BasBQ
Beef en Steak

Gerookte Garnalencocktail

 
 
 
 

richard0501

Gemarineerd
Berichten
1.552

2 hobbies combineren, BBQ en garnalen vangen. Dat komt deze maand goed uit, het garnalenseizoen is nu in volle gang. Dus lekker verse garnaaltjes voor een heerlijke cocktail.

Zondagmorgen 7:30 op het strand, net op de rug gebonden en lekker even uitgewaaid slepend door de zee.
Mooie vangst zo'n 7 kg, maar omdat we niet zin hebben om een hele dag te pellen, de garnalen een keer goed gezeefd, zodat we 4 kg grote garnalen over hadden, Daarvan nog wat grootmoeders blij gemaakt en de rest gepeld voor een paar flinke cocktails.



Garnalen na het koken op een grilmat in de BBQ gelegd en een uurtje laten roken op blend kersen/eiken/hickory-pellets bij 65 graden.
Even laten afkoelen en pellen. door het roken zijn ze wel wat steviger geworden.



Cocktailsaus gemaakt op basis van mayo , slagroom en bbq saus, met scheut citroensap en rijstwijn.



wat garnering gemaakt, 50/50 gerookte en ongerookte garnalen, sausje erover en smullen maar. (voordeelvan foto's maken van zo'n salade is dat ie al koud is , heb je wat meer tijd :D. Bij vlees altijd opschieten)
 
Dat had ik vast lekker gevonden!
 
Da's een mooie berg garnalen. Lijkt me heerlijk zo.
 
Leuk gedaan
 
dat heb je goed voor elkaar
 
Ziet er heerlijk uit,.... gave hobby ook. Ik zou er snel weer op uit gaan. Oh en mocht je over hebben, dan wil ik wel helpen hoor. :D
 
Mooi man, waar vang je dat lekkers?
 
Grappig. Kom uit Katwijk en heb ook wel eens garnalen gevangen. En best veel gegeten. Maar nog nooit gerookt. Ze komen op de todo lijst.
 
A3aan84 zei:
Grappig. Kom uit Katwijk en heb ook wel eens garnalen gevangen. En best veel gegeten. Maar nog nooit gerookt. Ze komen op de todo lijst.
Vang je die rakkers gewoon met zo'n schuif net?
 
Nou bij ons gebruiken de meeste een sleepnet. Ze spreken dan ook wel over 'garnalen trekken'.
 
Hardstikke leuk&lekker.
Ik ben niet zo van het vroege opstaan, maar voor garnalen vissen kan je me wakker maken  :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan