BasBQ
Beef en Steak

Weber 57 wordt niet heet en houtskool lijkt 'te stikken'

Gielepiep

Tondelzoeker
Berichten
5
Ik heb al enige tijd een Weber 57cm welke ik meestal op Weber long lasting briketten stook.

Laatst wilde ik pizza gaan maken op de bbq, maar met zelfs een volle starter kwam ik niet boven de 250 graden uit.
Luchtventilatie boven en onder staan volledig open. Ik heb werkelijk geen idee hoe dit komt. Ik had het idee dat ik hem 'vroeger' heter kon stoken.
Dus vraag 1: Heeft iemand een idee wat er mogelijk speelt?

Er werd door een kennis aangeraden om eens te proberen met houtskool. Dus ik een zak houtskool bij de Sligro gehaald met horeca kwaliteit. 
Met een volle starter lijkt het wel wat warmer te worden. Wederom luchtventilatie boven en beneden volledig open. Zodra ik de deksel van mijn weber erop doe, begint hij te roken als een gek en lijst deze rook alle zuurstof eruit te drukken. De kolen lijkt dus te 'stikken' en spoedig koelt deze af.
Dus vraag 2: Heeft iemand een idee wat ik hier fout doe?

Of eventuele adviezen/suggesties? Ik zat zelf te denken dat ik misschien de weber eens een goed sopje moet geven om te zorgen de 'air flow' weer goed is...
 
Liggen je kolen op het kolenrek? Of doe je ze in de bijgeleverde kolenbakjes?

Ik heb in het begin de bakjes gebruikt en die smoorden ook de kolen. Daarna gewoon los op het kolenrek en sindsdien brand hij als een kogel
 
Ik leg ze inderdaad in de meegeleverde bakjes. Ik ga het eens proberen direct op het rek!
Bedankt voor de tip.
 
Misschien dat je deze rekjes kunt gebruiken https://www.fonq.nl/product/weber-brikettenrails/27022/?channel_code=544&s2m_product_id=50010&utm_source=google-shopping&utm_content=50010&utm_medium=cpc&gclsrc=aw.ds&&gclid=CjwKCAjw04vpBRB3EiwA0IieamPxdMw6qKH_rNx6jg2AncU1EDf5BMMHvpLvis6DzJ5lx2roNC_rNhoCj_MQAvD_BwE. Voor als je probleem in de bakjes zat
 
Pitboy Piet zei:
Ik heb in het begin de bakjes gebruikt en die smoorden ook de kolen. Daarna gewoon los op het kolenrek en sindsdien brand hij als een kogel

Werkt bij mij nu ook. Heb er eergisteren heerlijke ribjes mee gemaakt. Ik ben weer gelukkig! Bedankt!
 
Gielepiep zei:
Werkt bij mij nu ook. Heb er eergisteren heerlijke ribjes mee gemaakt. Ik ben weer gelukkig! Bedankt!
Toppie! Veel plezier. We zien de foto?s van alle heerlijkheden wel weer terug op het forum
 
Terug
Bovenaan Onderaan