BasBQ
Beef en Steak

Even voorstellen ;-) Nieuwe kamado

mr3000

Tondelzoeker
Berichten
7
Hi all,

Nou even voorstellen dan maar.
Ik ben gek op bbq, maar het kwam nooit lekker uit de verf. Met een webertje en briketjes altijd geklooit.
En ooit vanwege een failliete klant eens aan een Borretti gasbbq gekomen. Sinds dien ben ik zomer en winter aan het bbq'en gegaan al was dat borretti ding een drama. (wordt snel lelijk en al snel werken allerlei dingen niet op.

Kortom deze lente maar geinversteerd in een Bastard Large, en nu al keer of 5 mee gespeeld. Het echte serieuze werk moet nog komen.
Maar heb er al een mooie Bavette op gegrilled, en een heerlijke picanha gemaakt die ik eerst langzaam had gegaard en daarna even afgegrild, die was super!

Nog hoop te leren en hoop te doen maar wel erg leuk!
Hopelijk dit weekend BBQ Franlin style ribs er op gooien..
Toevallig all-access lid bij Masterclass. niets zo leuk om nieuwe dingen te leren. en toen deze enkele weken geleden online kwam
https://www.masterclass.com/classes/aaron-franklin-teaches-texas-style-bbq
was ik wel erg nieuwsgierig.

anyhow vooral veel standaard fast and hot grilling maar wil zeker experimenteren met low & slow
 
Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Welkom hier!
 
Hoi mr3000,
welkom bij het Genootschap.
Er is overigens niks mis met een Weber, prima BBQ's ;)
 
mr3000 zei:
Hi all,

Nou even voorstellen dan maar.
Ik ben gek op bbq, maar het kwam nooit lekker uit de verf. Met een webertje en briketjes altijd geklooit.

Hallo mr.3000.
Welkom bij de club, met een ding ben ik het echt niet met je eens "klooien met een Webertje en biriketjes X("
Ik ben zo'n  20 jr. met een Weber OTG 47  aan 't hobbyen geweest en ik moet zeggen met heel veel plezier.
En ik heb er van alles op gemaakt van Brisket tot Appeltaarten (dus van H&F tot L&S) en eerlijk ik proefde geen verschil  tussen  wat ik op m'n Webertje gemaakt heb en de baksels die kennissen maakten die zich wel een BGE  of Bastard konden veroorloven, misschien ging het daar wat makkelijker op. Mee eens.
Maar klooien, nee ik vind dat je Weber daar iets te kort mee doet.
Een ding moet je maar voor ogen houden je kan nog zulk mooi (duur) materiaal hebben maar als je niet weet waar je mee bezig bent bak je ook daar geen lekkers op.




 
Terug
Bovenaan Onderaan