Blokker)

martinusz

Sprokkelaar
Berichten
28
Onlangs de Kamado mini gekocht van de Blokker en daar moest natuurlijk een meubel bij, want we gaan niet op de grond zitten  :p
Dus hout gehaald bij de bouwmarkt en voor +/- 65,- euro dit in elkaar gezet:

full.jpg


Nog niet helemaal klaar, er zijn nog wat spullen onderweg van Ikea (stang, haakjes, bakje) en Aliexpress (bieropener + hoes) en ik twijfel nog om wellicht nog stukken dicht te maken (achterkant, deurtje etc.).
Dus wellicht volgen er nog updates!

UPDATE 12-09-2017:
full.jpg
 
Heel mooi.
En nog even in de lak misschien? :-?
 
Goed bezig, zeker niet op de grond werken.
Een tip, ik zou er een paar schoren in maken voor de stevigheid, zonde als je tafel straks tijdens het wegrollen in elkaar klapt.  ;)
 
Hans zei:
Heel mooi.
En nog even in de lak misschien? :-?
Het is Douglas hout, dus op zich hoeft het niet in de lak, maar ga het waarschijnlijk nog wel doen ja :) (beits kleurloos)

Frenzel zei:
Goed bezig, zeker niet op de grond werken.
Een tip, ik zou er een paar schoren in maken voor de stevigheid, zonde als je tafel straks tijdens het wegrollen in elkaar klapt.  ;)
Lijkt mij haast onmogelijk ;) zie de middelste planken, deze zijn ingesloten tussen de staanders.
 
martinusz zei:
Hans zei:
Heel mooi.
En nog even in de lak misschien? :-?
Het is Douglas hout, dus op zich hoeft het niet in de lak, maar ga het waarschijnlijk nog wel doen ja :) (beits kleurloos)

Frenzel zei:
Goed bezig, zeker niet op de grond werken.
Een tip, ik zou er een paar schoren in maken voor de stevigheid, zonde als je tafel straks tijdens het wegrollen in elkaar klapt.  ;)
Lijkt mij haast onmogelijk ;) zie de middelste planken, deze zijn ingesloten tussen de staanders.


En als je dan ook de achterkant dicht maakt zoals gepland zal het in elkaar klappen ook wel meevallen.
 
Lekker bezig!
 
Misschien een nog een dalsteen o.i.d voor onder de Kamado ipv het metalen onderstel zou het nog mooier maken denk ik.  :)
Toch al mooi gemaakt. 👍
 
Het is Douglas hout, dus op zich hoeft het niet in de lak, maar ga het waarschijnlijk nog wel doen ja :) (beits kleurloos)

Ik zou een mooie PU kleurloze lak nemen. Blijft je meubel eeuwig als nieuw. Geen vlekken e.d.
 
Mooi meubel.
Ik heb mijn Douglas ook behandeld. Om de kleur te behouden en om vlekken van beetpakken te voorkomen.



 
Wat is de diameter van het gat dat je hebt gemaakt?
Overweeg je na te doen, maar dan wil ik hem net onder de onderste ring in vilt ophangen.
Mijn tafel heeft een werkblad van 4cm dik, moet geen probleem zijn:

IMG_0995.jpg
 
Ik heb het maar gewoon gedaan. Diameter 33cm beetje taps gezaagd, het ei hangt net onder de ring op de verdikking in het BGE-vilt.
Stuk praktischer dan helemaal bovenop! Opgestookt naar 650F (375C); geen probleem. Gedraagt zich prima!

IMG_1048.jpg

IMG_1049.jpg

IMG_1050.jpg

IMG_1051.jpg

 
VonJot zei:
Ik heb het maar gewoon gedaan. Diameter 33cm beetje taps gezaagd, het ei hangt net onder de ring op de verdikking in het BGE-vilt.
Stuk praktischer dan helemaal bovenop! Opgestookt naar 650F (375C); geen probleem. Gedraagt zich prima!

IMG_1048.jpg

IMG_1049.jpg

IMG_1050.jpg

IMG_1051.jpg

Ook mooi zo :) ik had eerlijk gezegd enigzins op goed geluk een circel getekend en gezaagd (goed rond zagen is ook nog een kunst trouwens), daarna nog zelfs iets wijder gemaakt ivm scharnier, het is nu meer een ei-vorm gat dan rond :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan