BasBQ
Beef en Steak

Flaming Moink Shots

 
 
 
 
 

Ridevi71

Forum Meubilair
Berichten
10.089
mqiwRze.jpg



Hoi bbq collega's.

Allereerst de beste wensen voor 2018.

Gisteren voor oudjaar Flaming Moink Shots gemaakt. Enige variatie in het recept Is mogelijk (heb ik ook gedaan) want je kan er ook eenvoudig Flaming Pig Shots van maken.
Ik zal naast de ingredi?nten die ik heb gebruikt de originele ingredi?nten vermelden.

Benodigdheden:
Dunne runder chipolata worstjes (of chorizo voor Flaming Pig Shots, volgens origineel recept)
4 tot 6 jalape?os (of meer als je volledige hulzen gebruikt, zie bereidingswijze)
300 gram geraspte mozzarella (of cheddar, volgens origineel recept)
Plakjes bacon
Bbq rub naar keuze
White bbq sauce om te dippen (of bbq saus naar keuze om te smeren)

Bereiding :
Snijd de "kop en kont" van de jalape?os en verwijder de zaadlijsten. Snij vervolgens de jalape?o hulsjes in ringen. De breedte van de ringen naar eigen smaak te bepalen. Ik had dunne ringen want mijn vrouw en dochter zijn niet zo van het pittige. Maar als je wilt kan je per worstje een complete huls gebruiken  :D
Snijd de worstjes in stukjes van circa 3cm. (volgens origineel recept moet je ze nu even kort grillen. Heb ik niet gedaan)
Doe om elk stukje worst een jalape?o ring (of dus een hele huls)
Omwikkel het geheel met een plakje bacon (desnoods een beetje op maat snijden) en zorg ervoor dat er aan de bovenzijde een opstaand randje Is. Zet de bacon vast met een prikker.
Vul het opstaand randje met de mozzarella.
Bestrooi met bbq rub.
Zet ze op de bbq, indirect bij een temperatuur van circa 165 graden, voor maximaal een uurtje. De bacon moet krokant zijn en de kaas gesmolten.
Eventueel kan je ze nog insmeren met opgewarmde bbq saus, maar dan zou ik niet een White sauce erbij maken om te dippen.

De foto's

Alles klaar gezet
Lg5KikU.jpg


Ringen om de worstjes
QCu8G63.jpg


Bacon erom en afgetopt met mozzarella
vnjWXgt.jpg


Op de bbq. Een pannetje of zo een fijnmazig gaas Is hier wel handig  ;)
7YPlizF.jpg


Klaar, hier samen met lekkere kip vleugels  :D
mqiwRze.jpg

SyJ7UE7.jpg



De White sauce die ik ernaast heb gemaakt als dip: (helaas geen foto's dus niet gebeurd)

125ml zelfgemaakte, mayonaise
30 ml appel azijn
1 theelepel worcestersaus
0,25 theelepel paprikapoeder
0,5 theelepel mosterd.

Als je een standaard mayonaise heb met een wat "vlakke"  smaak, kan je er naar smaak peper, zout, knoflook toevoegen.
Fijn gesnipperde ui lijkt ons voor volgende keer een heerlijke toevoeging overigens.

Eindoordeel :
De Flaming Moink Shots zijn als je het goed bekijkt een variant op moinkballs. Maar wel een hele lekkere variant, en door de Shots niet in te smeren met bbq saus (volgens origineel recept en idem als bij moinkballs) maar gebruik te maken van de White sauce dip heb je een hele lekkere snack.

***UPDATE 25-2-18***
Gisteren weer eens gemaakt voor de visite. Nu zonder de mozzarella maar met een (stukje) dadel erop.
Helemaal top.

Bedankt voor het kijken

Groeten
Rick
 
Lijkt me lekker
 
Wat ziet dat er weer lekker uit, denk dat wij dat ook wel lusten hier. ;)
 
Thnx allemaal
 
Het is een leuk idee voor een snack mijn probleem is alleen dat ik geen kaas lust maar ga het denk ik wel eens maken  :)
 
Meneer Rick, complimenten voor dit puike stukje werk! Deze gaat met superstip op de todo!
 
Sander72 zei:
Meneer Rick, complimenten voor dit puike stukje werk! Deze gaat met superstip op de todo!
Thnx meneer Sander  :D
 
picosuma zei:
Het is een leuk idee voor een snack mijn probleem is alleen dat ik geen kaas lust maar ga het denk ik wel eens maken  :)
Wij zijn ook niet van de heftige kaas smaak. Vandaar mozzarella
 
Ridevi71 zei:
picosuma zei:
Het is een leuk idee voor een snack mijn probleem is alleen dat ik geen kaas lust maar ga het denk ik wel eens maken  :)
Wij zijn ook niet van de heftige kaas smaak. Vandaar mozzarella

Ik lust echt geen kaas (pindakaas gaat nog net  :D ) maar de rest lust ik echt niet moest vroeger altijd boterham met kaas  :( vind het wel jammer want er zijn zoveel mooie recepten met kaas
 
picosuma zei:
Ridevi71 zei:
picosuma zei:
Het is een leuk idee voor een snack mijn probleem is alleen dat ik geen kaas lust maar ga het denk ik wel eens maken  :)
Wij zijn ook niet van de heftige kaas smaak. Vandaar mozzarella

Ik lust echt geen kaas (pindakaas gaat nog net  :D ) maar de rest lust ik echt niet moest vroeger altijd boterham met kaas  :( vind het wel jammer want er zijn zoveel mooie recepten met kaas

Er is altijd wel een vervanger hoor. Als je de Shots aftopt met een stukje zongedroogde tomaat is het ook wel  lekker hoor. Of iets zoets, een (halve) dadel zal het ook goed doen.
Als het gerecht me aanstaat maar er zitten ingredi?nten in die ons tegenstaan, probeer ik me de smaak van het gerecht voor te stellen en dan OF het ingredi?nt laten vervallen OF een alternatief te verzinnen wat zou passen bij het gerecht.

Dat Is het mooie van koken, je kan je eigen creativiteit erin kwijt en de mogelijkheden zijn eindeloos.
 
Ridevi71 zei:
picosuma zei:
Ridevi71 zei:
picosuma zei:
Het is een leuk idee voor een snack mijn probleem is alleen dat ik geen kaas lust maar ga het denk ik wel eens maken  :)
Wij zijn ook niet van de heftige kaas smaak. Vandaar mozzarella

Ik lust echt geen kaas (pindakaas gaat nog net  :D ) maar de rest lust ik echt niet moest vroeger altijd boterham met kaas  :( vind het wel jammer want er zijn zoveel mooie recepten met kaas

Er is altijd wel een vervanger hoor. Als je de Shots aftopt met een stukje zongedroogde tomaat is het ook wel  lekker hoor. Of iets zoets, een (halve) dadel zal het ook goed doen.
Als het gerecht me aanstaat maar er zitten ingredi?nten in die ons tegenstaan, probeer ik me de smaak van het gerecht voor te stellen en dan OF het ingredi?nt laten vervallen OF een alternatief te verzinnen wat zou passen bij het gerecht.

Dat Is het mooie van koken, je kan je eigen creativiteit erin kwijt en de mogelijkheden zijn eindeloos.

Kijk dat is ook een goed idee stukje tomaat of dadel vooral dadel lijkt mij lekker  :)
 
Mij ook. Die wordt het volgende keer  :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan