BasBQ
Beef en Steak

Hot devil kokosbriketten

Hoi allen,

Even een vraagje... Omdat ik het leuk vind om eens wat anders te proberen heb ik i.p.v. ecobrasa 4 dozen hot devil gekocht ( 2x aaa restaurant kussentjes en 2x staven ). Nu heb ik gisteren de kussentjes voor het eerst willen gebruiken, maar in vergelijking met de ecobrasas gaan ze bijna niet aan. Had er een stuk of 10 in de starter gegooid, en heb echt 4 wokkels eronder moeten aansteken om ze een beetje wit gestookt te krijgen. Duurde ook heel lang eer mijn BBQ op temp was. Zijn er hier mensen die dezelfde ervaringen hebben en misschien tips?

Alvast bedankt!

Kevin.
 
Had je de problemen met de de kussentjes of de staven?
 
Kussentjes inderdaad.. staven heb ik nog niet geprobeerd.
 
Herkenbaar. Hier ook al enkele jaren Hot devil.
Onderin de starter een paar stukje houtskool. Die steek je makkelijk aan en dan gaat het vanzelf.

Briketten zijn werkelijk keihard geperst. Vandaar.
Maar branden erg lang en zeer weinig as.
Gewoon iets meer tijd reserveren voor het aansteken en iets meer briketten dan je gewend bent. Dan Is je bbq sneller op temperatuur.

Ben er wel tevreden over. Ideaal voor Low & slow. Voor zeer hoge temperaturen minder geschikt. Daarvoor gebruik ik houtskool.
 
 

MarcoPK360

Kooltjesharker
Berichten
108
Even een vraagje in dit half jaar oude topic :).
Zijn dit dan de Thaise kussentjes geweest? Je hebt van Hot Devil de Indonische en Thaise variant.
Ik ben ook benieuwd (gebruik nu Ecobrasa) naar de verschillen daarin. Daarnaast heb ik ook de staven van Hi Q Coco wel eens geprobeerd, maar hoe je daar een snake mee kan maken..Dat moet ik nog ondervinden.
 
Geen idee. Ik heb rood met zwarte dozen van 10 kilo, kussentje. Weet niet welke variant dat Is.
 
Ik heb ze ook zojuist besteld. De Thaise. Ik ga ze vergelijken tov mijn Ecobrasa blokjes die ik nu gebruik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan