BasBQ
Beef en Steak

Hulp gevraagd! Zakkende ring deksel BGE Large

 
 
 

WillemHvdW

Kooltjesharker
Berichten
177
Al enige tijd goed aan de gang met mijn BGE Large en naar mate ik deze meer gebruikt heb kwam ik er achter dat de deksel niet meer in lijn lag met de dome. Vooral aan de voorzijde was dit goed te zien doordat het vilt op de dome zichtbaar werd.



Echter ook aan de achterzijde was wel duidelijk dat er het ??n en ander niet meer in elkaar zat zoals het hoorde



Ik heb alles daarna opnieuw uitgelijnd (als je daar ook van spreekt bij een BBQ) door middel van de rode spacers en daarna alles goed aangedraaid



Toch is de onderste ring weer aan het zakken door het gewicht van de deksel nadat ik van de week pizza's heb gebakken. Alle foto's zijn dan ook van na de pizzasessie van circa 1,5 uur op 300/350 celsius

Nu ben ik benieuwd of anderen ditzelfde probleem ook hebben gehad en hoe dit opgelost is. Ik kan wel de ring aandraaien tijdens het werk (ijzer zet bij hitte tenslotte uit) maar wat doet dit met de dome als het ijzer weer afkoelt? Of hoort dit er gewoon bij? Vilt doet nog steeds zijn werk en sluit alles goed af maar op de plaats waar dit niet goed op elkaar aansluit verbrandt het natuurlijk sneller dan als het allemaal aan zou sluiten.

Alvast bedankt voor jullie input

Willem
 
Ik heb het nieuwe model scharnier gekocht. Was het stellen beu. Het 2017 model scharnier zit op 4 punten bevestigt. Gaat ook makkelijker open.
 
Bram zei:
Ik heb het nieuwe model scharnier gekocht. Was het stellen beu. Het 2017 model scharnier zit op 4 punten bevestigt. Gaat ook makkelijker open.

Merk je al wezenlijk verschil met stellen of heb je ?m daar nog te kort voor? Vind zelf namelijk ook dat ik ?m veel moet stellen. Als het echt een verschil maakt dan ga ik ook overwegen om het nieuwe model erop te zetten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik vind het een groot verschil. Deksel gaat ook makkelijker open. Minder zwaar. Ik had bij mijn BGE L het id dat het scharnier ontzet was. Kreeg de deksel op een gegeven moment niet meer goed. Toen alles uit elkaar lag gelijk ook maar het vilt vervangen. Ik lees daar ook verdacht wijzig over toen ik eea op zocht. Speciaal nog die kunststof clipjes besteld. Maar dat boot ook geen uitkomst. 

Zag dat dit een oude post was. Maar ik had het zelfde probleem. En heb het opgelost dmv een nieuw type scharnier. Miss dat anderen daar iets aan hadden. Wel heel tevreden over. Deksel kantel nu weg. Naar achter. Hij gaat nu wel minder ver open. Maar dat is minimaal. Voor mij geen probleem.
 
Terug
Bovenaan Onderaan