BasBQ
Beef en Steak

Aaron Franklin Barbeque

9200000030830917.jpg


Titel: Franklin Barbecue
Auteur: Aaron Franklin
ISBN: 9781607747208
Taal: Engels
Waar te koop: Bol.com
Bespreking:

Beste bbquers,

Dit is een waanzinnig boek voor iedereen die gek is op bbq, en dan vooral die gek zijn op het bbqen op hout in een off-set- of reverse flow smoker. Het boek is onderverdeeld van begin tot eind dus vanaf de smoker tot de uiteindelijke bereiding. In elk hoofdstuk is heel duidelijk uitgeschreven hoe hij denkt dat het moet en wat je wanneer moet doen, van het bouwen van een eigen smoker of het aanpassen van een in de winkel gekochte smoker, wat voor hout je kan gebruiken en de eigenschappen hiervan, hoe je een goed vuur maakt en deze ook goed houd en wat de rook doet met je product, over het vlees, waar het vandaan komt en waarom je wat moet gebruiken, de uiteindelijke bereiding en dan, in het laatste hoofdstuk staat hoe je gebbqde spullen het beste kunt versnijden en op kunt dienen. Door het hele boek staan mooie foto's waar het water van in mond loopt!

Aaron Franklin is de Brisket-koning van de USA en geeft in dit boek zijn "geheimen" en passie prijs. Hij heeft mij ook ge?nspireerd zelf een smoker te bouwen http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=15219.0

Mochten jullie dit boek nog niet in de kast hebben staan is dit een absolute aanrader!!!
 
Dank voor de tip! Ziet er interessant uit
 
Ik heb dit boek dubbel. Indien iemand interesse zou hebben, stuur maar een berichtje.
Ik woon in Belgi?.
 

Smokepit

Tondelzoeker
Berichten
5
Ik vind dit inderdaad een geweldig boek over BBQ. Het is vooral toegespitst op het gebruik van Smokers, van het bouwen (of modificeren) tot het onderhoud van vuur en welk hout je goed kan gebruiken. Een mooi en compleet naslagwerk als je het mij vraagt. Er staan een aantal recepten in waarin vooral wordt in gegaan op waarom je bepaalde handelingen doet.

Echt een super aanrader!
 
Terug
Bovenaan Onderaan