BasBQ
Beef en Steak

Varkensrack

 
 
 

Leo

Forum Meubilair
Berichten
11.363
IMG_4154.jpg


Ingredienten:

1 varkensrack
3 eetelepels olijfolie
1 1/2 theelepel zout
7 teentjes knoflook, fijngesneden
1/3 kop verse basilicum
1/3 kop gehakte verse tijm
1/3 kop gehakte verse peterselie
2 eetlepels peper uit de molen
2 eetlepels verse salie
1/4 theelepel peper

Decoratie: takjes verse tijm

Bereiding:

Smeer het rack in met olijfolie en bestrooi met zout. meng de knoflook, basilicum, tijm, peterselie en peper en druk het mengsel op het rack. Plaats het varkensrack indirect op de bbq. Plaats onder het rack een opvangbakje voor het vet. Bescherm de botjes tegen verbranding met aluminiumfolie. Braad het varkensrack ??n uur en een kwartier op 160 graden totdat de kerntemperatuur 67 graden is. Laat het varkenrack 5 minuten nagaren.

Dit recept heb ik bij Beef en Steak vandaan
 
Ziet er erg aantrekkelijk uit Leo,  euh.... het rack bedoel ik dan  :p
 
Bedankt. Zeker een keer proberen
 
Yummie!!!
 
ik ben nog ene leek maar wel leergierig en meteen opgeslagen dit recept :) maar bedoel je met nagaren 5min. in de aulu folie. :-[
 
Yep, laten rusten in de folie van het vuur af zodat de sappen zich weer kunnen verdelen en het vlees nog sappiger lijkt. Met een stuk als dit kun je dat ook prima langer doen, ik zou het zeker 10 minuten tot een kwartier doen.
 
Zo dat gaat wat worden als ik morgen de eerste workshop achter de rug heb in kaatsheuvel,
Maar dit recept wordt het zekers :D
 
Net een mail van Jacques gekregen workshop morgen gaat niet door :(
groep van 9 hebben afgemeld wegens ernstige priv? omstandigheden. ???
 
dat is flink balen, is er al gelijk een nieuwe datum geprikt?
 
Leo zei:
dat is flink balen, is er al gelijk een nieuwe datum geprikt?

om 11.oo uur belt hij terug, maar ik heb het zelf ook heel druk vooral in de weekenden ivm werk :(
 
JelmerL zei:
ff voor de beleving, wat was het gewicht van deze rack?

bijna 3 kg, ik heb er 650 gram afgesneden en die vanavond op een andere manier klaargemaakt
 
Ik ga hem ook maken morgen, bedankt voor de inspiratie!
 
Ik was ook van plan om een Rackje te maken voor kerst, ik had een ander recept voor ogen maar begin nu weer te twijfelen.

Bedankt voor het delen.
 
geniet er beiden van  :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan