BasBQ
Beef en Steak

Noskos' Ultimate Gin & Tonic

 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.854
ultimategintonic-1.jpg


Hier even het recept om zelf tonic te maken. Op die manier kun je een gin tonic maken zoals hij oorspronkelijk was, veel minder zoet en de gin speelt hier de hoofdrol in. Gebruik wel een beetje goede gin, Hendrick's en No.3 zijn hier favoriet.
Kinabast en citroenzuur zijn te koop bij Brouwmarkt.nl, en bestel dan meteen wat kaasdoek erbij, handig voor het filteren.

Tonic
Ingredi?nten:
? liter water
? cup citroengras, gehakt, ongeveer twee stengels
2 eetlepels gemalen kinabast
sap en rasp van een halve citroen
sap en rasp van een halve sinaasappel
sap en rasp van een halve limoen
? eetlepel pimentbessen
2 eetlepels citroenzuur
snufje zeezout
agavasiroop

Bereiding:
Breng alle ingredi?nten, op de agavesiroop na, aan de kook, wanneer het kookt, doe dan de deksel op de pan en het gas laag, laat 20 minuten zachtjes koken.

Haal van het vuur en giet door een zeef om de vaste delen eruit te halen. Je bent nu de grove delen kwijt, maar de gemalen kinabast zit er nog steeds in.
Giet het mengsel door 3 lagen kaasdoek (ook te koop bij Brouwmarkt). De fijne deeltje ben je nu ook grotendeels kwijt maar nog niet helemaal. Filter totdat je het helder genoeg vind door koffie filters, bij mij was dat 3 keer.

Warm het daarna weer op en voeg voor elke cup mengsel 3/4 cup agavesiroop toe, roer totdat het goed is opgelost en giet het geheel in een fles.
Bewaar deze fles in de koelkast. Om de houdbaarheid te verlengen kun je er een shot wodka doormengen, maar dan is het geen frisdrank meer natuurlijk.

Hoe maak je nu een gin tonic?
Doe ? oz / 2,25 cl van je tonicmix in een glas, doe hier 1? oz / 4,5 cl gin bij en 2 oz / 6 cl Spa rood, je kunt als je het helemaal in stijl wilt doen ook sodawater uit een spuitfles gebruiken, vul de rest van het glas met ijs en geniet van een Gin & Tonic zoals hij ooit bedoelt was!
 
Potverdikkeme, dat lijkt me heerlijk! Mooie foto btw ;).
 
ziet er goed uit Dennis, hou wel van dat soort sapjes ;)
 
het water... of liever de Gin Tonic komt me al in de mond!
 
Terug
Bovenaan Onderaan