BasBQ
Beef en Steak

Heat Deflector Broil King Keg 4000

smokert

Stoker
Berichten
496
Vandaag de heat deflector van de Broil King Keg aangepast, ik had de standaard variant dat is veel te dun ge?mailleerd metaal en inmiddels krom getrokken door pizza sessie. Een gietijzeren wok op de kop getikt van 34cm, even het onderstel aangepast en past nu perfect.  :)

IFoArEa.jpg


7FcoTJx.jpg


xJPmoWd.jpg
 
Handy!

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
Creatief zeg! :D
 
Handig inderdaad, vind het sowieso geen topsysteem aangezien je hem behoorlijk vol moet doen met water voor een lange sessie, vervolgens een stuk door huis met drempels, trapje af, geheid dat er water overheen gaat dan. Eenmaal in de BKK doet hij zijn werk wel tot je hem een stukje wil verplaatsen en je hoort ineens TSSSSSSSSS  :)

Nu had ik nog een zo'n deflector van de BGE liggen (die gebruikte ik bij mijn chinees die ik hiervoor had) en deze past ook perfect in de BKK. Vervolgens gooi ik de waterpan van de BKK daarbovenop en dan past het rooster er nog precies boven. Sinds ik deze opstelling gebruik heb ik de beste resultaten bij low en slow bereidingen.

Van het weekend ga ik nog even testen of zo'n mini gietijzeren weber grill past in dat ophangsysteem van de BKK deflector. Zou prettig zijn als ik zo dicht op de kolen kan grillen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan