BasBQ
Beef en Steak

Dinner & Snacks voor 30 ... tips welkom!

 
 

Bobvt78

Kooltjesharker
Berichten
196
Ik denk dat ik het wel red, maar voor de zekerheid hoor ik ook graag jullie mening;
We gaan eerdaags een weekendje weg met alle collega?s, zo?n 30 man. 3 dagen, 2 nachten.
Ik ben 1/1 begonnen, dus voor mij is het nog helemaal nieuw.
Er is een grote villa gehuurd en we zorgen zelf voor eten en drinken. BBQ schijnt hierbij traditie te zijn, dus er werd al snel naar (o.a.)  mij gekeken

Even over nagedacht; Lijkt me zeker leuk om te doen, maar het lijkt me geen mogelijkheid ?low & slow? cooks, of culinaire hoogstandjes te gaan doen; Vrijdagavond kunnen we pas om 18u het huis in en zaterdag hebben we nog een uitje en kan de Q op z?n vroegst om 16u aan. Ik heb mezelf op de kaart gezet voor wat snacks en de hoofdgerechten bij het diner. Salades en toetjes ga ik me niet mee bemoeien, moet wel haalbaar blijven.

Ik had zelf de volgende menus bedacht:


Snacks (bij de middag en/of avondborrel)
Nacho Chips skillet ? guacamole en gehaktmengsel, vooraf maken & vacuumeren, ter plekke alles in een skillet mikken en met half uurtje klaar.
Moinkballs ? Rauw voorbereiden, ter plekke smoker aan (WSM37 gaat mee, dus 2 etages), vullen en kwasten.
Bacon & Blue Shrooms ? Kunnen bij bovenstaande

Dinner avond 1 "Chicks 'n Ribs
Tribal marinated ?Hoendervlerkies? + Sahara Tropical Tear Sauce ? Vooraf de wings met de marinade in een ziplock en de saus maken in een wekpot. Ter plekke half uurtje op de Q en klaar.
Spinach / Artichoke Dipbread ? Ter plekke wat mensen aan het werk zetten; Deegbollen maken, kaas/spinazie/artisjokmengsel maken. In een skillet//schaal en op de Q.
Spareribs div. smaken ? Ik doe mijn spareribs altijd 2-2-0.15. Dus ik dacht vooraf thuis alvast de 2-2 te doen (met zo?n 15 racks), dan afkoelen en vacumeren, en ter plekke glazen en de 0.15 (of glazen voor het vacumeren?)
Cornbread ? Schijnt simpel te maken te zijn, dus ik maak zo?n 2 a 3 stuks, wellicht ter plekke nog opwarmen.

Dinner avond 2 "Alles op een broodje"
Rotdogs +Stroopsaus ? Broodjes vooraf maken en wrappen, ter plekke kruiden en roken. Stroopsaus ook vooraf en ter plekke even kort opwarmen
Chili Cheese Dogs ? Broodjes vooraf snijden, chili vooraf maken en vacuumeren. Ter plekke worsten grillen en chili verwarmen en broodjes opmaken.
Burgers ? Broodjes vooraf snijden, burgers vooraf maken en tussen bakpapier. Ter plekke op het rooster of de bakplaat en assistentie met broodjes bouwen.

Vervoer van alle verse waar doe ik zoveel mogelijk gekoeld verpak (koelboxen etc) en ter plekke gaat het direct de koelcel in.

Mijn vragen hierbij;
- Is dit haalbaar? Niet pers? in mijn eentje, maar met wat hulp links en rechts. Op een gemiddelde verjaardag bij ons thuis bedien ik op deze manier zo?n 20 volwassenen en 20 kinderen.
- Ik weet nog niets van de ?gear? ter plekke; Voor de zekerheid gooi ik mijn Weber57 en WSM37 in de auto, maar dat is denk ik niet genoeg? (Eventueel nog een weber 47 erbij)
- Nog verdere tips om de alles zo goed mogelijk voor te bereiden en ter plekke minimaal tijd te besteden?
 
Wellicht denk ik te makkelijk , maar volgens mij ben je zo de hele avond alleen maar bezig met de bbq. Leuk als iedereen het weet te waarderen..

Zou je niet gaan voor simpel high en fast, burgers/steaks/worsten/brood/salades.... Alles klaar zetten and help yourself.

Hou je meer tijd over voor bierdrinken
 
Nee, het is wel een "ieder doet wat" weekend, oftewel niet iedereen zit al bierdrinkend te wachten tot ik een keer klaar ben met grillen en bereiden. Zullen er ook een paar met bijgerechten / desserts bezig zijn en ik verwacht ook zeker wel wat enthousiaste hulpjes.

En die dinners zijn ook voor 2 avonden natuurlijk he? (Heb dat meteen even aangepast)
 
In dat geval, zet ze aan het werk en controleer al bierdrinkend of het goed gaat
 
Ik zou voor de zekerheid een beste voorraad PP maken en deze ingevroren mee nemen. Mocht er iets mis gaan in de planning oid dat je altijd iets achter de hand hebt.
Mensen kunnen nog al behoorlijk kribbig worden als ze lang op dr eten moeten wachten.
 
Inmiddels na overleg de recepten wat aangepast. De snacks aangepast i.v.m. makkelijkere recepten in het nieuwe Smokey Goodness boek.
Heb het cornbread heb ik gisteren uitbesteed aan iemand die het zelf voor het eerst heeft gemaakt, wilde graag zijn bijdragen leveren.
Verder wordt er door andere mensen voor salades en desserts gezorgd, dus daar geen zorgen.
Eerdaags rustig beginnen aan de nodige inkopen een een plan maken voor alle voorbereidingen.

Snacks
Nacho Chips skillet ? Volgens het nieuwe SG5 recept; Alle ingredienten los mee, ter plekke in de skillet en klaar.
Beef balls? Balletjes maken, beef bath maken, alioli maken, ter plekke in de DO en uitserveren met garnering.

Dinner avond 1 "Burgers, Ribs & Breads"
Burgers ? Broodjes vooraf snijden, burgers vooraf maken en tussen bakpapier. Ter plekke op het rooster of de bakplaat en assistentie met broodjes bouwen.
Spinach / Artichoke Dipbread ? Ter plekke wat mensen aan het werk zetten; Deegbollen maken, kaas/spinazie/artisjokmengsel maken. In een skillet//schaal en op de Q.
Spareribs div. smaken ? Ik doe mijn spareribs altijd 2-2-0.15. Dus ik dacht vooraf thuis alvast de 2-2 te doen (met zo?n 15 racks), dan afkoelen en vacumeren, en ter plekke glazen en de 0.15 (of glazen voor het vacumeren?)
Cornbread ? Voor bij de ribs; maakt iemand anders

Dinner avond 2 "Hoenders & Dogs"
Tribal marinated ?Hoendervlerkies? + Sahara Tropical Tear Sauce ? Vooraf de wings met de marinade in een ziplock en de saus maken in een wekpot. Ter plekke half uurtje op de Q en klaar.
Rotdogs +Stroopsaus ? Broodjes vooraf maken en wrappen, ter plekke kruiden en roken. Stroopsaus ook vooraf en ter plekke even kort opwarmen
Chili Cheese Dogs ? Broodjes vooraf snijden, chili vooraf maken en vacuumeren. Ter plekke worsten grillen en chili verwarmen en broodjes opmaken.


Bram zei:
Ik zou voor de zekerheid een beste voorraad PP maken en deze ingevroren mee nemen. Mocht er iets mis gaan in de planning oid dat je altijd iets achter de hand hebt.
Mensen kunnen nog al behoorlijk kribbig worden als ze lang op dr eten moeten wachten.

Dat wordt ook weer flink wat werk vooraf, en bevroren meenemen is helaas niet echt een optie, het is een goede 2,5 a 3 uur rijden, dat gaat mijn 12v koelboxje niet echt redden vrees ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan