BasBQ
Beef en Steak

bbq met het elftal.

reubster

Vuurmaker
Berichten
53
Volgende week zaterdag houden we met ons elftal een bbq. Hier komen ongeveer 20 hongerige voetballers (ja er moet eerst nog gevoetbald worden).

het is idee was om het niet al te moeilijk te doen, Pork belly burnd ends, spareribs en broodjes Hamburger.

nu hebben we 3 grote Weber Master Touch bbq's tot onze beschikking.
nu was ik benieuwd hoe veel spareribs en buikspek ik kwijt kan op 1 bbq zonder dat de spareribs en buikspek aanbranden of iets dergelijks.

voor we moeten voetballen gaat het vlees op de bbq, en na de wedstrijd gaan we gelijk door naar de locatie waar de bbq's staan.
kan je de kolen op een of andere manier afschermen van het vlees? zodat er meer rooster oppervlak kan worden gebruikt?

alvast bedankt voor de tips!
 
Je kan alluminium bakken gebruiken, evt 1 omkeren en ander bak erop, cre?er je ruimte tussen kolen en je bak, effectief warm je dan op en gaart e.e.a. rustig door zonder te verbranden
 
Ik gebruik nog wel eens aluminium folie wat ik dan door het rooster laat zakken, hiermee voorkom je in ieder geval een deel stralingswarmte en kan je het vlees er wat korter op leggen.
 
Ik zou in dit geval de ribs en burn ends ruim van tevoren roken en garen. En het op de dag opwarmen en aflakken op de BBQ. Dat kan met beide gerechten prima. Kan je voor het opwarmen 2 Webers gebruiken. En de 3e weber gelijk beginnen met de hamburgers. Die gaan vrij snel. En kan iedereen eten. Staat niemand te stressen en kan je zelf ook een beetje relaxt genieten.

Plus de gemiddelde 3e helft waaraan ik deel genomen heb gaat vrij snel. En van bier krijg je enorm honger. Dus half zat met een lege maag ribs maken lijkt me geen succes
 
nou het is gelukt, in 1 x 10 ribben op de bbq gehad. ik had een stuk aluminium folie naast de kolen gelegd zodat de ribben niet gelijk de hitte van de kolen kregen. dit werkte verrassend goed. het was wel even puzzelen om alle ribben er op te krijgen maar dit is uiteindelijk gelukt. al met al hebben ze er 6 uur op gelegen en ze vielen erg goed in de smaak.

op een andere bbq hadden we buikspek liggen en dit was ook erg goed gelukt.
en terwijl de buikspek en ribben aan het garen waren, hebben we heerlijke hamburgers gemaakt.



het was zeker het proberen waard.
 
Moet een aardig feestje geweest zijn.  :)
 
Gaaf dat het gelukt is. =D>
 
ab650bc20f6477e7ea996ee00ad35ae1.jpg

d4ee5ac5620437147573cfde0aac14a2.jpg

ff470e579c69c88415c45fb98124a9a8.jpg


Helaas geen foto?s van het eind resultaat. Waren we te druk voor.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ziet er goed uit! Mooie burger ook, prikkertje erin en hij had voor de fotowedstrijd mee kunnen doen :)
 
kapteyn zei:
Ziet er goed uit! Mooie burger ook, prikkertje erin en hij had voor de fotowedstrijd mee kunnen doen :)

Opgelost  :D :D

c6OKsbIEevLsVb7mAZcFfrp89GdPLr5-r9xUvAPJNZwUxI-1WIWJ07CADKpugFkyfeNshG2BsclCAura4SkUqdUT_UddjItBcDstYoCu8M4UXAygEKM4IKIXCuiSC-5g1WC7K0S5PUKYdB6wVIVlo3EcO8sb8iJyQNp6NEwfk8XteJecXNZKvrsZqnsDRI13LpOrLbwHjfEkw7zlPv7hpXXvCX0pHLbsZ_LOx--GOtloGAsqGAow6hOpy9qqzTXdnQxvCD_N7FRehHS-H5TEv7bvwffnwgQsXMUFdlH_t9XYRCp0d7OhoLxVTUUu4__DaCm0Zgjp1G9sLRLmlPF3tx4MyM923D9VB8ppj-hFywuVTyHt1C_4DOQeHi7_rM2bWGvTF0wXg4gszoJTExu6hRAgh8TdH84fDMRdsBHVkm2SGDNCv5_13483BXBWnZqb4sDygLYiPDJid0ksOF6jx9Rxo-7RZRYV-NmDzpFPZ4kebuTsbPWwLw-JULTYA0Rv57sFRKqEnN5ya7mF0unwRtSk7MsF6TThrGWDPkA6xUxf1tAZQhiLjASW3ymEcW1MAhuxtsMctswJAb0SE_ZhczQACTIa5xgD1dCbNa7OCSKD9TmN7TfAI3073NFDOKBaRdnkFLKBUq9cMGvRFxGsjRwvErvQmMAks2CFzGBMPVR0LOYQsb4MC398we6fwkAckRr09UvOKPo3T8Vi2_QUOyrw9A=w1011-h758-no
 
:) :) :) :) :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan